تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/04 - 11:27
کد خبر: 224110

برنامه اتحادیه‌های دانشجویی در تعطیلی بین دو ترم؛

آموزش تشکیلات دانشجویی در وقت تعطیلی دانشگاه‌ها

آموزش تشکیلات دانشجویی در وقت تعطیلی دانشگاه‌ها

معمولا نیمسال اول تحصیلی در دانشگاه‌ها به علت طولانی و یکسره بودن بدون تعطیلی قابل توجهی در مابین، مهمتر و موثرتر از نمیسال دوم است و مشغولی دانشجویان در آن بیشتر و فرصت پرداختن به کارهای جانبی در دانشگاه برایشان کمتر فراهم می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از پایان امتحانات و آغاز فرصت یکی دو هفته‌ای استراحت برای دانشجویان، بهترین فرصت برگزاری اردوهای آموزش و تشکیلاتی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی، طبق روال هر ساله مهیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معمولا نیمسال اول تحصیلی در دانشگاه‌ها به علت طولانی و یکسره بودن بدون تعطیلی قابل توجهی در مابین، مهمتر و موثرتر از نمیسال دوم است و مشغولی دانشجویان در آن بیشتر و فرصت پرداختن به کارهای جانبی در دانشگاه برایشان کمتر فراهم می‌شود.

پایان نیمسال اول تحصیلی و فصل امتحانات همواره نقطه شروع مضاعفی برای تشکل‌ها و اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی بوده است تا به عبارتی ایام مهم کادرسازی خود را آغاز کنند؛ اینبار هم از سایر دفعات مستثنی نیست و برنامه‌ریزی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی، حاکی از برگزاری اردوهای بزرگ و جامع آموزشی و تشکیلاتی در قالب یک نشست سالیانه برای این مجموعه‌های دانشجویی است.

در حال حاضر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی، برنامه برگزاری نشست سالانه خود را به صورت تقریبی اعلام کرده و درباره حضور پرشور و گسترده فعالین دانشجویی از نمایندگی‌های تشکل‌های مختلف دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در این اردوهای اموزشی و تشکیلاتی خبر داده‌اند.

اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
پانزدهمین اردوی آموزشی – تشکیلاتی جهاداکبر به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل قرار است از 8 تا 15 بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شود.

این اردوی آموزشی تشکیلاتی که بزرگترین گردهمایی سالیانه انجن‌های اسلامی دانشجویان نیز محسوب می‌شود، با شعار «دانشجوی انقلابی؛ معنویت، معرفت، عقلانیت» برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی، دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی از دانشگاه‌های سراسر کشور، دور هم جمع می‌شوند و در خلال برگزاری جلسات و کمیسیون‌های متعدد، از حضور و سخنرانی شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور استفاده می‌کنند.

جزئیات حضور مدعوین و زمانبندی برگزاری سخنرانی‌‌ها، میزگردها و دیدارهای دانشجویی در جهاداکبر پانزدهم، متعاقبا در نشست خبری مشئولین این اتحادیه دانشجویی منتشر خواهد شد.

اردوی آموزشی – تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت
اردوی آموزشی تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت نیز قرار است از 8 تا 11 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار شود.

در این گردهمایی که دفاتر انجمن اسلامی زیر مجموعه دفتر تحکیم وحدت به همراه اعضای دانشجویی خود شرکت می‌کنند، قرار است میهمانان و شخصیت‌های مهم و برجسته از حضور یافته و برای دانشجویان سخنرانی کنند.

اردوی مشهد مقدس دفتر تحکیم وحدت قرار است میزبان 320 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از تمام دفاتر این اتحادیه دانشجویی باشد.

اردوی «شهید رجایی» جنبش عدالتخواه دانشجویی
 34مین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با عنوان شهید رجایی قرار است از 16 تا 22 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار شود.

برگزاری کارگاه‌هایی مدل کار دانشجویی موفق، شفافیت، تحلیل مسائل سیاسی روز(جبهه بندی‌های مختلف و نسبت آن با گفتمان عدالتخواهی، انتخابات ریاست جمهوری  و نوع نقش آفرینی جنبش عدالتخواه دانشجویی، مسایل کشاورزی و عدالت قضایی، بانوی تراز انقلاب اسلامی، بررسی تاریخچه عدالتخواهی، سیره خط امام(ره)، مسائل جهان اسلام، فرهنگ و هنر؛ با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی برجسته و صاحب فکر، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بر‌تر کشور و فارغ‌التحصیلان جنبش عدالتخواه، از برنامه‌هایی است که در این اردو قرار است برگزار شود.

در حاشیه برگزاری این نشست، نمایشگاه عکس با موضوع حاشیه نشینی در کوی گلستان سبزوار و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور مازار بیژنی، اکران و نقد و بررسی مستند "داد" و رونمایی از کتاب‌های جریان عدالتخواهی در کنار توزیع کتب و جزوات آموزشی و محصولات فرهنگی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، سایر اتحادیه‌های دانشجویی تاکنون، برنامه‌ای برای برگزاری اردوی آموزشی و تشکیلاتی تا پایان سال اعلام نکرده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top