تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/26 - 21:20
کد خبر: 223172

پذیرش ۴۰۰ دانشجوی دین پژوه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد

مسئول حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد گفت: امسال با توجه به فارغ‌التحصیلی دو دوره از دانشجویان محصل در حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد، ۴۰۰ نفر دانشجوی دین پژوه پذیرش داریم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد گفت: امسال با توجه به فارغ‌التحصیلی دو دوره از دانشجویان محصل در حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد، ۴۰۰ نفر دانشجوی دین پژوه پذیرش داریم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حجت الاسلام صادقی گفت: امسال با توجه به فارغ التحصیلی دو دوره از دانشجویان محصل در حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد، 400 نفر دانشجوی دین پژوه پذیرش داریم.

 وی بیان کرد: ثبت نام از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد که علاقمند به تحصیل در حوزه شهید بهشتی مشهد هستند از ابتدای آذر ماه امسال آغاز و تا پایان آذر ماه انجام شد.

 مسئول حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد با بیان اینکه دانشجویان 60 واحد درسی را در پایان حوزه می‌گذرانند، خاطرنشان کرد: مباحثی که برای این دانشجویان تهیه شده و بسته آموزشی ما مناسب حال دانشجو است و کلاس‌های این حوزه در اوقات فراغت دانشجو یعنی در روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تحصیل دانشجویان در حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی در کنار تصحیل آنان در دانشگاه موجب ارتقاء سطح علمی آنها شده و تاثیر منفی در دروس دانشگاهی آنان ندارد، افزود: این حوزه با بهره گیری از اساتید مجرب، برگزاری دروس اخلاقی هفتگی، برگزاری مراسم معنوی، آشنایی با معارف جامع دینی، ارائه مباحث مورد نیاز دانشجو و امکان برخورداری از محیط با نشاط معنوی به فعالیت می‌پردازد.

 وی در خصوص پذیرش دانشجو در این حوزه گفت: دین پژوهان دانشجو که مشتاق کسب معارف دینی و معنوی هستند و دارای فراغت جهت شرکت در برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند و سطح آموزشی آنها در دانشگاه متوسط به بالا است می‌توانند در این حوزه حضور یابند و به کسب معارف دینی بپردازند.

 مسئول حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد ادامه داد: در نظر داریم جذب دانشجوی دین پژوه را هدفمند کنیم و از میان نخبگان دانشگاه برای تحصیل در این حوزه جذب کنیم.

 حجت الاسلام صادقی عدم مدرک گرایی را یکی از ویژگی‌های این حوزه دانست و بیان کرد: در پایان این دوره آموزشی یک گواهینامه به دانشجویان دین پژوه داده می‌شود.

 وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حوزه شهید بهشتی مشهد با هدف پرورش بنیادین عناصر مستعد و علاقمند به علوم اسلامی از میان دانشجویان و اساتید عضو می‌پذیرد، بیان کرد: هم اکنون 300 دانشجوی دین پژوه در 60 واحد تحصیلی در مدت شش ترم یعنی سه ال این درو را می‌گذرانند.

 مسئول حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی مشهد ادامه داد: هم اکنون نیز 60 عضو هیات علمی دانشگاه‌های مشهد نیز در روز چهارشنبه هر هفته در دو کارگاه حضور پیدا می‌کنند، البته اساتید در این حوزه در دوره مقدماتی و تکمیلی به فراگیری علوم اسلامی می‌پردازند.

 حجت الاسلام صادقی، ارتقای فکر دانشگاهیان، زمینه سازی مناسب بین وحدت عملی حوزه و دانشگاه، حرکت در جهت دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی، قرار دادن دانشجو در زمره تراز دانشجوی انقلاب اسلامی و تربیت دانشجویان مشتاق به اسلام و انقلاب برپایه نظام و اندیشه با علوم اسلامی و اثرگذاری در عرصه جهانی، علمی و فرهنگی را از دیگر اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهید بهشتی عنوان کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عماد
1395/11/09 - 00:54

طبق اولین حکم رساله مراجع، دین پژوهی امری تدریسی نیست، تحقیقی ایست.
عبای وارونه
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top