تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/10/06 - 13:47
کد خبر: 220840

بهروز کلاته

آیا نه دی اقتصادی در راه است؟

آیا نه دی اقتصادی در راه است؟

حالا با این وضع که هر روز از کوی و برزن یک فساد مالی افشا می شود و مانند گم شدن 8000.000.000.000 میلیارد صندوق فرهنگیان توسط دولت روحانی و همراهانش توجیه می شود تکلیف مردم چیست؟ ایا مردم نباید علیه فساد اقتصادی که ظلم در حق تمامی ملت است فریاد بکشند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بهروز کلاته*// 9  دی 88 که مردم به خیابان آمدند تا نسبت به کسانی که به ساحت اباعبدالله (ع) اهانت کرده بودند اعلام انزجار کنند قیام علیه "فساد" بود. فسادی سیاسی که برخی سیاسیون به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات رقم زده بودند و ماه ها نظم و آرامش کشور را بر هم ریخته بودند. مردم با سلایق مختلف سیاسی به درستی در نهم دی ماه علیه آنان به خیابان آمدند و با حضورشان آبی شدند بر آتش فتنه.

اما امروز که قریب به هفت سال از آن روزها می گذرد "فساد" عظیم دیگری کشور را فرا گرفته است. فسادی که درد آن را اینبار مستضعفان می چشند و لذتش را مرفهان،ثروتمندان و رانت خواران.

فسادی که کارگر چند ماه حقوق نگرفته کارخانه ای کوچک می بیند و شرمنده است از اینکه نمی تواند لقمه نانی برای خانواده اش فراهم کند در حالی که باید مفسدین از آن شرمنده باشند.

فسادی که امروز در کشور شاهد آنیم "فساد" سیاسی نیست بلکه فسادی از جنس اقتصادی است که همه مردم طعم تلخ آن را می چشند. مردم قطعا تحریم را می توانند تحمل کنند همچنان که سال ها بار تحریم ها را به دوش کشیده اند اما تبعیض را نه. وقتی سخنگوی دولت از نجومی بگیران و رانت خواران به عنوان "سرمایه های نظام " یاد می کند این یعنی اینکه دولت هیچ اراده ای برای برخورد با فساد ندارو از طرفی میان سایر قوا برای برخورد با پدیده شوم فساد تعارف وجود دارد.

حالا با این وضع که هر روز از کوی و برزن یک فساد مالی افشا می شود و مانند گم شدن 8000.000.000.000 میلیارد صندوق فرهنگیان توسط دولت روحانی و همراهانش توجیه می شود تکلیف مردم چیست؟ ایا مردم نباید علیه فساد اقتصادی که ظلم در حق تمامی ملت است فریاد بکشند؟

شهید مطهری در پانزده گفتار می گوید:  آیا اسلام فقط به ظالم گفته: ای ظالم! ظلم نکن؟ مگر همه ظالم‌ها می‌شنوند؟ خیلی از ظالم‌ها هستند که نمی‌شنوند.

پس اسلام، دیگر چه می‌کند؟ زمینه پذیرش ظلم را هم از میان می‌برد. به مظلوم می‌گوید: ای مظلوم! تن به ظلم دادن نوعی ظلم کردن است، در مقابل ظالم پرخاشگر باش. لایحِبُّ اللهُ الْجَهْرَ بِالسّوءِ مِنَ الْقَوْلِ الّا مَنْ ظُلِمَ‏ [خداوند، فریاد کردن به زشت کاری‌های کسی را دوست ندارد، مگر کسى که بر او ستم رفته باشد].

قرآن می‌‏گوید بدگویی پشت سر یک مسلمان [یعنی گفتن زشتکاری‌های او] بد است، و از آن بدتر این است که انسان وقتی بدگویی می‌کند فریاد بکشد. ولی همین بد در یک مورد جایز می‌شود؛ یعنی بدگویی کن! فریاد بکش! تظلّم کن آنجا که مظلوم واقع شده‌ای.

آنچه که امروز کشور ما با ان درگیر است و می تواند نظام را از پای در بیاورد همین مساله فساد اقتصادی است و برای آن باید فکری کرد حال که مسولین به فرمایشات رهبری برای برخورد با فساد اقتصادی توجه درخوری ندارند وقت به میدان امدن مردم است آنهم از جنس نه دی برای حفظ نظام و احقاق حقوق مردم و منکوب کردن فتنه گران اقتصادی.

* عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top