تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/09 - 14:40
کد خبر: 224701

میزگرد «مطالبات دانشجویان از دانشگاه آزاد در دور جدید»

قائدشرف: دانشگاه آزاد باید از حیاط‌خلوت یک خاندان سیاسی خارج شود

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به انتصاب رئیس جدید هئیت موسس دانشگاه آزاد گفت که در دور جدید فعالیت این دانشگاه باید هیئت‌امنای آن از حیاط‌ خلوت یک خاندان سیاسی خارج شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به انتصاب رئیس جدید هئیت موسس دانشگاه آزاد گفت که در دور جدید فعالیت این دانشگاه باید هیئت‌امنای آن از حیاط‌ خلوت یک خاندان سیاسی خارج شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، میزگرد «مطالبات و انتظارات جنبش دانشجویی از دانشگاه آزاد در دور جدید» عصر روز پنجشنبه (7 بهمن) با حضور سه اتحادیه بزرگ دانشجویی و نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این میزگرد محمدحسن قائدشرف دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ابوالفضل مظاهری دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشگاه‌های آزاد کشور و مصطفی ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشگاه‌های آزاد تهران‌بزرگ به ایراد سخن پرداختند.

محمدحسن قائد شرف دبیر دفتر تحکیم وحدت در این میزگرد با بیان اینکه شاهد تحولات جدیدی در فضای دانشگاه آزاد هستیم، گفت: تحولات اخیر در دانشگاه آزاد می‌تواند نویدبخش آینده روشن‌تری برای این دانشگاه باشد که اگر نقطه‌نظرات جنبش دانشجویی مطرح بشود می‌تواند آینده روشن‌تر را با مختصات بهتری ترسیم کند.

** دانشگاه آزاد یا بنگاه سیاسی
دبیر دفتر تحکیم وحدت  با اشاره به اینکه اهم مسائل در مورد دانشگاه آزاد در قالب 3 نکته مطرح است، تصریح کرد: بحث اول این است که ما در دانشگاه آزاد با فضایی روبرو هستیم که خروجی آن به صورت یک بنگاه سیاسی و ستاد بزرگ انتخاباتی مطرح است به گونه‌ای که تاکنون بعضی از جریانات خاص بر آن احاطه داشته‌اند و به جای توجه به رویکرد علمی و نگاه دانشجومدارانه، علم‌مدارانه و شایسته‌سالارانه نگاه سیاسی خاصی به این دانشگاه داشته‌اند.

قائدشرف افزود: برخی‌ جریانات از این دانشگاه در برهه‌های خاصی به عنوان ابزار برای پیشبرد مطامع سیاسی خود استفاده می‌کردند که امیدواریم با انتصاب آقای دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس این دانشگاه به نحو مقتضی مسئله مزبور را بررسی و راهکارهای مناسب برای خروج از این بحران را در نظر بگیرد.

**دانشگاه آزاد مناسبات مالی خود را شفاف کند
این فعال دانشجویی با اشاره به مسئله دارایی‌ها و اموال دانشگاه آزاد تصریح کرد: در کنار فضای علمی عظیمی که دانشگاه آزاد در خود جای داده، مسئله دارایی‌ها و اموال دانشگاه آزاد است که برهه‌های زیادی در فضای رسانه‌ای کشور حاشیه‌ساز شده است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اسلامی با بیان اینکه فضاهای علمی و آکادمیک کشور باید در امر شفافیت مالی پیش‌قدم باشد، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مسئله‌ای که نظام اقتصادی ما از آن رنج می‌برد بحث شفافیت مالی است، لذا فضاهای علمی و آکادمیک باید در این مسئله پیش‌قدم باشند تا هم شفافیت مالی خودشان را نشان بدهند و هم این فرهنگ را به جامعه تسری بخشند.

قائدشرف افزود: انتظار است این مجموعه عریض و طویل دانشگاهی بتواند مناسبات مالی خود را شفاف کند تا بحث و شائبه هرگونه سوءاستفاده مالی از  اموال بسیار زیاد این مجموعه برطرف شود.

**در جذب  هیئت علمی و مدیریتی دانشگاه آزاد به شایسته‌سالاری توجه نشده است
وی با اشاره به موضوع سطح علمی دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد بیان کرد: متاسفانه دانشگاه آزاد از آن اقتدار علمی لازم برخوردار نیست. در واقع فضای عمومی کشور دید خوبی نسبت به سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد ندارد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت در ادامه با طرح این سوال که چرا این اتفاق در دانشگاه آزاد افتاده است، گفت: به نظر می‌رسد در سیستم جذب و ارتقای اساتید و نیروهای اصلی هیئت علمی و مدیریتی دانشگاه آزاد، توجه به امر «شایسته‌سالاری» صورت نگرفته است. آن چیزی که به این دانشگاه لطمه زده حاکمیت مناسبات دیگری غیر از مناسبات علمی و شایسته‌سالارانه بر نظام جذب دانشگاه آزاد بوده که امیدواریم این مسائل در دور جدید فعالیت این دانشگاه مورد بررسی و رفع قرار بگیرد.

**هیئت امنای دانشگاه آزاد باید از حیاط‌خلوت یک خاندان سیاسی خارج شود/انقلابی‌بودن معیار مهم انتصابات
قائدشرف با بیان اینکه باید بازنگری در شیوه جذب در دانشگاه آزاد صورت گیرد، بیان کرد: هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی باید از حیاط خلوت یک خاندان و جناح سیاسی خاص خارج شود.

وی در ادامه با اشاره به مولفه‌های انتخاب مسئولان و اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: انتظار می‌رود اشخاصی که برای مسئولیت این دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب می‌شود طبق معیارهای مشخصی که در مجامع عمومی وجود دارد، یک چهره علمی بارز باشد. این افراد باید در ارتقای مولفه اسلامیت دانشگاه کمک کنند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن یکی از معیارهای مهم انتخاب افراد به عنوان هیئت امنای باید باشد، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یک رکن تربیتی و یک مسئله مهم است. ما انتظار داریم کسانی که در راس دانشگاه آزاد قرار می‌گیرند افرادی با رویکرد انقلابی باشند تا بتوانند انقلابی‌گری را به نسل جوان منتقل کنند.

** باید فشار از روی تشکل‌های انقلابی دانشگاه آزاد برداشته شود
قائدشرف با بیان اینکه باید فشار و رویه‌های غیرقانونی از روی تشکل‌های انقلابی دانشگاه آزاد باید برداشته شود، تصریح کرد: ما گزارشهای متعددی از دفاتر محدود دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه آزاد داریم که تشکل‌هایی که همخوانی با اصول انقلاب ندارند و یا بعضا در ضدیت با انقلاب هستند در دانشگاه آزاد تقویت و حمایت می‌شوند و درمقابل با تشکلهای انقلابی برخورد ناشایستی صورت می‌گیرد که این مسائله در دور جدید باید بر طرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top