تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/18 - 15:28
کد خبر: 222223

معاون وزیر علوم: باید در راستای دفاع از ارزش‌ها و انسجام ملی تلاش کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم گفت: امروز هم در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی باید تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه راه شهدا را ادامه دهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم گفت: امروز هم در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی باید تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه راه شهدا را ادامه دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید ضیا هاشمی با حضور در یادمان شهدای هویزه و زیارت مزار شهدا، هم‌زمان با روز شهدای دانشجو، اظهار کرد: یکی از افتخارات این دولت این است که نسبت به راه، آرمان‌ها و نمادهای شهدای توفیق پیدا کند و امروز نیز فرصتی فراهم شد که هم ارادت خود را نسبت به شهدا ابراز و هم خدمت خانواده شهدا عرض ادب داشته و از این محفل و برکت حضور شهدا، بهره ببریم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: شهدایی که در این مکان آرمیده‌اند، کسانی هستند که ضمن آنکه دانشجوی نخبه، دانش‌آموز یا از اقشار دیگر جامعه بودند برای دفاع از آرمان‌های انقلاب در عنفوان شباب و اوج جوانی در این منطقه حضور پیدا کردند و با خلق یک حماسه بی‌نظیر مظلومانه به شهادت رسیدند. آن‌ها این پیام را برای ما به یادگار گذاشتند که در مسیر دفاع از اهداف و آرمان‌های متعالی از هرآنچه داشتند گذشتند، ما هم باید از هر آنچه داریم بگذریم.

وی یادآور شد: آن روز شهدای ما، در آغاز جنگ تحمیلی فداکاری کردند و اکنون این مجموعه دراین محل برپا شده است و یاد آن‌ها را حفظ می‌کند تا به ما گوشزد کند که امروز هم در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اخلاق، انسجام ملی، وحدت، مردم و مصالح مردمی باید تلاش کنیم و با یک نگاه جامع و همه‌جانبه و یک رویکرد همدلانه راه آن‌ها را ادامه دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نهاوندی
1395/10/20 - 12:27

بنام خدای شاهد وناظر
خبر ناگوار صدور دستورالعمل معاون آموزشی وزارت علوم -که خیلی محترمانه و البته زیرکانه و ...... و با اهداف برنامه ریزی شده و مطمئناً نه باغفلت بلکه با آگاهی و شناخت - در خصوص حذف ارائه درس ارزشی و بسیار تاثیر گذار علمی ارزشهای دفاع مقدس در دانشگاهها ، آدمی را به تعجب وا میدارد.
میپرسیم نفوذ که فریادش را میزنند چیست و کو نمونه اش ؟ این نمونه از نفوذ مرموزانه و با ظاهری آموزشی در سیستم علمی دانشگاه است .
وقتی دستورالعمل شماره 2/208952 مورخ 22/ 9/ 1395 معاون آموزشی وزارت عالیه علوم و تحقیقات مطالعه میشود به تمام معنا نوع حرکت خزنده نفوذ پی برده میشود.
آیا ارزش ومنزلت درس دفاع مقدس برابر با دیگر دروسی است که در آن بخشنامه ذکر شده است ؟!
قراردادن اسماین درس در وسط دیگر دروس که اصلا در دانشگاهها مطرح و منزلتی چندان نداشته و اصلا بعضاً حتی هنوز ارائه نشده اند، به همین سادگی است؟!
این حذف محترمانه درس دفاع مقدس است که با هزار خون دل وگذراندن پیچ و خم های آزار دهنده و بورکراسی اداری آموزشی وزارت علوم و تحقیقات از حدود سال 1390 در دانشگاههای دولتی وتحت پوشش وزارت علوم و تخحقیقات در حال ارائه در دانشگاههای تابعه وزارت علوم بود..
این درس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در سال 1386 داشته و تاکیداً در سال 1388 توسط رئیس جمهور وقت و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ارائه آن ابلاغیه گردیده است.
خوب است به پاره ای از مکاتبات گذشته وزارت علوم و تحقیقات پیرامون ارائه این درس در دانشگاههای دولتی تابعه وزارت شود :
ابلاغیه 22/12549 مورخ 24/5/1389
== 21/41903 مورخ 4/2/1390
==21/135751 مورخ 8/7/94
= 21/41654 مورخ 26/3/1392
که در آنها تاکید بر ارائه درس و مسئولیت نظارت و پیگیری بر ارائه آن بر عهده معاون آموزشی دانشگاه و حتی در نامه 26/3/92 تاکید میگردد نمره این درس در میانگین نیمسال ومیانگین کل موثر است، شده است
ولی در دستورالعمل جدید (22/9/1395)دقیقاً برخلاف بخشنامه های قبلی وبا صراحت در تبصره 2 آن ذکر گردیده این درس مازاد بر سقف واحدهای دوره ارائه و بدون تاثیر در معدل در کارنامه تحصیلی دانشجویان درج می شنود
حال خود بخوان؛ حدیث مفصل از این مجمل!!
جالب است در پایان دستوالعمل مورداشاره درج شده سایر بخشنامه های مربوطه به این دروس از تاریخ این بخشنامه ، لغو مشود.
حال آقایان برای فاجعه پیش آمده و اقدام ناصواب و ..... خود، که مورد اعتراض آگاهان قرارگرفته اند، اظهار داشته اند نه خیر این درس حذف نشده بلکه تاکید بر اولویت ارائه آن شده است ، که این ادعای شفاهی و اظهارات و اطلاعیه صادر کردن آنها تو خالی وبدون پشتوانه اجرایی، واقعاً مضحک است .
آقایان جالس بر صندلی های مقام ومناصب علمی و آموزشی این مملکت ، خودشان خوب میفهمند و آگاهند که چه میکنند و توهم دارند که بقیه ....... !
شما این درس را از حبث اعتبار در بین دانشجویان انداختید شما این درس را ذبح بدون آب نمودید شما به آینده و بصیرت افزایی وشناخت دانشجویان جوان این مملکت که از تاریخ پرافتخار و دوران مدیریت جهادی و مقاومت وپایداری و دشمن ستیزی و ولایت مداری و....... نسل قبل خود چیز چندانی نمیدانند و یا عمدتاً در مباحث احساسی و عاطفی آن کار و آگاهی دارند، ضربه نفس گیری زدید و این نهال تازه را که در زمین سخت و نفس گیر و خارخاشاک سیستم اداری آموزشی وزارت علوم وتحقیقات ، در حال جوانه زدن بود ، از ریشه کندید وجایش را با سنگ و سیمان پر کردید.
خدا به شما و نیت واقدام شما جزای مناسب دهد.
این بود انتقال ارزشها و تاریخ بی بدیل - که هرآنچه الان داریم از برکت آن دوران است – به نسل جوان !!
خدا کند مسئولین آگاه وبصیر در دیگر دستگاهها و آنانی که از زخم خورده ها ویادگاران آن دوران هستند و البته وفادار به آن تاریخ، اگر بتوانند فریادی بزنند ویا حداقل گریه ای بکنند بر این تن زخمی و زنده بگور نمودن آن....
یا حق
عابدینی
1395/10/20 - 12:32

سلام
مگر دانشجو وقت اضافه دارد که درسی را بگیرد که هم مازاد بر سقف واحدهایش باشد هم تاثیری در معدلش نداشته باشد.!
این همان حذف مودبانه ولی ...... درس دفاع مقدس است.

مبارک وزارت علوم فهیمه باشد.

ببخشید انگار ما هم سواد داریم و دانشجو هم هستیم ها
ودر همین دانشگاهها درس خوانده ایم و چیرهایی هالیمون میشه ها....
این اقدام ....... مبارک باشد بر وزیر و معاون وزارت علوم
جواب شهدا را انشاالله با رو ...... خواهند داد.
انا لله و انا الیه راجعون

1395/10/20 - 12:39

سلام
مگر دانشجو وقت اضافه دارد که درسی را بگیرد که هم مازاد بر سقف واحدهایش باشد هم تاثیری در معدلش نداشته باشد.!
این همان حذف مودبانه ولی ...... درس دفاع مقدس است.

مبارک وزارت علوم فهیمه باشد.

ببخشید انگار ما هم سواد داریم و دانشجو هم هستیم ها
ودر همین دانشگاهها درس خوانده ایم و چیرهایی هالیمون میشه ها....
این اقدام ....... مبارک باشد بر وزیر و معاون وزارت علوم
جواب شهدا را انشاالله با رو ...... خواهند داد.
انا لله و انا الیه راجعون

تورهای مسافرتی آفری
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top