تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/19 - 02:41
کد خبر: 222307

برترین‌ و محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی سال 2016

از جدیدترین دستگاه‌های دیجیتالی که به بازار عرضه شده (یا با شروع فصل تعطیلات به بازار عرضه می‌شوند) تا رشد موفقیت‌آمیز واقعیت مجازی، همگی این تجهیزات به لطف برنامه‌های کاربردی در حوزه کاری خود موفق بوده‌اند. بدون شک 2016 سال بزرگی برای دنیای دیجیتال بوده است. سالی که برنامه‌های کاربردی و سیستم‌عامل‌ها در آن سال خوش درخشیدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: از جدیدترین دستگاه‌های دیجیتالی که به بازار عرضه شده (یا با شروع فصل تعطیلات به بازار عرضه می‌شوند) تا رشد موفقیت‌آمیز واقعیت مجازی، همگی این تجهیزات به لطف برنامه‌های کاربردی در حوزه کاری خود موفق بوده‌اند. بدون شک 2016 سال بزرگی برای دنیای دیجیتال بوده است. سالی که برنامه‌های کاربردی و سیستم‌عامل‌ها در آن سال خوش درخشیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ دنیای فناوری یک بار دیگر شمارنده خود را ریست می‌کند تا با شروع سال جدید دستاوردهای ارزشمندی را در اختیار بشریت قرار دهد. بر همین اساس، سایت Neilsen گزارشی منتشر کرده و در آن گزارش به معرفی محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی سال 2016 میلادی پرداخته است. اما سوال این است که چه برنامه‌هایی در سال گذشته میلادی موفق شدند نزد مردم محبوب شوند؟ گزارش منتشر شده نشان می‌دهد، برنامه‌های کاربردی عرضه شده از سوی فیسبوک در ارتباط با اسمارت‌فون‌ها، یکبار دیگر با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده‌اند.

دو برنامه کاربردی فیسبوک و پیام‌رسان فیسبوک در مکان‌های اول و دوم این گزارش قرار گرفتند. پس از این دو برنامه محصولات گوگل بودند که در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. یوتیوب، نقشه گوگل، جستجوگر گوگل، گوگل پلی، سرویس پست الکترونیکی جی‌میل مکان‌های سوم تا هفتم این فهرست را از آن خود کردند. در ادامه اینستاگرام، اپل موزیک و برنامه کاربردی آمازون مکان‌های بعدی این فهرست را از آن خود کردند.

برنامه شبکه اجتماعی فیسبوک با بیش از 146 میلیون بازدید کننده ماهانه نسبت به نمونه مشابه سال قبل یک رشد 14 درصدی را تجربه کرده است. برنامه پیام‌رسان فیسبوک نیز با بیش از 129 میلیون مخاطب ماهانه در مقایسه با نمونه مشابه سال قبل یک رشد 28 درصدی را تجربه کرده است. در میان برنامه‌های دیگر مرتبط با شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با 113 میلیون کاربر ماهانه یک رشد 43 درصدی را نسبت به نمونه مشابه سال 2015 شاهد بوده و در میان 10 برنامه محبوب سال گذشته میلادی قرار گرفته است. جالب آن‌که در میان اسامی قرار گرفته در این گزارش نه تنها نامی از توییتر به چشم نمی‌خورد، بلکه به نظر می‌رسد برنامه اسپاتی‌فای نیز موفق نشده است در این فهرست مکانی را از آن خود کند، اما در مقابل برنامه اپل موزیک موفق شده است در میان برنامه‌های محبوب سال 2016 جایی برای خود رزرو کند. این برنامه به طور متوسط ماهانه 68 میلیون مخاطب فعال داشته و یک رشد 20 درصدی را تجربه کرده است. برنامه آمازون نیز نسبت به نمونه مشابه سال 2015 میلادی یک رشد 36 درصدی را به لحاظ جذب مخاطب از آن خود کرده است.

ضریب نفوذ اسمارت‌فون‌ها میان مشترکان امریکایی از رقم 86 درصد سپتامبر به رقم 88 درصد رسیده که یک افزایش رشد جالب توجه را نشان می‌دهد. در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، مشترکان از سیستم‌عامل اندروید به میزان 53 درصد و از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل  iOS به میزان 43 درصد استفاده کرده‌اند. دو درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند ساکن در ایالات متحده نیز از ویندوز فون و تنها یک درصد از بلک‌بری استفاده کرده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top