تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/11 - 14:12
کد خبر: 221383

در تجمع اعتراضی جمعی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس؛

اجباری کردن دروس پیش نیاز و دریافت شهریه سنگین با چه معیاری است؟ +عکس و فیلم

اجباری کردن دروس پیش نیاز و دریافت شهریه سنگین با چه معیاری است؟ +عکس و فیلم

مساله این نیست که دانشجویان نخبه باید برای تحصیل در یک دانشگاه مادر پول پرداخت کنند حتی مساله این هم نیست که دولت پیر گرای تدبیر و امید روز دانشجو به تنها چیزی که اهمیت نمی دهد دانشجویان نخبه است و با گارد نظامی اش فقط تشکیلاتی های هم حذب اش را می شنود.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهریه ای شدن دروس جبرانی در برخی از دانشگاه های سراسری برای دانشجویان روزانه این روزها اعتراض دانشجویان برخی دانشگاه ها را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با تجمعی در محوطه این دانشگاه نسبت به دریافت شهریه از دروس جبرانی اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از دانشجویان در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره این مسئله گفت: مساله این نیست که دانشجویان نخبه باید برای تحصیل در یک دانشگاه مادر پول پرداخت کنند حتی مساله این هم نیست که دولت پیر گرای تدبیر و امید روز دانشجو به تنها چیزی که اهمیت نمی دهد دانشجویان نخبه است و با گارد نظامی اش فقط تشکیلاتی های هم حذب اش را می شنود. مساله این است اولا چرا برای پایان نامه های ارشد مهم ترین دانشجویان زمان کافی وجود ندارد و در ترم چهار  دچار سنوات می شوند و چرا برای دروسی که معلمان پیشین شان کم کاری کرده اند و معلمان جدید باید جبران کنند باید پول بپردازند.

تجمع اعتراضی جمعی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

وی ادامه داد: اینجا دانشگاه تربیت مدرس است دانشگاهی که به گفته رهبر معظم انقلاب دره التاج دانشگاه های ایران است. دانشجویان نخبه این دانشگاه اعتراض کرده اند بر پول دادن بابت دروس دانشگاهی و سپس اجرای سنوات زود رس که از امسال به دانشجویان تحمیل شده است. « این بزرگتر های ما مگر در زمان طاغوت و در ابتدای انقلاب برای بهترین دانشگاه ایران شهریه می پرداختند که امروز ما باید بپردازیم » این جمله حرف دل دانشجویی بود که هشتصد هزار تومان باید می پرداخت. شاید چند روز پیش مردم ایران به خاطر دیدن بی پولی گور خوابی گریستند اما امروز باید به حال دانشجویان نخبه ای بگریند که از شهرستان آمده اند و امروز قانون جدید آمده و باید وام بگیرند تا بتوانند درس رایگان شان را بپردازند.

تجمع اعتراضی جمعی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

این دانشجوی معترض ادامه داد: مسوولین گناه را بر گردن همه می اندازند الا خودشان.  رئیس آموزش نماینده اش را می فرستد و می گوید دانشجویان نماینده بدهند و به اتاقش بروند اما دانشجویی می گوید « از سال پنجاه و هفت که شاه در اتاقش می نشست و می گفت نماینده بیاید با من صحبت کند بیش از سی سال گذشته و ریس انقلابی خودش باید بیاید و بابت این توهین به نخبگان عذر خواهی کند سپس سنوات زود رس چهار ترمه را حذف کند و از گرفتن پول زور بابت دروس جبرانی امتناع نماید. » من می گویم دانشجویان سرمایه های ایران اسلامی هستند و باید به آنها آموزش داد. باید برای آینده ایران ارزش قایل بود.

تجمع اعتراضی جمعی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

خاطر نشان می شود این دانشجویان بیانیه ای را نیز درباره این مسئله صادر کردند.  در بخشی از این بیانیه آمده است: اجباری کردن دروس پیش نیاز با عنوان جبرانی حاوی هیچ منطقی نیست و حتی ضد منطق و دارای بار معنایی نامناسبی است زیرا اولا مشخص نمی‌کند که با چه دلیلی به دروس پیش نیاز، عنوان جبرانی داده می‌شود و تحت این عنوان چنین مبالغی از دانشجویان دریافت می‌شود. ثانیا معلوم نیست این مبالغ با چه متر و معیاری محاسبه شده اند ثالثا دلیل اجباری بودن این واحدها بر دانشجویان پوشیده است.

جمع اعتراضی جمعی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

این بیانیه افزوده است: برای دانشجویان سوال است که چرا این هزینه‌های سنگین، تا پیش از این اطلاع رسانی نشده بودند و مهمتر از آن اینکه  دانشجویان با چه استدلالی باید چنین مبالغ هنگفتی بپردازند؟ مساله عجیب‌تری که در این موضوع باید مورد کنکاش قرار گیرد این است که بر اساس قانون، واحد «جبرانی» به دانشجویانی تعلق میگیرد که نتوانسته اند آن را با موفقیت بگذارند و دروس "«یش نیاز» هم به دانشجویانی تعلق می‌گیرند که چارت درسی رشته هایشان در دوره کارشناسی، آنها(دروس) را پوشش نداده است. عجیب است که این دروس هر دو عنوان «جبرانی» و «پیش نیاز» را یدک می‌کشند و با این حال تحت هیچکدام از عناوین مذکور قابل تعریف نیستند و با این حال به تمام دانشجویان، فارغ از وضعیت رشته تحصیلی قبلی شان تعلق گرفته است. این قبیل مسائل بر بی منطقی این وجوه دامن زده و موجب سلب اعتماد دانشجویان نسبت به تصمیمات شوراهای عالی دانشگاه شده اند.(متن کامل این بیانیه از اینجــا)


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top