تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/08 - 14:56
کد خبر: 221115

نامه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به سرپرست جدید این دانشگاه

لازم به تأکید است شما اگر بتوانید با بدنه دانشجویی و تشکل های دانشجویی روابطی توأم با اعتماد و احترام ایجاد نمایید دیگر هیچ فشار و تهدید خارجی از سوی جریانات و نهادهای بیرون از دانشگاه نمی تواند در مسیرتان خلل ایجاد نماید چرا که شما از پشتوانه عظیم دانشجویی برخوردار خواهید بود. این نکته کلیدی می تواند دانشگاه را از درون مستحکم تر نماید و یکپارچگی لازم را پدید آورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به سرپرست جدید دانشگاه شیراز نامه ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 جناب آقای دکتر گشتاسبی راد
 سرپرست محترم دانشگاه شیراز

سلام علیکم. در ابتدا بر خود لازم می دانم که توفیق خدمت درین مسئولیت جدید را حضورتان تبریک گفته و از خدای متعال موفقیت شما را آرزو نمایم.

از آن جا که حقیر توفیق شاگردی شما را در دروس تخصصی داشته ام و همواره حضرتعالی را با خصوصیاتی همچون متانت در اندیشه و بیان، دلسوزی نسبت به دانشجویان و دغدغه مندی نسبت به مسئله علم و تفکر یافته ام، مغتم دانستم تا نکاتی را در خصوص فضای دانشگاه و مطالبات خویش به نمایندگی از تشکل متبوعم خدمتتان عرض نمایم:

دانشگاه شیراز به عنوان مهم ترین قطب علمی جنوب کشور، چند سالی ست که گرفتار حواشی های بسیاری شده است که این به سهم خود به روند علمی این دانشگاه، لطمه های جدی و جبران ناپذیری زده است.

یکی از این حواشی مهم، بحث سیاست زدگی و سیاسی کاری هایی ست که از هر چه بگذریم و نادیده بگیریم از این موضوع بسیار مهم نمی توان گذشت. از دیرباز جریانات و گروه های سیاسی چشم طمع خاصی به دانشگاه و دانشگاهیان داشته اند چرا که همواره نیروی توانای جوانی، ایجاد کننده موج های مختلف فرهنگی سیاسی در جامعه بوده است. اگر این شور و احساس و توانایی بخواهد با امیال کاسب کارانه جریانات سیاسی مغرض بیرون از دانشگاه هدایت شود، دانشجو نقش فعال خود را از دست می دهد و در نهایت انفعال، به بلندگوهایی تبدیل می شود که صرفا آرای منفعت طلبان بیرونی را منعکس می کند. در این میان نقش مدیران دانشگاهی در ساماندهی و هدایت این فضا نقش مهم و کلیدی ست. اگر خدای ناکرده خود مدیران دانشگاهی نیز بخواهند در پازل و نقشه کاسب کاران سیاسی بازی نمایند این می شود که باید دانشگاه را شعبه دیگری از خانه احزاب دانست و برای رسالت های خطیر دانشگاه رسما فاتحه خواند. چیزی که متأسفانه درین چند سال در دانشگاه شیراز رخ داده است نفوذ و فشار سیاسی عده ای بیرون از دانشگاه به بهانه تغییر دولت می باشد. از این ماجرا دردناک تر، همراهی برخی از مدیران دانشگاهی با این جریانات است که دیگر جلوه علمی و آکادمیک آنان کاملا تحت تأثیر چهره سیاسی شان قرار گرفته است و در میان مردم، بیشتر، آنان را به عنوان یک کنشگر سیاسی می شناسند! توصیه اکید ما این است که نسبت به این موضوع بسیار مهم، حساس باشید و اطراف خود را از هر گونه مدیر سیاسی منفعت طلب، پاکسازی نمایید که این به جلوه حقیقی دانشگاه و به راه صواب نزدیک تر است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز همواره منادی آزاداندیشی در دانشگاه بوده و تک صدایی و نبود تضارب آراء را مانع رشد فکری و تحلیلی دانشگاهیان می دانسته است. اما آزاداندیشی خود آدابی دارد که اگر به این آداب پایبند نباشیم زیان های متعددی حاصل می شود. حضور بی قید و شرط افراد نامطمئن در دانشگاه که در بزنگاه های حساس انقلاب، کارنامه سیاهی از خود به جا گذاشته اند آن هم در تریبون های یک طرفه، به هیچ وجه مصداقی از آزاداندیشی نیست.

این روزها به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، تحرکات این گروه ها برای حضور در دانشگاه و موج سواری بر احساسات پاک دانشجویی، افزایش یافته است. انتظار می رود که ضمن ایجاد فضایی عقلانی با حضور طیف های مختلف فکری، خط قرمزهای حاکمیتی لحاظ شود و دانشگاه شیراز خدای ناکرده جولانگاه چهره های غوغاسالار نامطمئن واقع نگردد.

لازم به تأکید است شما اگر بتوانید با بدنه دانشجویی و تشکل های دانشجویی روابطی توأم با اعتماد و احترام ایجاد نمایید دیگر هیچ فشار و تهدید خارجی از سوی جریانات و نهادهای بیرون از دانشگاه نمی تواند در مسیرتان خلل ایجاد نماید چرا که شما از پشتوانه عظیم دانشجویی برخوردار خواهید بود. این نکته کلیدی می تواند دانشگاه را از درون مستحکم تر نماید و یکپارچگی لازم را پدید آورد.

در آخر لازم می دانم از زحمات ریاست پیشین دانشگاه شیراز جناب آقای دکتر ارشاد لنگرودی تشکر و همکاری و همیاری تشکل متبوعم را با مدیریت جدید دانشگاه در مسیر پیاده سازی هر چه بهتر دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، اعلام نمایم.

ایام عزت مستدام
محمد طاهری
 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top