تاریخ انتشار: جمعه 1395/10/17 - 20:11
کد خبر: 222105

حواشی اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛

از مقایسه اصغر فرهادی و ابوالقاسم طالبی تا جمله تکان‌دهنده یک مادر شهید +تصاویر

از مقایسه اصغر فرهادی و ابوالقاسم طالبی تا جمله تکان‌دهنده یک مادر شهید +تصاویر

مراسم پایانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب(جمعه) و با قرائت قرآن توسط حسین دارابی کارگردان برجسته و برگزیده عمار در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم، مردم و علاقمندان برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب جمعه 17 دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب جمعه 17 دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در ادامه گوشه هایی از حواشی اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آمده است:

*** این برنامه به طور زنده از شبکه پنج پخش شد.

*** جایگاه ویژه فقط برای خانواده شهدا در نظر گرفته شده است.

*** برنامه از حدود ساعت 19 آغاز شد.

*** اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با قرائت قرآن توسط حسین دارابی کارگردان فیلم «علمک» شروع شد.

*** حضار یک صدا سرود جمهوری اسلامی ایران را هم خوانی می کنند.

*** حضور ننه عصمت در اختتامیه

*** استقبال مردم از مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

*** تولیدات رادیویی: در بخش تولیدات رادیویی ضمن تقدیر از اثر «روز خبرنگار» هئیت داوران جایزه خود را به «روزگار شیرینگ»، «سنگ زیرین آسیاب» و «بیست نوامبر» اهدا کرد. فانوس این بخش به نمایشنامه «آغازی بر یک پایان» اثر سهیلا خدادادی رسید.

*** بخش انیمیشن: هئیت داوران بخش انیمیشن جشنواره سیدمحمود رضوی، حامد جعفری و محمدحسین نیرومند و همچنین هیت داوران بخش جنگ نرم: آرش دریابندری، احمد سبحانی، فواد ایزدی و پیمان جبلی را شامل می‌شدند. هئیت داوران لوح افتخار بخش انیمیشن را به سازندگان «بیشه» و «علامه طبرسی» اثر حقانی اهداء کردند. و اثر«کابوس» محمدرضا خردمندان و «انتخاب با خودمونه» از علی محمد خانیکی و مجتبی احسانی از دیگر برگزیده بخش موشن‌گرافی بود. فانوس بخش پویا نمایی به اثر «جنگ جهانی سوم» کارگردانی عبدالامیر سبیعی رسید.

*** بخش جنگ نرم: جایزه ویژه این بخش بن‌های ویژه خرید پوشاک ایرانی است که به برگزیدگان سه بخش اهدا می‌شود و جایزه ویژه مرگ بر آمریکا از دیگر جوایز این بخش است.هئیت داوران ضمن تقدیر از آثار «قرارداد 18ژوین» و «ساحره سوزان» لوح افتخار  این بخش را به قصه «فیل و الاغ» مهدی نقویان و «رویای ایرانی» مصطفی ایرانی و «متولد کالیفرنیا» علیرضا بوالی اهداء کردند. فانوس این بخش به اثر «جزیره فارسی» اثر سیدمحمدعلی صدری نیا رسید. جایزه ویژه این بخش به اثر «شب نامه» به کارگردانی سید مهدی کرباسی، جایزه موزاییک مرگ بر آمریکا هم به او تقدیم شد.علی صدری نیا در این مراسم جایزه خود را تقدیم به کسانی کرد که در جزیره فارسی امریکایی ها را سال گذشته به ذلت کشاندند.

*** بخش مستند داستانی کوتاه: هئیت داوران ضمن تقدیر از سازندگان «قابلمه»، «جیب کت»، «سرباز» و «مامان بازی». لوح افتخار این بخش را به اثر «تیوب» کارگردانی سید صدرالدین فردوسی اهدا کردند. و جایزه دیگر دستاورد فنی و لوح افتخار جلوهای ویژه به محمدحسن فلاح برای اثر فضای مجازی تعلق گرفت. فانوس بهترین اثر داستان کوتاه به اثر دوئل به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان رسید.بخش جایزه ویژه اثر مستند داستانی کوتاه به «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی حامد بذرافکن اختصاص یافت.

*** بخش مستند داستانی بلند: لوح افتخار مستند داستانی بلند به «از تبار حبیب» به کارگردانی مصطفی کوچکی و لوح بعدی به «چین آخر» به کارگردانی سعید حسن پور تعلق گرفت. فانوس بخش مستند داستانی بلند به اثر «سلام» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی اهداء شد.جایزه ویژه این بخش به اثر «روزهای بارانی» به کارگردانی عبدالله عزیزی رسید.

*** برگزیدگان بخش فیلم داستانی بلند: هئیت داوارن لوح افتخار این بخش را به «فیلمنامه ترمینال غرب» محمدعلی نیکدل اهداء کردند. لوح افتخار بخش بازیگری نیز به هوشنگ توکلی و یوسف مرادیان بازیگران ترمینال غرب رسید. فانوس این بخش نیز به فیلم بلند «ترمینال غرب» اثر قربانعلی طاهرفر رسید.

*** برگزیدگان مدافعان حرم: هئیت داوران لوح افتخار بخش مدافعان حرم را به اثر «نبرد پالمیرا» ساسان فلاح فر و «فرمانده» به کارگردانی هادی نعمت اللهی اهداء کردند. فانوس این بخش به اثر «پل کارگردانی» امیر حسین نوروزی رسید. جایزه ویژه این بخش به اثر «آهنگر» به کارگردانی محمدمهدی خالقی تعلق گرفت. جایزه ویژه هیات داوران به گروه رسانه‌ای فاطمیون به دلیل تولید تصاویر موثر اهدا شد.

*** بخش سبک زندگی: لوح افتخار بخش سبک زندگی به مرجان اسماعیلی کارگردان مستند داشتن و نداشتن اهدا شد و فانوس این بخش به عباس صالح‌مدرسه‌ای به خاطر مستند دوازده نفر اهدا شد.

*** قربانعلی طاهرفر که برای کارگردانی فیلم ترمینال غرب دریافت کننده فانوس بخش داستانی بلند شده بود با بیان اینکه فانوس را برای روزهای تاریک پیش رو نیاز دارد جایزه خود را به مدافعان حرم تقدیم کرد.

*** تقدیر از بخش اقتصاد مقاومتی توسط خانواده شهدای هسته ای و داوران این بخش

*** اهدای «نشان مردمی استقلال» از طرف خانواده شهدای هسته ای به آقایان رسول ممیان قهرمان مستند «وقتی گفتند نمی شود» و احمد بلندنظر قهرمان مستند «زیر درختان زیتون» خانم ها چنور محمدی قهرمان شخصیت «کرکم» و اکرم جعفری، قهرمان مستند «44 نفر»

*** پدر شهید احمدی روشن متن بیانیه جایزه استقلال را اینگونه قرایت کرد: این جشنواره برای عماریون است. کسانی در گوشه سرزمین با نیروی عشق کارستان می‌کنند. علم استقلال ایران روی دستان هنرمندان همچنان ایستاده و اینها شرافتمندانه از میراث شهدا پاسداری می‌کنند. نشان مردمی استقلال ازسوی استقلال طلب ترین یعنی خانواده شهدای هسته‌ای به شما تقدیم می‌شود که اهل استقلال ایران اسلامی هستید.

*** تشکر همسر شهید علی محمدی از فیلم سازان عماری
همسر شهید علی محمدی نیز پس از اهدای جوایز با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی اظهار داشت: فیلم های بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار را که دیدم، افتخار کردم به این که هنوز آدم هایی هستند که در تمامی عرصه ها وقت خود را جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران می گذارند؛ از تمام کسانی‌ که در این سال ها برای اعتلای نام انقلاب زحمت کشیدند تشکر می کنم و امیدواریم که اجازه ندهیم این خون ها پایمال شود.

*** اجرای سرود «بر پاخیز» توسط گروه سرود

*** حضار یک پارچه بعد از پخش کلیپ پاسداشت ابوالقاسم طالبی، وی را تشویق می کنند.

*** مادر شهیدان خالقی پور در مورد اهدای چفیه فرزند شهیدش که در تمامی عملیات ها همراه شهید بوده گفت: «خون چفیه را با اشک چشمم شستم».

*** سخنرانی نماینده خانواده شهدای تیپ زینبیون پاکستان در مراسم اختتامیه

*** تقدیر از ابوالقاسم طالبی و اهدای جایزه ویژه جشنواره مردمی فیلم عمار به وی

*** خانواده شهدای مدافع حرم دانشگر، سیدعبیر حسینی، آبیاری، فض‌اللهی، باقریان و نیکوفر و مادر شهیدان خالقی پور از ابوالقاسم طالبی تقدیر کردند.

*** مادر شهیدان خالقی پور چفیه پسر شهیدش را به ابوالقاسم طالبی تقدیم کرد.

*** خانواده شهید سیدعبیر حسینی از شهدای پاکستانی مدافع حرم لوحی که پیام رهبر انقلاب به زینبیون روی آن درج شده بود را به ابولقاسم طالبی تقدیم کرد.

*** نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار در تقدیر از ابوالقاسم طالبی گفت: کار «یتیم خانه ایران» واقعا شاهکار و یک افتضاحی برای انگلیس و سانسور بزرگ غرب بود. از زیبایی های کار سکانسهای مربوط به انگلیس‌ بود که توسط  هنرمندان تئاتر انگلیس اجرا شد. این کار سانسور صد ساله آنها را برملا می‌کند. امیدواریم ما بتوانیم بخشهای دیگر تاریخمان هم سانسور شده برملا کنیم.

*** جالب آنکه حضار با شعار «مرگ بر انگلیس»، ابوالقاسم طالبی را تشویق می کنند.

*** ابوالقاسم طالبی در مورد فیلم یتیم خانه ایران: اگر کودکانتان را به دیدن این فیلم ببرید دیگر نیازی نیست 100 کتابی که ما خواندیم بخوانید. عمار همیشه برایم رویا بود همیشه آرزو داشتم مردم پای کار بیایند چون هرگاه کاری مردمی انجام شد جوشش هم ایجاد می‌شود.

*** ابوالقاسم طالبی در جواب یکی از خانواده شهدا که گفت «شما نقطه مقابل اصغر فرهادی هستی» گفت «ما نقطه مقابل استکباریم».

*** پذیرایی مراسم اختتامیه جشنواره عمار/ اهدایی زنان انقلابی و جهادگر بخش صفادشت

*** خاطره گویی محمد عبدخدایی عضو فدائیان اسلام در مراسم اختتامیه

*** مداحی حاج مهدی رسولی در مورد شهدای واقعه گوهرشاد

*** تقدیر از بخش تاریخ انقلاب و فتنه 88 و بخش تاریخ فرهنگی، اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس توسط خانواده شهدا و داوران این بخش

*** خانم مومن زاده جایزه خود را به سکینه خانم که هشت سال برای جبهه ها بدون هیچ پشتوانه ای نان می پخت و سوژه یک فیلم است تقدیم کرد.

در بخش پایانی جشنواره لوح افتخار نقد درون گفتمانی به سه اثر مستند «فراموش شده‌ها» به کارگردانی میکاییل دیّانی، «این دوربین مخفی نیست» به کارگردانی علی شیرزادیان و «مرثیه‌ای برای یک رویا» به کارگردانی صدرا علی بک اهدا شد.

همچنین فانوس بهترین مستند در این بخش به مستند «راه قریب» به کارگردانی علی کاظمی و «من، سیلاب و کلبارم» به کارگردانی سید مسعود پرهیزگاری تعلق گرفت. جایزه ویژه این بخش به مستند «داد» به کارگردانی حجت‌الله عدالت پناه اختصاص یافت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top