تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/26 - 01:55
کد خبر: 223067

دستگاه خشک‌کننده گوشی‌های خیس ساخته شد

یکی از مواردی که همیشه گوشی‌های تلفن همراه را با خطر نابودی کامل مواجه می‌کند، افتادن آن در آب است. در این حالت، رطوبت زیادی وارد گوشی شده و با ایجاد اتصال میان المان‌های الکترونیکی گوشی، باعث سوختن و غیر‌قابل استفاده شدن آن می‌شود. اما ابزار جدیدی ساخته شده که« ریداکس» نام دارد و می‌تواند گوشی آب خورده را به حالت اول برگرداند!

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مواردی که همیشه گوشی‌های تلفن همراه را با خطر نابودی کامل مواجه می‌کند، افتادن آن در آب است. در این حالت، رطوبت زیادی وارد گوشی شده و با ایجاد اتصال میان المان‌های الکترونیکی گوشی، باعث سوختن و غیر‌قابل استفاده شدن آن می‌شود. اما ابزار جدیدی ساخته شده که« ریداکس» نام دارد و می‌تواند گوشی آب خورده را به حالت اول برگرداند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ ریداکس توسط موسس شرکتی به همین نام و مغز متفکر آن ابداع شده است. ایده اختراع این ابزار وقتی به ذهن Reuben Zielinksi رسید که گوشی همسر یکی از دوستانش در جیب لباس‌هایش جا ماند و به علت شست‌وشوی لباس در ماشین لباسشویی، به شدت آسیب دید. زمانی که وی گوشی خیس شده و کاملا از کار افتاده‌اش را به فروشگاه عرضه‌کننده این محصول برد با کلمه «متاسفیم» روبرو شد! اما Zielinksi که خود یک مهندس است یک دستگاه گرم‌کننده خاص طراحی کرد که می‌تواند رطوبت و گرد‌وخاک را از طریق کاهش فشار هوا در درون محفظه، از داخل گوشی حذف کند.

دستگاه یاد شده به علت این که گرما را در شرایط خلا ایجاد می‌کند، می‌تواند گوشی را تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد گرما دهد، بدون اینکه این امر موجب ذوب شدن گوشی یاد شده شود. نمونه اولیه این دستگاه یک جعبه حدودا ۳۰ کیلوگرمی است که با قراردادن گوشی در آن می‌توان گرمای لازم برای از بین‌بردن رطوبت را ایجاد کرد و گوشی را به حالت اولیه بازگرداند و مجددا از آن استفاده کرد. دستگاه یاد شده که در حال طی کردن مراحل تجاری‌سازی است و می‌تواند به مدت سه سال مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه را می‌توان با استفاده از خدمات WiFi به سرورهای کلود (ابری) متصل کرده و اطلاعات مربوط به خشک‌کردن مدل‌های مختلف گوشی را به این رایانه‌ها منتقل کرد تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، کیفیت خشک‌کردن گوشی و شیوه انجام این کار بهتر شود.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top