تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/09 - 11:24
کد خبر: 224671

معاون وزیر علوم: هیچگونه محدودیتی برای سخنرانی افراد در ایام انتخابات نداریم

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در خصوص حضور و سخنرانی افراد در ماه های منتهی به انتخابات در دانشگاه ها نداریم.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در خصوص حضور و سخنرانی افراد در ماه های منتهی به انتخابات در دانشگاه ها نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمی صبح امروز در حاشیه نشست خبری کنگره بین المللی جندی شاپور در جمع خبرنگاران در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ممنوعیت خاصی برای دعوت افراد و سخنرانی آنها در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات نداریم، مگر آنکه مراجع قانونی ممنوعیت خاصی را اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ ممنوعیت و محدودیتی اعلام نشده و هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می تواند به دعوت گروه های مختلف به دانشگاه ها برای سخنرانی دعوت شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اگر در فعالیت های دانشگاه ها تخلفی ایجاد شود، مراجع مربوطه در دانشگاه به این تخلفات رسیدگی می کنند.

هاشمی تاکید کرد: مراجع قانونی نیز اگر محدودیتی مدنظر داشته باشند، اعلام شده و اگر موضوع جدیدی باشد نیز اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی انتخابات در دانشگاه ها از ترم جدید آغاز خواهد شد، گفت: فعالیت های مربوط به مشارکت های سیاسی محدود به زمان خاصی نیست اما با آغاز ترم جدید، این فعالیت ها توسعه می یابد.

معاون فرهنگی وزارت علوم اظهار داشت: با توجه به اینکه هر دو سال یک بار انتخاباتی در کشور برگزار می شود، بنابراین چارچوب های برنامه ها در این زمینه مشخص است و یک سال گذشته نیز چارچوب های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

هاشمی افزود: اما با توجه به شروع ترم تحصیلی، اقدامات توجیهی در خصوص فعالیت های انتخاباتی دانشگاه ها توسعه می یابد و سیاست ما در این حوزه، تقویت آگاهی، انگیزه و مشارکت جامعه دانشگاهی است.

وی تاکید کرد: طبق قانون فعالیت های تبلیغاتی در دانشگاهها در خصوص انتخابات ناظر به فرد و جناح خاصی نیست، بلکه فعالیت ها مرتبط با تبیین و روشنگری است.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: جلسات توجیهی برای جامعه دانشگاهی برگزار می شود و اگر لازم باشد، ابلاغیه های جدید نیز به دانشگاه ها ارائه خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: خط قرمز ما، خط قانون است و جز این خط، خط قرمزی نداریم و در اجرای ضوابط جدی هستیم.

وی اظهارداشت: به دانشگاه ها، تشکل ها و گروه های فعال در حوزه انتخابات، توصیه می کنیم که در چارچوب قانون و ضوابط موجود، زمینه لازم را برای مشارکت حداکثری و ارائه دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها فراهم کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top