تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/18 - 18:00
کد خبر: 222235

درباره انتشار کاریکاتور توهین آمیز رئیس جمهور سابق؛

کاش دیگران هم «مصونیت آهنین» داشتند!

کاش دیگران هم «مصونیت آهنین» داشتند!

در سال 90 بود که حسین علایی از حامیان میرحسین موسوی قبل و بعد از فتنه در یادداشتی که از قضا توسط همین رسانه منتشر شد، جمهوری اسلامی را با رژیم ستمشاهی مقایسه کرده بود. ماجرایی که در همان سال با حاشیه های زیادی همراه بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز شنبه پایگاه «خبرآنلاین» که گفته می شود نزدیک به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد است، در کاریکاتوری توهین آمیز محمود احمدی نژاد با به شکل کودکی در حال بازی با اسباب بازی های خانه سازی که دارای یک «سم» است نمایش داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این کاریکاتور به حدی توهین آمیز بود که مدتی پس از انتشار آن ابتدا مسئولان این خبرگزاری، آن را اصلاح و سپس از روی خروجی خود به طور کامل حذف و از رئیس جمهور سابق نیز به دلیل انتشار این کاریکاتور عذرخواهی کرد.

کاریکاتور احمدی نژاد خبرآنلاین

جالب آنجا است که این سایت در عذرخواهی خود ضمن بیان این مطلب که این کاریکاتور «سوء برداشت» بوده، به نقل از کاریکاتوریست این تصویر نوشت: "هیچ قصد و غرضی در کار نبوده و من به عنوان یک کارتونیست، تنها با موضوعات و سوژه‌های روز فعالیت می‌کنم و این در کارنامه کاری من مشخص است."

مصونیت در دو دولت!
اما این اقدام خبرآنلاین برای اولین بار نیست. در سال 90 بود که حسین علایی از حامیان میرحسین موسوی قبل و بعد از فتنه در یادداشتی که از قضا توسط همین رسانه منتشر شد، جمهوری اسلامی را با رژیم ستمشاهی مقایسه کرده بود. ماجرایی که در همان سال با حاشیه های زیادی همراه بود.

کاش دیگران مانند «خبرآنلاین» مصونیت آهنین داشتند!

اسفندماه سال گذشته و در شرایطی حسن روحانی شدیدا به منتقدان دولت حمله می کرد، خبرآنلاین نیز به عنوان یکی از بازوهای رسانه ای حامی دولت وارد عرصه شد و با انتشار کاریکاتوری عجیب، منتقدان دولت را مورد هجمه قرار داد.

به نوشته فارس، این رسانه در کاریکاتور خود روزنامه ها و رسانه های منتقد دولت روحانی را به سگ هایی تشبیه کرد که پاچه دولت را گرفته و بی دلیل از آن انتقاد می کنند.

انتشار این کاریکاتور با انتقاد جدی رسانه های منتقد دولت همراه شد اما معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد (به عنوان عضو موثر هیات نظارت بر مطبوعات) تاکنون هیچگونه واکنشی نسبت به این کاریکاتور کاملا توهین آمیز نشان نداده است.

کاش دیگران مانند «خبرآنلاین» مصونیت آهنین داشتند!

این در حالی است که برخی رسانه های منتقد دولت حتی گاهی به دلیل استفاده از تیترهای انتقادی نسبت به حاکمان منطقه، توسط معاونت مطبوعاتی و هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفته و حتی دادگاهی شده اند.

کاریکاتور و مطالب موهن خبرآنلاین در شرایطی منتقدان دولت یازدهم را مورد حمله قرار می دهد که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سخنرانی های خود، رسانه های مختلف ازجمله منتقدان را به رعایت اخلاق در انتشار اخبار و مطالب خود دعوت کرده و در سوی دیگر نیز رئیس جمهور رسانه های منتقد را بی اخلاق و ... توصیف می کند. و از سویی دیگر رسانه هایی همچون «کیهان» را مصونیت از قوانین مطبوعاتی می نامند. در تازه ترین نمونه کواکبیان در مناظره هفته گذشته خود با شریعتمداری می گوید: "من 10 بار بیشتر از شما به دادگاه رفته‌ام و الحمدالله شما مصونیت دارید."

جالب اینجاست که انتشار این کاریکاتور با واکنش های زیادی همراه بود، یکی از کاربران توئیتر نوشت: "دولتی که اول کاری بکند بعد فکر! خروجیش میشود #اشتباه_کردم #غلط_کردم"

یا یک کاربر دیگر نیز می نویسد: "چنین رفتاری از مدعیان خلق سبک در رسانه که همزمان هم مدیر دولتند و هم نماینده صنفی، تأسف‌بار است. ذبح اخلاق در #دولت_حرف!"

حالا باید دید وزارت ارشاد و دولت، همچنان چشم بر توهین های مکرر این رسانه  که شاید بتوان گفت «مصونیت آهنین» دارد می بندند یا برای پاسخ به افکار عمومی، با چنین اقداماتی برخورد خواهند کرد؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/10/19 - 01:42

خوب همه می دانند خبرآنلاین وابسته به کیست
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top