تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/05 - 11:17
کد خبر: 220684

در بیستمین ماه خلف وعده استخدام دانشجویان صورت گرفت؛

دانشجویان در تجمع مقابل مجلس: «وزیر پُر هیاهو وعده جذب ما کو؟» +عکس و فیلم

دانشجویان در تجمع مقابل مجلس: «وزیر پُر هیاهو وعده جذب ما کو؟» +عکس و فیلم

در این تجمع دست نوشته هایی همچون "خلف وعده با چه تدبیری؟"، "نخبه کشی با چه تفسیری؟" و "ما فارغ التحصیلات صنعت نفت شهروند هستیم" دیده می شد. نزدیک به بیست ماه است که دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در اعتراض به وعده استخدام در وزارت نفت، تجمع و تحصن های اعتراض آمیزی در تهران و آبادان برگزار کرده اند، اما تاکنون اقدام خاصی از سوی مسئولین صورت نگرفته است

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت امروز مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از ظهر امروز یکشنبه 5 دی ماه حدود 70 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به آنچه خلف وعده استخدام دانشجویان گروه اول این دانشگاه می دانستند، در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

در این تجمع دست نوشته هایی همچون "خلف وعده با چه تدبیری؟"، "نخبه کشی با چه تفسیری؟" و "ما فارغ التحصیلات صنعت نفت شهروند هستیم" دیده می شد.

این دانشجویان پیش از این تجمع در بیانیه آورده بودند: "پس از حدود 20 ماه خلف وعده آشکار وزارت نفت در قبال موضوع جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، هفته گذشته شکایت از وزارت نفت به سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار گرفت تا روند پیگیری حق جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت وارد مرحله جدیدی شود. در هفته جاری نیز، شکایتی تنظیم و تقدیم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گردید تا این نهاد نیز همگام با سازمان بازرسی کل کشور به موضوع خلف وعده وزارت در جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ورود پیدا کند و جنبه های مختلف موضوع از منظر حقوقی و قانونی روشن گردد. در ادامه با شکایت به دیوان عدالت اداری، پای این نهاد نظارتی نیز به موضوع مذکور باز خواهد شد تا پیگیری ها شتاب بیشتری گرفته و معضل بیکاری که درنتیجه بدعهدی وزارت نفت مدت هاست گریبانگیر دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت شده؛ حل و فصل گردد. لازم به ذکر است که در تمام پیگیری های صورت گرفته در طول این 20 ماه، احقاق کامل حق، پایبندی به تمام تعهدات و عدم عطف به ماسبق نمودن قوانین و مقررات جدید تنها خواسته دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت بوده است و مسلم است که در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد."

بر اساس این گزارش، نزدیک به بیست ماه است که دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در اعتراض به وعده استخدام در وزارت نفت، تجمع و تحصن های اعتراض آمیزی در تهران و آبادان برگزار کرده اند، اما تاکنون اقدام خاصی از سوی مسئولین صورت نگرفته است. (تمام اخبار پیرامون این ماجرا از اینجــا ببینید.)


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو نفت
1395/10/05 - 12:30

والا این وزیر نفت یه تنه جلو همه وایستاده حرف هیچ کس رو گوش نمیکنه. داره سرمایه های مملکت رو برباد میده. خدایا می بینی......
رضا
1395/10/05 - 12:52

واقعا بعد از این همه تجمع چرا مسوولان و شخص وزیر نفت صدای دانشجو رو نمی شنوند؟ یا شاید نمی خواهند بشنوند.
حق خوری در این سطح و ناامید کردن دل صدها جوان این مملکت از هزاران هزار اختلاس سه هزار میلیاردی بدتر است.
آبادان 89
1395/10/05 - 13:04

خدا از مسببش نگذره
فارغ التحصیل
1395/10/05 - 13:05

آقای وزیر
واقعا به چه حقی این همه سرمایه زندگی و عمر و جوونی مارو حروم میکنی؟
طاهر
1395/10/05 - 13:08

وزیر نفت معلومه گوشاشو بسته و نمی خواد بشنوه... خودشو زده به ندیدن و نشنیدن کسی هم نیست بیدارش کنه
مجاهد
1395/10/05 - 13:23

با سلام
به عنوان يك دانشگاه نفتي تا زماني كه جان در بدن دارم از دانشگاه نفت و صنعت نفت كشورم در برابر جريان تكنوكرات دفاع خواهم كرد، نخواهيم گذاشت صنعت نفت كشور دربست در اختيار خارجي ها قرار بگيرد، در برابر وابستگي خواهيم ايستاد، در برابر تصميمات غلط وزير مقاومت ميكنيم، اجازه نميدهيم شركت كليدي ملي حفاري را به دوستانشان بفروشند تا با فروش دكل و تجهيزات آن و نابود كردن آن ميلياردر شوند، اجازه نميدهيم صنعت حفاري كشور را وابسته خارجيا كنند، روزي ميرسد كه يكي از ما دانشگاه نفتيها بار ديگر در راس وزارت قرار گيرد و آن روز تمام ختلان ها، شيلاتيها، نيروييها و غير نفتيها را از صنعت نفت اخراج ميكنيم، نفت كشور بايد توسط نفتي ها اداره شود، به شرفمون قسم روزي ك ما وزير و مدير شويم صنعت نفت را از شما پاكسازي خواهيم كرد، بار ديگر دانشگاه نفت را احيا ميكنيم و به افتخارات خود خواهيم افزود... روزي ما نفتي ها با اعتصاب در جنوب و پالايشگاه نفت ابادان صنعت نفت را ملي و شاه خائن و وطن فروش را سرنگون كرديم... منتظر ما دانشگاه نفتيها باش... دير و زود داره اما سوخت و سوز نداره!
1395/10/05 - 13:48

حقوق شهروندی منشور کذایی کمتر از حقوق نجومی است؟
احمد
1395/10/05 - 13:48

آقای مهندس زنگنه... بی قانونی تا کی؟؟؟؟ این دانشجویان چیزی جز اجرای کامل قانون نمیخوان...دانشجوهای مظلومی که هیچ کس به حرفاشون توجه نمی کنه. که واسه گرفتن حقشون باید توی سرما و گرما بیان جلو مجلس. مجلسی که نماینده هاش فقط دنبال رانت اند و منافع شخصی.
فارغ التحصیل متاهل ۲۰ماه بیکار به خاطر تصمیم و کینه شخصی از دانشگاه نفت
1395/10/05 - 14:50

با سلام دستشون برای همه رو شده یا بهتره بگم اینها از اول رو بازی میکردند ولی چرا برخی نمایندگان در مقابل تمام این تصمیمات ساکتند؟
فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت
1395/10/05 - 15:20

آقای روحانی.. فکری بحال اوضاع آشفته وزارت نفت و سوء تدابیر شیخ الوزرایتان بکنید...
با جوان نخبه کشور چنین برخوردهایی نمیشود.. آیا خودتان به منشور حقوق شهروندی تان اعتقادی دارید اصلا؟
رضا
1395/10/05 - 17:11

آقای روحانی کاش منشور حقوق شهروندی رو اول به آقای زنگنه یاد می دادید که حقوق یه عده دانشجو رو تو روز روشن اینجور ...
دانشجوي شريف
1395/10/05 - 18:42

با سلام
اينجانب به عنوان فرد بي طرف، دانشجويان دانشگاه صنعت نفت را جز بهترين ها در زمينه نفت و گاز ميدانم كه به كار گيري انها باعث پيشرفت صنعت نفت كشورمان ميشود، اميدوارم كه رياست محترم جمهوري با اقدام شايسته خود، اميد را به اين جوانان نخبه بازگرداند.
نخبه ی دانشگاه نفت
1395/10/05 - 21:04

قدر مجموعه ی گُل مرغ سَحَر دانَد و بَس.
آیا در بین مسیولین ما، هیچ مرغ سحری یافت می شود؟! تا به داد برسد؟
مرغِ سَحَرَم آرزوست!!!!!!
محمد
1395/10/05 - 23:02

درود بر اونایی که بیدارند و حق طلب اند:
وزیر نفت میگه: من باید از دانشگاههای دیگه هم از پیام نور گرفته تا بورسیه های دانشگاه نفت نیرو بگیرم و چون بدنه ی نفت کوچک شده، جا ندارم و نمی توانم همه رو بگیرم!!! پس باید از همه شون آزمون بگیرم!!!
آقای وزیر:
1- کسی نمیگه از دانشگاههای دیگه نیرو نگیر، با توجه به اعلام نیازِ حداقل 3 تا 4 هزارتایی از سوی مدیرن نفتیِ جنابعالی مبنی بر نیاز به نیروهای فنی (که واقعا نیازشون احساس میشه نه نیروهای غیر فنی ی که واقعا تو همین وزارت خونه ی جنابعالی بسیار مازاد هستند)، و نیز با خروج بازنشسته ها، هم برای بچه های نفت و هم از سایر دانشگاهها امکان جذب نیرو هست.
2- وانگهی مگر شما به دانشگاههای دیگه هم تعهد جذب داده اید؟ و بدهکارشون هستید؟ و آیا دانشجویان سایر دانشگاهها نیز بر اساس قول و قرار های شرکت ملی نفت در تعیین رشته و محل تحصیل، مسیر دانشگاهی و زندگی شون رو رقم زدند و برای آینده شون و حتی زندگی متاهلی شون تصمیم گرفتند؟ ما که به وعده های شما اعتماد کردیم چه تقصیری داریم؟ در صورت نبود جا (که چنین هم نیست) این مشکل ماست یا مشکل شماست جناب وزیر؟ آیا ما باید قربانی برنامه ریزی اشتباه وزارت نفت شویم؟ حق ما از حق آزمونی های سال 92 کمتره؟؟؟؟ که فقط بخاطر شرکت در یک آزمون و تلف شدن چند ساعت از عمرشون در آزمون و خوردن یک کیک طلبکار شما شدند و استخدامشون کردین؟؟؟ ما که چهار سال و بعضی ها شش سال و بعضی ها هم 10 سال از عمرشون در دانشگاه نفت تلف شد باسه تحصیل در رشته ای خاص و تحمل سختی های زندگی در خوزستان حقی نداریم؟؟؟؟؟؟
3- آیا فکر می کنید دانشجویان و فارغ التحصیلان نفتدور از دوستان نفتی من، بی سوادند؟ که می خواهید با اجرای آزمون غیر استاندارد ِ وزارت نفت که اولا کیفیت سوالاتش غیر استاندارده و نیز هزارتا پارتی بازی هم میشه توش انجام داد (بر عکسِ آزمون سراسری سازمان سنجش که حداقل بهترین آزمونی است از نظر کیفیت سوالات (هر چند بازم ایده آل نیست) و نیز آزمونی است که پارتی بازی دَرِش وارد نیست) می خواهید کسی رو که از فیلتر تقریبا استاندارد کنکور سراسری سربلند بیرون اومده و با رتبه یک یا دو رقمی و یا زیر 2000 در دانشگاهی مثل نفت تحصیل کرده و تو امتحانات کتبی استاندارد موفق بوده ظرف مدت دو ساعت سوادش رو به درستی بسنجیییید؟؟؟؟ یا قراره با این ترفند در کنارش آقا زادگان رو که از دانشگاه دارغوز آباد!!!! تحصیل کردند با پارتی بازی وارد بدنه ی صنعت نفت کنید؟ صنعتی که بیش از پیش به افراد مستعد نیاز دارد تا نیروی ناکارآمد؟
4-موفقیت ورودی های دانشگاه نفت در آزمون های استاندارد ِ هر ساله ی سراسری و نیز فارغ التحصیلان لیسانس دانشگاه نفت در آزمون های هر ساله ی کارشناسی ارشد گواه بر سواد خوب تا عالی فارغ التحصیلان دانشگاه نفت است و نیز سواد متخصصان فارغ التحصیل دانشگاه نفت که هم اکنون در حال خدمت به صنعت نفت اند و در گذشته هم صلاحیت خودشون رو نشون دادند، گواه بر استعداد بالا و سواد و صلاحیت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت و اعتبار بالای مدرک دانشگاه نفت است. لذا ازمون پر از نخبه سوزی رو رها کنید که پیش ما اعتباری ندارد.
5- وزیر نفت، پول بیت المال رو هزینه ی ماهایی کرده اید که قرار نبود در چنین روزی جذب مون کنی؟؟ و فقط برای ایجاد انگیزه بود؟؟ آیا می دانید عدم استفاده از نیروهای پرورش یافته ای دانشگاه نفت و خروج نخبه ها برابر چیست؟ برابر است با تلف کردن بیت المال، آقای وزیر: بیت المال مال شما بود یا مال ملت که چنین تلف خواهی کرد؟
در خاتمه وزیر نفت: از ما تعهد خدمت گرفته اید و با توجه به پایان موفقیت آمیز تحصیلات مون طبق وعده ی داده شده، موظف به جذب ما هستید.
حق همیشه پیروز است.
یا علی
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top