تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/12 - 11:40
کد خبر: 221500

بغض فروخفته دانشجویان بلاتکلیف دانشگاه آزاد؛

برای ممنوعیت از ادامه تحصیل، امروز بهتر از فرداست

برای ممنوعیت از ادامه تحصیل، امروز بهتر از فرداست

فصل امتحانات از راه رسیده است و دانشجویان از همین روزها برنامه مطالعاتی خود را آغاز می‌کنند، چه بسا زودتر از این حرف‌ها آغاز کرده باشند اما سوال اصلی بسیاری از همین دانشجویان که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، درباره آینده تحصیلی است، آینده‌ای که معلوم نیست باید برایش چقدر زحمت بکشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حرف از رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد که به میان می‌آید، قصه‌ای فروخفته از سختی‌های فراوان دانشجویان بسیاری از رشته‌ها که قربانی اختلاف مسئولین شده‌اند دوباره به ذهن متبادر می‌شود و همچنان بلاتکلیفی این نسل از دانشجویان جوان، توجه همه را به خود جلب می‌کند البته به غیر از مسئولین آموزش عالی!

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوشتن و صحبت کردن درباره رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد دیگر نه تنها خسته کننده شده بلکه بی فایده به نظر می‌رسد اما در آستانه فصل پرمشقت و سخت امتحانات، هنوز سوالات بسیاری، ذهن دانشجویان مبتلابه دعوای عجیب میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد را معطوف به خود کرده است.

نیازی به موشکافی مشکلات دانشجویان نیست هرچند با تجربه حداقلی از فضای دانشگاه و دوران دانشجویی هم می‌شود حال این روزهای دانشجویان بلاتکلیف و در حال تحصیل در رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد را خوب فهمید.

اصل بر راستی و درستی است مگر خلاف آن ثابت شود اما معلوم نیست که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ! معلوم نیست حق با کدام طرف است؟ دانشجویان هم در شب امتحان برای خودشان خدایی دارند...

فصل امتحانات از راه رسیده است و دانشجویان از همین روزها برنامه مطالعاتی خود را آغاز می‌کنند، چه بسا زودتر از این حرف‌ها آغاز کرده باشند اما سوال اصلی بسیاری از همین دانشجویان که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، درباره آینده تحصیلی است، آینده‌ای که معلوم نیست باید برایش چقدر زحمت بکشند، اصلا باید ادامه بدهند و یا بیخیال شده و از نو در رشته‌ای مجوزدار! تحصیل خود را آغاز کنند.

اظهارات ضد و نقیض مسئولین دو نهاد آموزشی مهم کشور اما در این میان، کمکی به دانشجویان نمی‌کند که هیچ! به چالش‌های موجود نیز دامن می‌زند و این بلاتکلیفی را بیشتر می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اخیرا در نامه‌ای به همه واحدهای زیر مجموعه و با استناد به نامه‌های وزارت علوم!، اعلام کرده  است که تمام رشته‌های دانشگاه آزاد، مجوز دارند.

از طرف دیگر اما معاون آموزشی وزارت علوم چندین بار اعلام کرده که فقط رشته‌های اعلام شده بر روی سایت دفتر گسترش مجوز دارند. (اینجـــا)

اما با اینکه طبق ادعای معاون آموزشی  وزارت علوم، وظیفه صدور مجوزها بر عهده دفتر گسترش است، جالب اینجاست که همین معاونت که مدام اعلام می‌کند که فقط رشته های روی سایت مجوز دارند، خودش در سایت معاونت، دو لیست موازی با دفتر گسترش منتشر کرده و همه را سردرگم کرده است. (اینجـــا) و (اینجـــا)

این در حالی است که تعدادی از دانشجویان بلاتکلیف، طی تماس‌های مکرر با خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خواستار بررسی و پیگیری این ماجرا تا رفع ابهام و سوالات موجود شده‌اند.

در این هیاهو، اقدام عجیب سایت دانشگاه آزاد مبنی بر حذف یکی از خبرها، جالب توجه به نظر می‌رسد؛ پایگاه خبری "آنا" در اقدامی عجیب، خبر مصاحبه با حسین زاده لطفی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد در خصوص مجوزدار بودن تمام رشته‌های این دانشگاه را حذف کرده است در حالی که این خبر هنوز روی پرتال واحد تهران غرب دانشگاه آزاد وجود دارد و حذف نشده! (خبر حذف شده) و (تصویر ذخیره گوگل از این خبر) و (پرتال دانشگاه آزاد تهران - غرب)

با این حال اما وزارت علوم طی اطلاعیه‌ها و اخبار مختلفی سعی کرده است تا داوطلبان و دانشجویان را از غیر قانونی بودن کدرشته‌های دانشگاه آزاد مطلع کند؛ هرچند تا توقف کامل بی قانونی، همچنان دانشجویان بسیاری هستند که بلاتکلیف می‌مانند. (اینجـــا) و (اینجـــا)

از آنجایی که ابهام و سوالات دانشجویان و خانواده‌های آنها درباره این اختلاف میان دو نهاد مهم آموزش عالی کشور، قابل شمارش نیست، در جدیدترین مورد به صورتجلسه تائید رشته‌های بدون مجوز با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر می‌گردد.

جالب اینجاست که طی این سلسله جلسات که نماینده وزارت علوم در آن حضور نداشته است، دو نماینده دیگر یعنی مجتبی علوی فاضل از دانشگاه ازاد و علی محمد رنجبر به نمایندگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی با اکثریت آرا، تمام رشته‌ها را برای دانشگاه آزاد تائید کرده و به وزارت علوم اعلام کردند. (اینجـــا)

حالا تکلیف دانشجویان در اختیار مسئولین محترم است؛ تعیین تکلیف برای هرکدام از دانشجویان، بهتر از ادامه بی فایده تحصیل است؛ اگر قرار بر ممنوعیت از تحصیل در برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد است، امروز بهتر از فرداست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجوی بلاتکلیف
1395/10/13 - 08:57

سلام
تشکر از شما که به فکر دانشجویان رشته های بی مجوز دانشگاه آزاد هستید
در خصوص کمیته سه نفره که عکس نامه آن را گذاشته اید، خوب است تصویر یکی دو صفحه از آن را هم بفرستید تا مخاطبان بدانند که نماینده وزارت علوم، این مصوبه را امضا نکرده است.
فرهاد
1395/10/13 - 19:08

سلام
کانال تلگرامی برای موضوع رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد ساخته شده:
https://telegram.me/iaumojavez
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top