تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/19 - 09:07
کد خبر: 222331

حسین قادر

جشنواره عمار؛ مرزبندی یا دوقطبی؟

جشنواره عمار؛ مرزبندی یا دوقطبی؟

و این مسله باعث شد در کشور ما بعضی افراد دچار غرب زدگی شوند. در این شرایط ما باید به دنبال فضای آزاد اندیشی در جامعه باشیم تا مخالفان نسبت به عقاید خود قانع کنیم تا وحدت و هم بستگی میان ما به وجود بیاید.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین قادر*// هر کشوری برای پیشرفت و کسب قدرت نیاز به وحدت و هم دلی در میان مردمش دارد. مردمی که در آرمان‌ها و ارزش‌های کشور خود عقاید مشترک دارند ولی وجود اختلاف سلیقه میان آنان امری طبیعی است.

این اختلاف سلیقه ها نباید عامل ایجاد مرزبندی در کشور شود و مردم جامعه را به اختلاف بیندازد.

حال در کشور ماهم این مسئله صدق می‌کند. ما نتوانستیم از فرهنگ و عقیده‌ی خود پاسداری کنیم و تحت تاثیر غرب و جهان مدرن قرار گرفتیم.

و این مسله باعث شد در کشور ما بعضی افراد دچار غرب زدگی شوند. در این شرایط ما باید به دنبال فضای آزاد اندیشی در جامعه باشیم تا مخالفان نسبت به عقاید خود قانع کنیم تا وحدت و هم بستگی میان ما به وجود بیاید.

مقابله به مثل کردن با این افراد در این شرایط کار اشتباهی است؛ جشنواره عمار مصداق این مسله هست.

این جشنواره با نیت و اهدافی درست تشکیل شد از قبیل ایجاد بستری برای فعالیت فیلمسازان جوان و دیده شدن آثار انان اما در عمل این جشنواره باعث دوقطبی شدن جامعه شده است.

در سمتی افراد روشنفکر با افکار مدرن و در سمتی دیگر جمعیتی مذهبی با افکا دینی.

این جشنواره با هدف مردمی بودن و جمع آوری آثار همه مردم تاسیس شد اما در حال حاضر فقط آثار قشر مذهبی با موضوعات مشخص و معلوم دیده می‌شود.

 و حرف آخر این که طبق گفته رهبر انقلاب ما باید به دنبال وحدت در جامعه باشیم نه ایجاد مرزبندی و دو قطب مخالف در جامعه تا در نهایت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/10/20 - 06:43

انقلاب اسلامی در ذات خودش به معنای دو قطبی است. منتهای دو قطبی واقعی بین حق و باطل یا همان مستضعف و مستکبر یا همان فقر و غنا. انکار دو قطبی انکار انقلاب اسلامی است. البته نباید گذاشت دوقطبی های قلابی مثل چپ و راست جای دو قطبی واقعی را بگیرد
1395/10/20 - 12:37

نویسنده حرفش کاملا غلط است. همه می دانند که جریان اصلاح طلبی همان جریان برانداز است که منتهی از نسخه خارج نشین خودش باهوشتر است و هنوز نقاب خود را حفظ کرده. اما سوال اینجا است که ما تا چه زمان به بهانه وحدت قصد مدارا را با این شریکان دزد و همراهان غافله خواهیم داشت؟
بالاخره باید به نقطه ای برسیم که نیروهای خالص و وفادار به انقلاب اسلامی بین حفظ انقلاب و حفظ آرامش یکی را باید انتخاب کنند.
بدیهی است که نباید از اصلاح طلبان و اربابان انگلیسی و آمریکاییشان انتظار داشت دست از توطئه و خیانت بردارند. اما سوال اینجا است که نیروهای انقلابی تا کجا می خواهند برای کسب رضایت اتحادیه اروپایی با سگان دست آموز آنها مماشات کنند؟
باید انتخاب کنیم که وحدت کلمه را می خواهیم یا وحدت ملی را. دقت کنید که امام خمینی هیچ گاه حرفی از مفهوم موهومی مانند وحدت ملی نزد چرا که این همان تفکر قبیله ای عصر جاهلیت است که می گوید ارتباط ملیتی و قبیله ای و خونی و نژادی یک مایه وحدت و تمایز است.با تفکر وحدت ملی همیشه باید به افراد ملیت خودتان نظیر مسعود رجوی بیشتر نزدیک باشید تا
به یک خارجی مثل سیدحسن نصر الله.
اما وحدت کلمه می گوید همدلی از همزبانی بهتر است. جان گرگ و جان سگ از هم جداست / متحد جان های مردان خداست. یعنی اینکه آنچه مهم است وحدت فکری و عقیده است.
کسی که عقیده اش همان تفکرات اومانیستی بعد از عصر رنسانس است با تفکر اسلامی که همه معارف هستی را در قرآن و عترت می بیند و هیچ راه حلی را در عرض قرآن و عترت بر نمی تابد، بکلی بیگانه هستند.
پس باید مفهوم بیگانه و خودی را تعریف کنیم. اصلاح طلبان هر چند ظاهرا ایرانی هستند اما همانقدر بیگانه و اجنبی هستند که اربابشان آمریکا اجنبی است. در عوض مجاهدان راه خدا اگر سیاهان نیجریه باشد با خودی و همدل و محرم هستند.
پس هم اکنون باید تصمیم تاریخی را گرفت.
اگر به وحدت کلمه بازگردیم تکلیف اصلاح طلبان روشن است. آنها کوچکترین حقی برای حضور در نظامی که از بن به ایدئولوژی آن بی اعتقادند ندارند و اگر هم اراده کنند که با آن در بیفتد باید آنها به عنوان بغات وارد جهاد می ش.یم. یا می کشیمشان یا شهید می شویم.
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top