تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/25 - 20:33
کد خبر: 223042

برگزاری همایش قبل از سفر عتبات در دانشگاه تهران +تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی در خصوص زیارت با معرفت گفت: معرفت نسبت به امام پیدا کردن کار ساده ای نیست. شناخت پیامبر(ص)،فاطمه اطهر(س) و ائمه معصومین(علیهم السلام) زمان می برد زیرا لطافت در فضایل اخلاقی آنها بسیار وجود دارد.باید فضایل را بیاموزیم و در زندگی خودمان پیاده کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاهیان تهران در همایش قبل از سفر عتبات حضور چشمگیری داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از لبیک، همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران با حضورسرشار از معنویت بیش از ۵۰۰ نفر از زائرین دانشگاهی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، مسئولین ستاد و مدیران کاروان های دانشگاهی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی در خصوص زیارت با معرفت گفت:معرفت نسبت به امام پیدا کردن کار ساده ای نیست. شناخت پیامبر(ص)،فاطمه اطهر(س) و ائمه معصومین(علیهم السلام) زمان می برد زیرا لطافت در فضایل اخلاقی آنها بسیار وجود دارد.باید فضایل را بیاموزیم و در زندگی خودمان پیاده کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی  ادامه داد:کسانی که زیارت می روند قبلا جانشان را با توبه بشویند، زیرا اگر گناه وجود انسان را پر کرده باشد و به اماکن زیارتی بروند، ظرفیتی باقی نمانده تا بتوانند از معنویت زیارت استفاده کنند.

وی در خصوص آداب زیارت گفت:زائر باید صبور و بردبار باشد تا بتواند از این ظرفیت عظیم استفاده کند. حسن خلق را تمرین کند، در زندگی جمعی و اجتماعی اهل ایثار و فداکاری باشد و کمک به همسفران را در طول سفر فراموش نکند.

نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت ادامه داد: وقتی زیارت می روید، غسل کنید و با توبه جانتان را شستشو دهید. خود را معطر کنید آرام و با وقار در حالی که چشم بر زمین دوخته و ذکر خدا بر لب دارید به زیارت بروید. در اطراف حرم توجه داشته باشید جایی قدم می گذارید که جای پای امیرالمومنین(ع) و اهل بیت (علیهم السلام) است.

در ادامه،حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران ضمن عرض خیر مقدم به زائرین دانشگاهی گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره موجب شناخت بیشتر نسبت به ائمه(علیهم السلام) می شود و در آن بیش از ۴۰۰ صفت مشترک برای همه ائمه(ع) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) کسی است که حضرت آدم(ع) برای ایشان گریست، افزود: خوردن ذره‌ای خاک غیر از تربت امام حسین(ع) حرام است، ولی تربت امام حسین(ع) شفا بخش است و روایت است که روی تربت امام حسین(ع) نباید بدون وضو دست کشید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: ۸۳ هزار نفر برای شانزدهمین دور سفر به عتبات ثبت نام کردند که در نهایت تلاش توانستیم برای ۱۶ هزار نفر مقدمات سفر را مهیا کنیم.

وی یکی از اماکن استجابت دعا را زیر قبه امام حسین(ع) دانست و افزود: زیارت ابی عبدالله(ع) موجب طول عمر می شود.سعی کنید خواسته های دنیوی و اخروی تان و آنچه را به صلاح شماست از سیدالشهدا(ع)بخواهید و برای دیگران هم دعا کنید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا تقدیم کرد و به این سبب است که زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد.

وی با توصیه به اینکه افراد خداحافظی و طلب حلالیت را جدی بگیرند، افزود: زائران قبل از رفتن اگر با کسی قهر کردند حتما آشتی کنند.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، گفت: زائران از برنامه‌های نجف، کربلا و بسته‌های فرهنگی که حاوی کتاب های سودمند است نهایت بهره را ببرند.

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم گفت: برای قشر دانشگاهی طی تفاهم نامه با بانک ملت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای زائران هوایی و یک میلیون تومان نیز برای زائران سفر از طریق زمینی تسهیلات تعلق می گیرد.

وی ادامه داد:قیمت عتبات عالیات بر اساس نرخ ارز، شناور محاسبه می شود ، بنابراین در این دوره با افزایش قیمت مواجه شده ایم که امیدواریم با تدبیر مسئولین این قیمت کاهش یابد.

از برنامه های دیگر این مراسم،پخش کلیپ عتبات دانشگاهیان و مداحی بود که فضای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

در پایان همایش هم بین حاضرین در جلسه قرعه کشی شد و به تعدادی از دانشجویان هدایایی تعلق گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top