تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/10 - 09:48
کد خبر: 224807

جدیدترین نرخ اجاره‌بهای خوابگاهی را دانشگاه علامه طباطبایی منتشر کرد؛

خوابگاه می‌گیرید یا به خانه‌های دانشجویی می‌روید؟ +جدول

خوابگاه می‌گیرید یا به خانه‌های دانشجویی می‌روید؟ +جدول

خانه‌های مجردی و دانشجویی نیز می‌تواند گزینه دیگر دانشجویان باشد. در دانشگاه‌هایی که با محدودیت ارائه خوابگاه به دانشجویان مواجه هستند، دانشجویان مجبور می‌شوند در قالب جمع‌های دو سه نفره یا حتی بیشتر، خانه‌ای اجاره کرده تا خیالشان از محل اسکان راحت شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه آغاز ترم جدید در دانشگاه‌ها، دغدغه مهمی که احتمالا ذهن بسیاری از دانشجویان غیربومی را درگیر به خود می‌کند، اسکان است که معمولا به شکل متفاوت و انتخابی برایشان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید برای خیلی از دانشجویان اسکان در خوابگاه و خانه‌های دانشجویی یا خانه‌های شخصی و اجاره‌ای فرق چندانی نداشته باشد اما هرکدام خوبی‌ها  و بدی‌های خاص خود را از نگاه دانشجویان دارد.

ترم جدید در حال آغاز است و مهمترین دغدغه‌ی دانشجویان را می‌شود همین بحث اسکان دانست؛ دانشجویی که قرار است حداقل یک ترم تحصیلی را در کنار سایر هم‌دانشگاهی‌های خود سپری کند، طبیعتا باید حق انتخاب داشته باشد و تصمیم درستی برای سه ماه پیش روی خود بگیرد.

دانشجویان با ورود به دانشگاه، خواسته یا ناخواسته وجهی از زندگی جمعی و اجتماعی را تجربه می‌کنند که تا پیش از آن فقط جنبه‌ی کنترل شده‌ای از آن را در مدرسه دیده‌اند. وجود تعاملات بیشتر و زمینه تضارب آرا و افکار مختلف و متفاوت در دانشگاه که به واقعیت‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی بسیار نزدیک است، بیش از همه در بخش‌هایی مثل خوابگاه که محل تجمع دانشجویان است به چشم می‌خورد.

خانه‌های مجردی و دانشجویی نیز می‌تواند گزینه دیگر دانشجویان باشد. در دانشگاه‌هایی که با محدودیت ارائه خوابگاه به دانشجویان مواجه هستند، دانشجویان مجبور می‌شوند در قالب جمع‌های دو سه نفره یا حتی بیشتر، خانه‌ای اجاره کرده تا خیالشان از محل اسکان راحت شود.

هرچند خانه‌های مجردی از محدودیت‌های موجود در خوابگاه معاف هستند اما امنیت آنها نیز دیگر متولی و مسئولی نخواهد داشت و صفر تا صد به عهده خود دانشجویان است.

از طرفی عده‌ای خانه‌های شخصی و مجردی را به علت جمعیت کم و توان بیشتر برای کنترل و اداره، بهتر از اطاق‌های 7 یا 8 نفره در خوابگاه‌های دانشجویی می‌دانند.

اگر اهل خوابگاه باشید یا تجریه حضور در خوابگاه‌های دانشجویی را داشته باشید، قطعا می‌دانید که به غیر از زمان امتحانات که عملا تمام دانشجویان را درگیر به خود می‌کند، روزهای دیگر ممکن است کنترل سر و صدا و شلوغی در خوابگاه سخت باشد و دست اخر هم نشود هماهنگی لازم میان تعداد زیادی از دانشجو را برقرار کرد.

به هر حال با در نظر گرفتن تمام شرایط می‌شود انتخاب خوبی برای محل اسکان در طول مدت تحصیل کرده و خیال خود را از هرگونه اما و اگر احتمالی برای ایجاد مشکلات اینچنینی راحت کنید.

 معمولا با نزدیک شدن به ترم جدید تحصیلی و در آستانه آغاز عملیات ثبت نام، انتخاب واحد و سایر مراحل از قبیل تکمیل فرم‌های مربوط به خوابگاه و سایر خدمات رفاهی که دانشجویان متقاضی آن هستند، دانشگاه‌ها در خصوص مشخص کردن وضعیت خوابگاه به دانشجویان هشدار می‌دهند تا در فرصت مشخص، در صورت نیاز اعلام کنند.

اخیرا نیز دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان خوابگاهی و متقاضی، اطلاعیه و راهنمای تمدید و دریافت خوابگاه منتشر کرده است که برای اطلاع از محتوای آن می‌توانید به اینجــــا و اینجــــــا مراجعه کنید.

همچنین نرخ استفاده از خوابگاه برای دانشجویان روزانه و شبانه، طی جداول زیر به استحضار دانشجویان متقاضی می‌رسد تا در صورت نیاز بهره‌برداری کنند:

اجاره بهای خوابگاه دانشجویان روزانه طبق دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان در نیمسا ل دوم سال تحصیلی 95

*************
******

اجاره بهای خوابگاه دانشجویان شبانه در نیمسال دوم سال تحصیلی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top