تاریخ انتشار: جمعه 1395/10/10 - 23:21
کد خبر: 221287

عباسی در دانشگاه رازی: ایران به‌ عنوان قدرت و نفوذ معنوی در منطقه مورد توجه است‌

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران به‌ عنوان قدرت و نفوذ معنوی در منطقه مورد توجه است‌، گفت: در غنی‌سازی و مجتمع‌سازی چرخه سوخت هسته‌ای جزو معدود کشورهایی هستیم که چرخه راکتور هسته‌ای را دارا هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران به‌ عنوان قدرت و نفوذ معنوی در منطقه مورد توجه است‌، گفت: در غنی‌سازی و مجتمع‌سازی چرخه سوخت هسته‌ای جزو معدود کشورهایی هستیم که چرخه راکتور هسته‌ای را دارا هستیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، فریدون عباسی اظهار داشت: فتنه‌گران با حمایت دشمنان می‌خواستند که نظم داخلی ما را برای مدت زیادی برهم بزنند.

عباسی به شرایط سخت نیروی انتظامی در زمان فتنه اشاره کرد و گفت: کشور و امنیت آسیب‌های زیادی دید، نیروهای انتظامی تلاش می‌کردند تلفات افراد خودی فریب خورده کمتر شود ولی به هر حال آسیب‌هایی دیدیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه وقتی دشمنان با فریب فتنه‌گران نتوانستند نقشه‌های خود را به سرانجام برسانند دست به تحریم زدند، تصریح کرد: عده‌ای خود فروخته که نتوانستند نظم داخلی را بهم بزنند مسأله تحریم را پیش کشیدند و موجب شدند که دشمنان تحریم‌ها را به ملت اعمال کنند.

وی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و بیان کرد: روسیه وقتی قدرت نظام را دید به مسأله سوریه وارد و با روابط راهبردی توانستیم روسیه را در تغییر تحولات منطقه باخود همراه کنیم‌.

عباسی با اشاره به اینکه اکنون دنیا دچار تغییراتی شده و به‌دلیل موقعیت ایران به‌عنوان قدرت و نفوذ معنوی در منطقه مورد توجه است‌، افزود: برای تثبیت قدرت ایران در 30 سال آینده باید علم و فناوری تثبیت شود، چرا که دشمنان برای صدمه زدن و هرج و مرج در دانشگاه تلاش فراوانی می‌کنند.

این جانباز گفت: عدم بورسیه و آشوب در دانشگاه سعی در سکولار کردن دانشگاه دارند که از سال 77 با آشوب در دانشگاه و ترساندن استادان در همکاری هسته‌ای با نیروهای نظامی با شعار روشنفکری موجب کاهش ارائه مقاله علمی شده است.

وی با اشاره به اینکه در علم و فناوری در شرایط تحریم پیشرفت خوبی داشته‌ایم‌، خاطرنشان کرد: در غنی‌سازی و مجتمع‌سازی چرخه سوخت هسته‌ای جزو معدود کشورهایی هستیم که چرخه راکتور هسته‌ای را دارا هستیم. 

عباسی تصریح کرد: در شرایط تحریم، سانترفیوژها را کاملا بومی کرده که صددرصد را در داخل کشور تولید و توسعه دهیم و قابل استفاده برای نسل‌های جدید کنیم‌.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: دشمن محدودیت‌هایی را برای سال‌های آینده در پیش گرفته است، البته با به روز کردن سلاح‌ها با آن‌ها مقابله می‌کنیم‌.

وی بابیان اینکه حضور انگلیس در منطقه و خارج شدن از اتحادیه اروپا و درونگرایی آمریکا پیام‌هایی دارد، اظهار داشت: کشور ایران هم مستثنی نیست و باید بتوانیم علم و فناوری را در تولید ثروت و توان دفاعی تقویت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top