تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/08 - 10:04
کد خبر: 221063

افزایش سقف هزینه‌ فرصت‌ مطالعاتی به 65 میلیون تومان

وی تصریح کرد: طرح‌های برون دانشگاهی تا آبان ماه امسال 2.5 میلیارد تومان بود این در حالیست که کل طرح‌های برون دانشگاهی در سال گذشته 2.300 میلیارد تومان بود و البته برای سال 93 نیز این مبلغ زیر 2 میلیارد تومان بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی ضمن بیان اینکه سقف هزینه فرصت‌های مطالعاتی با شرایط به 65 میلیون تومان افزایش یافته است، میزان قرادادهای برون‌دانشگاهی را تا آبان ماه امسال 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا؛ محمدحسین مشهدی‌زاده در گفت‌وگویی، با بیان اینکه تا سه سال گذشته دانشگاه خوارزمی فاقد مرکز رشد بود، اظهار کرد: اواخر سال گذشته اساسنامه تدوین و به تصویب رسید و شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد که تاکنون حدود 10 شرکت دانش‌بنیان در تهران و کرج آغاز به کار کرده‌اند که البته ما در پس توسعه این بخش هستیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی افزود: همچنین برای برخورداری این شرکت‌ها از تخفیف‌های ویژه با پارک علم و فناوری البرز و  تهران مذاکراتی را انجام دادیم تا با همکاری هم، شرکتها در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند

وی با بیان اینکه در بحث گرنت و پاداش مقاله نیز آیین‌نامه مدونی نداشتیم،‌ گفت: آیین‌نامه مدون تدوین و به تصویب شورای پژوهشی رسید،‌ به گونه‌ای که تمام فعالیت‌های اعضای هیات‌ علمی از طریق سیستم پژوهشی وارد سایت می‌شود و پس از اعطای امتیاز و بررسی گرنت اختصاص می‌یابد.

مشهدی‌زاده به فرصت مطالعاتی اشاره کرد و افزود: وضعیت دانشگاه خوارزمی نسبت به برخی از دانشگاه‌ها بهتر است اما به دلیل مسائلی همچون نرخ ارز اعضای هیات علمی استقبال چندانی نمی‌کنند زیرا علاوه‌بر هزینه‌ای که از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود خود فرد نیز باید مبلغ اضافه‌ای را نیز پرداخت کند. از طرفی مسئله اخذ ویزا نیز در برخی موارد مشکل ایجاد می‌کند به عنوان مثال برخی از اعضا قصد سفر به آمریکا را داشتند که با مشکل ویزا مواجه شدند

وی ضمن بیان اینکه برای سال جاری 4 عضو هیات‌علمی برای استفاده از فرصت مطالعاتی متقاضی شده‌اند، ادادمه داد: همچنین مساله اعتبارات نیز چالشی در این حوزه محسوب می‌شود. البته در این زمینه سعی کردیم گشایش‌هایی را ایجاد کنیم و به عنوان مثال سقف پرداخت هزینه به اعضای هیات علمی تا 45 میلیون تومان بود اما امسال با در نظر گرفتن شرایطی همچون کیفیت دانشگاه منتخب، موضوع فرصت مطالعاتی و استاد منتخب برای انجام کار سقف را به 65 میلیون تومان ارتقا دادیم.  

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های درون‌دانشگاهی را در چارچوب گرنت اعضای هیات علمی قرار داده‌ایم،‌اظهار کرد: تلاش ما گسترش طرح‌های برون‌دانشگاهی است که در این راستا در مقایسه با سال 94 هم از نظر تعداد و هم مبالغ طرحها حدود 80 تا 90 درصد رشد داشتیم اما هنوز هم فاصله زیادی با اهداف مورد نظر داریم.

وی تصریح کرد: طرح‌های برون دانشگاهی تا آبان ماه امسال 2.5 میلیارد تومان بود این در حالیست که کل طرح‌های برون دانشگاهی در سال گذشته 2.300 میلیارد تومان بود و البته برای سال 93 نیز این مبلغ زیر 2 میلیارد تومان بود.

مشهدی‌زاده با بیان اینکه تلاش می‌شود استقبال اعضای هیات علمی از طرح‌های برون‌دانشگاهی افزایش یابد، گفت: عضو هیات علمی زمانی که طرحی را از بیرون دانشگاه می‌آورد،‌ پولی که واریز می‌شود ابتدا به حساب خزانه می‌رود و حدود 30 تا 45 روز طول‌ می‌کشد که به دانشگاه بازگردد از این رو دانشگاه تا زمان بازگشت مبلغ مورد نظر از خزانه با استفاده از اعتبارات خود هزینه های مربوطه را پرداخت می‌کند.

برای تامین تجهیزات با مشکل مواجه هستیم

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی همچنین با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه‌ها واریز حقوق‌ کارمندان قراردادی نسبت به بودجه پژوهشی اولویت دارد،‌ اظهار کرد: بودجه به صورت صد درصد توسط دولت تخصیص داده نشده است که در این بین بخش پژوهش بیشترین آسیب را می‌بیند.
وی به بودجه تجهیزات نیز اشاره و با بیان اینکه طی سال جاری بودجه تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌ها اختصاص داده نشده است، گفت: برای تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌ها مقرر شد از طریق اوراق مشارکت با شرایطی خاص این کار پیش رود اما بسیاری از شرکت‌ها زیر بار پذیرش اوراق مشارکت به جای پول برای ارائه تجهیزات به دانشگاه‌ها، نمی‌روند.
مشهدی‌زاده ادامه داد: به عنوان مثال برای آزمایشگاه مرکزی از طریق اوراق مشارکت تجهیزاتی را خریداری کردیم اما در بخش‌های دیگر همچون دانشکده‌ها و بخش آی‌تی برای تامین تجهیزات با مشکل مواجه هستیم.کار تامین تجهیزات نسبت به زمانی که پول پرداخت می‌کردیم، به مراتب سخت‌تر شده است.
 
تشکیل کارگروه برای پی‌گیری اجرای تفاهم‌نامه‌ها
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی همچنین با بیان اینکه سیاست دانشگاه عدم افزایش میزان تفاهم‌نامه‌ها و در مقابل اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است، تصریح کرد: امسال با نهادهای مختلفی همچون وزارت جهاد دانشگاهی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، بانک انصار و غیره تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کردیم که البته سیاست اصلی دانشگاه اجرایی کردن این قرادادها است.
وی افزود: کارگروه‌هایی را برای پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه‌ها تاسیس کردیم که هر دو هفته یک بار به ریاست رییس دانشگاه و دبیری معاونت پژوهشی تشکیل جلسه می‌دهد و روند اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها را ارزیابی می‌کند.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top