تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/25 - 17:36
کد خبر: 223020

«الایام» فلسطین منتشر کرد؛

پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست پاریس

یک روزنامه فلسطینی پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست صلح پاریس را که یکشنبه (فردا) برگزار می‌شود، منتشر کرد؛ در این بیانیه بر راهکار دو دولتی و عدم به رسمیت شناختن هر تغییری در خطوط مرزی 4 ژوئن 1967 از جمله قدس تأکید شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک روزنامه فلسطینی پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست صلح پاریس را که یکشنبه (فردا) برگزار می‌شود، منتشر کرد؛ در این بیانیه بر راهکار دو دولتی و عدم به رسمیت شناختن هر تغییری در خطوط مرزی 4 ژوئن 1967 از جمله قدس تأکید شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کنفرانس صلح فرانسه یکشنبه (فردا) در پاریس برگزار می‌شود، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای شرکت در این کنفرانس امروز وارد پاریس شد اما هیچ مقامی از سوی رژیم صهیونیستی در آن شرکت نخواهد داشت.

روزنامه «الایام » فلسطین در خبری اختصاصی،پیش‌نویس بیانیه پایانی این کنفرانس را به شرح زیر منتشر کرد:
1- در پی نشست وزارتی که در سوم ژوئن 2016 در پاریس برگزار شد، شرکت‌کنندگان (در آن نشست) در 15 ژانویه 2017 در پاریس دور هم جمع شدند تا بر حمایت خود از راه‌حل عادلانه، فراگیر و دائمی برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی تأکید کنند و مجددا تاکید کردند که راه‌کار دو دولتی که اسرائیل و فلسطین درباره آن صحبت کرده‌اند تا (در صورت تحقق آن) در کنار یکدیگر با آرامش و امنیت زندگی کنند، تنها راه‌حل صلح دائمی است.

شرکت‌کنندگان بر اهمیت التزام دو طرف به این راه‌حل و اقدامات فوری در راستای توقف رویکردهای منفی از جمله اعمال خشونت آمیز و شهرک سازی گسترده و آغاز مذاکرات مستقیم و معنادار تأکید و اذعان کردند راهکار دو دولتی از طریق مذاکره باید چشم‌اندازهای دو طرف را تحقق بخشد که از جمله آنها حق ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل فلسطینی ، پایان اشغالگری که از سال 1967 آغاز شده و حل تمام مسایل بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه 242 سال 1967 و 338 سال 1973 می‌باشد.

شرکت‌کنندگان از قطعنامه 2334 سازمان ملل در 23 دسامبر 2016 که شهرک‌سازی را محکوم کرد، استقبال کردند.

همچنین بر اهمیت رسیدگی به وضعیت بد انسانی در نوار غزه تأکید شد و تمامی طرف‌ها به برداشتن گام‌های فوری و سریع برای تغییرات بنیادی در اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی در این منطقه دعوت شدند و تأکید شد فلسطین و اسرائیل باید به قانون بین‌المللی پایبند باشند .

2- شرکت‌کنندگان فرصت‌های امنیت، ثبات و شکوفایی برای هر دو طرف که میتواند منجر به توافق صلح شود را برجسته و اعلام کردند آماده‌اند تلاش های لازم برای تحقق راه‌حل دو دولتی را انجام دهند و این اعلام آمادگی می‌تواند به اشکال زیر باشد :

مشارکت اروپایی متمایز و انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی دیگر و حمایت بیشتر از تلاش‌های دو طرف برای بهبود همکاری اقتصادی و ادامه حمایت مالی از تشکیلات خودگردان در ساخت زیرساخت‌های اقتصادی فلسطین.

حمایت ملموس از اجرای راهبرد ایجاد دولت فلسطین و وحدت موسسات فلسطینی و توانایی‌های سازمانی .

برگزاری انجمن‌های جامعه مدنی فلسطین و اسرائیل در راستای تقویت گفت‌وگو میان طرفین و احیای بحث و گفت‌وگوی عمومی و تقویت نقش جامعه مدنی در هر دو طرف.

3- دو طرف به اعتراف رسمی دوباره به راه‌حل دو دولتی و مقابله با مخالفان این راه‌حل فرا خوانده می‌شوند.

دو طرف به سیاست‌ها و تدابیری که به راه‌حل دو دولتی و امتناع از ایجاد گام‌های یکجانبه کمک می‌کند و بر نتایج مذاکرات قبلی صحه گذارد تا اعتمادسازی شود و مسیر بازگشت به مذاکرات فراهم آید، فراخوانده شدند.

بار دیگر بر اهمیت طرح صلح عربی و قدرت آن برای ثبات در منطقه تأکید می‌شود.

بار دیگر بر عدم به رسمیت شناختن هر تغییری در خطوط مرزی 4 ژوئن 1967 از جمله قدس تأکید می‌شود به جز مواردی که از طریق مذاکره بر روی آن توافق شده است.

شرکت‌کنندگان از همکاری قوی میان اعضا و کمیته چهارگانه و اتحادیه عرب و دیگر بازیگران فعال مربوطه استقبال کردند و فرانسه حمایت جامعه بین‌المللی و مشارکت ثابت در راه‌کار دو دولتی وارد شده در این بیانیه مشترک را به اطلاع طرفین خواهد رساند.

جنگ شش‌روزه 1967 از 5 ژوئن تا 10 ژوئن 1967 میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه، و اردن رخ داد؛ این جنگ با حمله هوایی ناگهانی اسرائیلی به پایگاه‌های هوایی مصر آغاز شد و اسرائیل طی 6 روز نوار غزه، صحرای سینا را از مصر، قدس شرقی و کرانه باختری رود اردن را از اردن و بخشی از بلندی‌های جولان را از سوریه اشغال کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top