تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/11/06 - 09:22
کد خبر: 224360

تجمعی که تبدیل به «جلسه» شد!

در جلسه دانشجویان معترض کوی دانشگاه تهران با معاون دانشجویی چه گذشت؟

درحالیکه قرار بود دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران دیروز تجمع صنفی برگزار نمایند، اما ساعتی بعد اخبار حاکی از آن بود که دانشجویان معترض جلسه ای را با معاونت دانشجویی در محل معاونت دانشجویی کوی دانشگاه برگزار کرده و در این جلسه قول هایی به دانشجویان داده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: به هر حال طبق آنچه از جلسه دانشجویان معترض با معاونت دانشجویی این مجتمع منتشر شده است، به نظر می آید مسئولان دانشگاه تهران به دنبال رویکردی تعاملی با دانشجویان هستند و در صورت عملی شدن این وعده ها، این دانشگاه می تواند الگویی برای سایر دانشگاه های کشور در مساله تعامل با دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیروز سه شنبه برخی از کانال های خبری از تجمع دانشجویان ساکنان ساختمان 16 و دانشجویان سنواتی ساکن کوی دانشگاه تهران در حدود ساعت 10 صبح و در میدان مرکزی این مجتمع خبر داده بودند و علت آن را بروز برخی مشکلات صنفی از جمله تعمیرات نامناسب خوابگاه کوی، محرومیت دانشجویان سنواتی از خوابگاه، عدم استاندارد بودن محل زندگی و تجاری‌سازی خوابگاه ها دانسته بودند. حتی تصاویری از پلاکاردها و دستنوشته های دانشجویان برای حضور در این تجمع نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود. اما ساعتی بعد اخبار حاکی از آن بود که دانشجویان معترض جلسه ای را با معاونت دانشجویی در محل معاونت دانشجویی کوی دانشگاه برگزار کرده و در این جلسه قول هایی به دانشجویان داده شده است.

در جلسه دانشجویان با معاون دانشجویی چه گذشت؟
در جلسه دیروز دانشجویان معترض با معاونت دانشجویی کوی دانشگاه، پس از شنیدن صدای اعتراض دانشجویان قول‌هایی مبنی بر حل مشکلات صنفی دانشجویان داده شد. از جمله اینکه، هیچ دانشجوی سنواتی از کوی بیرون نخواهد شد و تمام دانشجویان سنواتی ساکن ساختمان‌های مصلی نژاد و امام علی(ع) در همان ساختمان‌ها اسکان داده خواهند شد. زمان جابجایی ساکنان ساختمان 16 به هفته اول نیمسال دوم انتقال یافت و هیچ جابجایی در بازه میان دو نیمسال صورت نخواهد گرفت.

همچنین مقرر شد که امکان رزرو سیستمی و جابجایی ساختمان‌های مصلی نژاد و امام علی(ع) بسته باشد و تنها برای دانشجویان ساکن ساختمان 16 امکان ثبت در ساختمان‌های امام علی(ع) و مصلی نژاد آن هم در طبقات اول و دوم میسر باشد و دانشجویان سنواتی ساکن این ساختمان‌ها نیز می‌توانند در طبقات سوم و چهارم همان ساختمان‌ها اتاق خود را ثبت کنند و تا زمانی که تکلیف دانشجویان سنواتی مشخص نشده است جابجایی ساختمان 16 صورت نمی‌گیرد.

یکی دیگر از قول های این معاونت به دانشجویان این بود که در جریان این جابجایی‌ها هیچ اتاقی بالاتر از 4 نفر ساکن نخواهد داشت.

دست نوشته های دانشجویان برای تجمع

فشار صندوق رفاه به دانشگاه
مباحث دیگری درباره دانشجویان سنواتی و نحوه پرداخت پول دانشجویان مطرح شد. معاون دانشجویی به این مباحث اینگونه پاسخ داد که اگرچه قوانین تأکید دارند که دانشجویان می‌توانند اجاره‌بهای خوابگاه را در پایان ترم بپردازند، ولی متأسفانه صندوق رفاه، دانشگاه را مجبور می‌کند که 90 درصد اجاره‌بها را در همان اوایل ترم به حساب واریز کنند؛ در غیر این صورت صندوق رفاه هزینه تعمیر و نگهداری خوابگاه را به مسئولان کوی نمی‌پردازد. به همین دلیل است که اداره خوابگاه جهت اخذ اجاره‌بها به دانشجویان فشار می‌آورد. معاون دانشجویی قول داد جهت رفع این مشکل با دانشجویان نهایت همکاری را داشته باشد.

یکی از دانشجویان حاضر در جلسه اشاره کرد که این رویکرد صندوق رفاه در واقع ناشی از تفاهم‌نامه‌ای است که با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده است. 

اسکان موقت دانشجویان دارای شرایط خاص
همچنین درباره برخی دانشجویان سنواتی که تنها چند روز تا دفاع و اصلاح پایان نامه آن‌ها مانده است مقرر شد که این دانشجویان نیز اسکان موقت داده شوند و بطور کلی کسی تا تسویه کامل از کوی بیرون نشود. علاوه بر این مقرر شد اقدامات لازم برای عودت اجاره‌بهای دانشجویانی که در ترم آخر تحصیل به مدت محدود(کمتر از یک ترم کامل) در خوابگاه ساکن‌اند، اقدامات لازم صورت بگیرد.

به هر حال طبق آنچه از جلسه دانشجویان معترض با معاونت دانشجویی این مجتمع منتشر شده است، به نظر می آید مسئولان دانشگاه تهران به دنبال رویکردی تعاملی با دانشجویان هستند و در صورت عملی شدن این وعده ها، این دانشگاه می تواند الگویی برای سایر دانشگاه های کشور در مساله تعامل با دانشجویان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top