تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/10/27 - 12:21
کد خبر: 223249

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی به مناسبت یکسالگی برجام

دولتی که از ابتدای کار تمام همّ خود را خلاصه کرد در دیپلماسی و گمان کرد با توسل به کشورهایی که خود توان حل مشکلاتشان را ندارند، می تواند چرخ های مملکت را به گردش در آورد, حال که به اواخر عمر خود نزدیک می شود اگر برجام را از او بگیرند در کارنامه عملکرد چهارساله خود چه نقطه ی درخشانی دارد که بتواند به آن افتخار کند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی به مناسبت یکسالگی برجام، بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» متن این بیانیه را در ادامه میخوانید:

آگاه باش تو به حکومت سرزمینی منصوب شده ای که پیش از تو حاکمانی به جور یا عدل بر آن حکم راندند و مردم در کارهای تو به گونه ای می نگرند که تو در کار حاکمان پیش از خویش می نگریستی و آن چه تو در حق آنان می گفتی در حق تو خواهند گفت. حضرت امیر (ع)

دولتی که از ابتدای کار تمام همّ خود را خلاصه کرد در دیپلماسی و گمان کرد با توسل به کشورهایی که خود توان حل مشکلاتشان را ندارند، می تواند چرخ های مملکت را به گردش در آورد, حال که به اواخر عمر خود نزدیک می شود اگر برجام را از او بگیرند در کارنامه عملکرد چهارساله خود چه نقطه ی درخشانی دارد که بتواند به آن افتخار کند؟

دولتی که تمام سرمایه مملکت را صرف قراردادی کرد که با یک تعویض رئیس جمهور از بین رفت. مذاکراتی که تنها یک هفته پس از امضای آن توسط خود امضا کننده نقض شد. حتما به خاطر دارند زمانی را که سرمست از پیروزی پوشالی خود در به باد دادن سرمایه های این مملکت از یکدیگر سبقت می گرفتند.

قلب راکتور را از بتن پر کردند و دستاوردی را که فرزندان کم تجربه ملت به قیمت خون خود به دست آورده بودند، آنها باتجربه های خارج تحصیل کرده به فنا دادند. و حتی یک لحظه فکر نکردند که وقتی برگ برنده خود را از دست بدهند دشمنی که بدعهدی و بدذاتی خود را به اثبات رسانده است چه انگیزه ای برای عمل به تعهدات خود خواهد داشت؟!

هر بار که دلسوزان این وطن نگرانی های خود را ابراز کردند، آنها وعده دادند اگر تحریم ها به جای خود باز گردد ما نیز به فعالیت های هسته ای خود ادامه خواهیم داد. چگونه متوجه این تفاوت آشکار نیستند که اگر تحریم ها با یک دستور ساده باز میگردد، بازگشت ما به جایگاه سابق در فناوری هسته ای سال ها به طول خواهد انجامید.

اما متاسفانه در همین حد نیز به وعده ی خود پایبند نبودند. تا کی قرار است طرف غربی هر اقدامی انجام دهد و آنها بگویند این نقض برجام نیست. مگر نه اینکه تنها بهانه مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه بود؟ پس چطور تحریم موشکی و قانون روادید و بازنگردادن اموال بلوکه شده نقض برجام به حساب نمی آید؟! این چه قراردادی است که آن قدر خلل و فرج دارد که این همه بدعهدی باعث نقض آن نمی شود؟ هرچند قراردادی که 20 دقیقه ای به تصویب رسد بهتر از این نخواهد بود و آقایان مجلسی بدانند در گناه عظیم برجام، دولتمردان مقصرند و مجلسی ها نیز مباشران آن ها در این گناه می باشند که گناهشان کمتر از آنان نیست.... البته ممکن است در پاسخ بگویند چگونه انتظار میرود این همه تحریم ها یک جا لغو شده و وضعیت مملکت به حالت عادی برگردد؟! مگر این شما نبودید که پیش از برجام هر روز و هر شب در فضیلت مذاکرات سخن می گفتید و به نا‌حق، رفع همه مشکلات را  به آن نسبت می دادید؟ مشکلاتی که در سال 92 تنها 20 درصد آن را به تحریم ها و 80 درصد آن را ناشی از سو مدیریت می دانستید.

البته اشتباه از ماست چرا که برجام تنها یک طرفه و از جانب ما به اجرا رسیده است و انشاالله پس از به اجرا در آمدن کامل مشکلات رفع خواهد شد. و اشتباه از ماست که این میزان تاثیرگذاری برجام را در مسائل مختلف نمیبینیم؛ مثلا دلار که در روز اجرایی شدن برجام 3017تومان معامله می شد و امروز در یکسالگی برجام 3970تومان معامله می شود. یا مسئله ی بیکاری و ایجاد اشتغال؛ البته برای ایرباس و رنو و پژو نه برای جوان نخبه و بیکار ایرانی!

عمر این دولت رو به پایان است؛ پس آیا بهتر نیست دولتمردان با خود فکر کنند چگونه پاسخ این خون های ریخته شده برای استقلال و آبادانی این کشور را خواهند داد؟ دیگر بهتر است اعتراف کنند همان بی سواد های بدون شناسنامه که به جهنم حواله می شدند، فرجام برجام را درست تر از شما تشخیص دادند. البته آثار و واقعیات برجام اینقدر برای مردم مشخص و ملموس است که نیازی به اقداماتی تحقیر آمیز همچون جشن هواپیمای ایرباس برای موفق نشان دادن برجام، نیست. و سوال اساسی این است که آیا هنوز هم وقت به آتش کشیدن این سند اسارت ملی فرا نرسیده است؟ آیا هنوز وقت عذرخواهی از مردم و برگرداندن نگاه هایتان به داخل کشور و توان ملی نرسیده است؟

فبای حدیث بعده یومنون
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top