تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/25 - 09:42
کد خبر: 222954

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد؛

رقابت 260 هزار داوطلب در دکتری 96

توکلی: کارنامه آزمون دکتری هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ به سایت سازمان سنجش و برای پذیرش در کدرشته های دانشگاه آزاد به صورت مستقل به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه خواهند کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت ۲۶۰ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۹۶ دانشگاهها و موسسات آموزشی خبر داد و گفت: گروه علوم انسانی و داوطلبان مرد در صدر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی افزود: برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها و موسسات آموزشی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۶۳ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۹۲۰ نفر مرد و در واقع ۴۲.۳۶ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۶۴ درصد آنان مرد هستند.

وی افزود: از تعداد ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب، تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۲۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۴۸ هزار و ۷۵۹ داوطلب در گروه فنی - مهندسی، تعداد ۲۴ هزار و ۹۹۴ داوطلب در گروه علوم پایه، تعداد ۱۴ هزار و ۹۲۸ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۷۲ داوطلب در گروه هنر، تعداد ۶ هزار و ۷۸ داوطلب در گروه زبان و تعداد ۲ هزار و ۲۳۱ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت نام کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون از روز سوم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا پنجشنبه پنجم اسفندماه فرصت دارند کارت خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاههای کشور در ۷ گروه آزمایشی برای ۲۴۴ رشته امتحانی روز ۶ اسفند ماه ۹۵ برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: کارنامه آزمون دکتری هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ به سایت سازمان سنجش و برای پذیرش در کدرشته های دانشگاه آزاد به صورت مستقل به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه خواهند کرد.

وی یادآور شد: امکان انتخاب رشته در هر دو فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برای مجازین فراهم است.

توکلی تاکید کرد: بر اساس قانون سنجش و پذیرش مصوبه ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری در دوره های آموزشی - پژوهشی و پژوهش محور صورت می گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top