تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/04 - 21:52
کد خبر: 224169

احمدی: طهرانچی دانشگاه را بهتر از آنچه تحویل گرفته بود پس داد

احمدی گفت: دانشگاه ما باید نوع اندیش و خلاق در حل مشکلات کشور باشد و در عین حال در صحنه بین‌المللی تراز باشد. در حال حاضر ما مسیر رشد علمی را با قدرت جلو می‌بریم؛ که این را مسئولان و وزیر علوم نمی‌گویند، بلکه آمارهای بین المللی می‌گویند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: مسئولیت در دانشگاه بسیار سخت است؛ سخت‌تر از آن گرفتن امانت و پس دادن امانت است که طهرانچی رئیس سابق دانشگاه شهیدبهشتی این امانت را درست تحویل گرفت و بهتر از آن تحویل داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم امروز ( دوشنبه 4 بهمن) در مراسم تودیع و معارفه رئیس و سرپرست دانشگاه شهیدبهشتی گفت: مسئولیت در دانشگاه بسیار سخت است؛ سخت‌تر از آن گرفتن امانت و پس دادن امانت است که طهرانچی این امانت را درست تحویل گرفت و بهتر از آن تحویل داد.

وی افزود: در حکمرانی نوین در دنیا همه بازیگران تغییر پیدا کردند، فرآیندها عوض شدند و شاخص‌ها نیز تغییر کرده است؛ که باید آنها را بپذیریم و با این دیدگاه در حکمرانی دانشگاه عمل کنیم و به این نتیجه برسیم که ابزار قدرت و حکمرانی در دست دانش است.

احمدی ادامه داد: حالا دیگر سلاح، ابزار نفوذ نیست؛ کسی که عالمانه فکر می‌کند و آینده نگری می‌کند، او حاکم است؛ نه کسی که شعار می دهد. ما داریم به این سمت می رویم که با حفظ ارزش های خودمان، نوع حکمرانی را تغییر دهیم. اگر معلمی به دانشجو پرخاش می کند، فکر حاکمیتی ندارد ؛ اما فکر دانشجو تسخیر شود، آن معلم حاکمیت دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: کم کم حاکمیت در مغزها، دل‌ها و رفتار در نرم افزارها ظهور می کند و نمی توانیم با گوشه نشینی به مرجعیت علمی برسیم بلکه باید با استانداردهای بین المللی حضور فعال داشته باشیم و با حفظ ارزش های فرهنگی و اعتقادی اما با رویکرد جهانی، پیش برویم.

احمدی گفت: دانشگاه ما باید نوع اندیش و خلاق در حل مشکلات کشور باشد و در عین حال در صحنه بین‌المللی تراز باشد. در حال حاضر ما مسیر رشد علمی را با قدرت جلو می‌بریم؛ که این را مسئولان و وزیر علوم نمی‌گویند، بلکه آمارهای بین المللی می‌گویند.

احمدی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در دانشگاه گفت: فضای دانشگاه باید فضای شور و نشاط و آرامش باشد. در این فضاست که خلاقیت ظهور پیدا می کند و این رویکرد در دولت یازدهم در حال انجام است و هر روز شاهد هستیم که دانشگاه‌های رشد می‌کند و باید برای ادامه این رشد در دانشگاه‌ها باید از ابزار دانش برای حکومت استفاده کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام پورذهبی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهیدبهشتی گفت: من 15 ماه است که در دانشگاه شهیدبهشتی هستم. در این مدت دانشگاه پیشرفت چشمگیری داشته  و در مدت پنج سالی که طهرانچی، رئیس دانشگاه بود، دانشگاه در همه زمینه ها پیشرفت کرده است.

وی گفت: به گفته مقام معظم رهبری یک مدیر باید شجاع، سخت کوش و هوشمند باشد که این فضا در دانشگاه شهیدبهشتی تحقق پیدا کرده و امیدوارم این روند رو به جلو را ادامه دهیم.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top