تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/03 - 13:20
کد خبر: 223982

محکومیت استاد یک دانشگاه به دلیل ضرب و جرح +عکس

در خردادماه سال ۱۳۹۴ یکی از دانشجویان رتبه اول دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران توسط یکی از اساتید این دانشکده به نام آقای ا.م مورد ضرب و جرح و توهین قرار گرفت. انتشار خبر این اتفاق در رسانه ها، موجب شد که استاد نامبرده به دفعات و در رسانه های گوناگون ضرب و جرح و توهین به این دانشجو را تکذیب کرده و به وی اتهامات و اهانت های گوناگونی مثل دروغگویی و نفاق و … منتسب کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: صفحه اینستاگرام منتسب به دانشگاه تهران با انتشار پستی مدعی  محکومیت یک استاد این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صفحه اینستاگرام دانشگاه تهران نوشت: در خردادماه سال ۱۳۹۴ یکی از دانشجویان رتبه اول دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران توسط یکی از اساتید این دانشکده به نام آقای ا.م مورد ضرب و جرح و توهین قرار گرفت. انتشار خبر این اتفاق در رسانه ها، موجب شد که استاد نامبرده به دفعات و در رسانه های گوناگون ضرب و جرح و توهین به این دانشجو را تکذیب کرده و به وی اتهامات و اهانت های گوناگونی مثل دروغگویی و نفاق و … منتسب کند.

هیأت بدوی هیأت انتظامی دانشگاه تهران نیز تنها به صدور تنبیه «احضار و اخطار شفاهی و اخطار کتبی با درج در پرونده» برای استاد خاطی بسنده نمود و حتی درباره اتهام ضرب و جرح، اظهار نظری نکرد.

محکومیت استاد یک دانشگاه به دلیل ضرب و جرح +عکس

فضای پیش آمده موجب شد که دانشجوی مضروب برای اثبات واقعیت ماجرا راهی جز پیگیری شکایت در مراجع قضایی نداشته باشد؛ شکایتی که به گفته وکیل این دانشجو پس از گذشت ۱۸ ماه منجر به صدور حکم محکومیت قطعی استاد مزبور -هم به اتهام توهین عمدی و هم به اتهام ضرب و جرح عمدی- شده است.

محمدعلی کامفیروزی در این باره می گوید: «در روز ۲۰ خردادماه سال ۱۳۹۴، آقای .م موکل من –آقای سیدرضا موسوی هفتادر- را با لفظ ناشایستی خطاب قرار داده و ایشان را به کمدهای کنار راهرو کوبید، به گونه ای که مخاط لب ایشان دچار جراحت و خونریزی شد.»

وکیل دانشجوی مضروب افزود: «در ادامه آقای .م نه تنها ماجرا را تکذیب نمود، بلکه اقدام به انتساب اتهامات متعددی به موکل من در رسانه ها کرد و حتی الفاظ ناشایستی را درباره ایشان به کار برد. به گونه ای که نهایتا به دلیل اهمال دانشگاه در رسیدگی و برخورد مناسب با استاد خاطی، راهی جز پیگیری شکایت کیفری برای موکل من باقی نماند.»

وی گفت: «چند روز پیش در شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رأی قطعی مبنی بر محکومیت آقای .م به هر دو اتهام توهین و ضرب و جرح عمدی صادر شد. البته موکل من به دلیل شأن و حرمتی که برای دانشگاه قائل است، اعلام کرده که به دنبال اجرای رأی نیست و رضایت خود را در این پرونده قضایی اعلام می کند.»

کامفیروزی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رسیدگی فوری و برخورد شایسته و قاطع هیأت بدوی انتظامی هیأت علمی دانشگاه تهران با چنین اقداماتی، دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقات تلخی در محیط دانشگاه نباشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top