تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/11 - 16:25
کد خبر: 225058

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای تأکید کرد؛

وحدت به معنای نشستن بر سر میزی که حاضرین آن دستشان با اعمال غیرانقلابی دولت آلوده شده باشد راهگشا نیست و منفعتی جز شکست و بی‌آبرویی ندارد

وحدت به معنای نشستن بر سر میزی که حاضرین آن دستشان با اعمال غیرانقلابی دولت آلوده شده باشد راهگشا نیست و منفعتی جز شکست و بی‌آبرویی ندارد

وحدت اگر به معنی نشستن بر سر میزی باشد که حاضرین آن دستشان با اعمال غیرانقلابی دولت آلوده شده است، نه تنها راه گشا نیست بلکه منفعتی جز شکست و بی آبرویی ندارد. امت حزب الله هرگز سیاست مدارانی را که در بزنگاه های گوناگون از جمله انتخابات ۹۲ و تصویب برجام عیار خود را عیان نموده اند فراموش نمی کند و ملعبه ی دست آنان نمی شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دفتر تحکیم وحدت پیرامون دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در اختتامیه سی و سومین نشست میان دوره ای خود بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بیانیه ضمن تاکید بر وحدت آورده شده است: حد و مرز این وحدت کجاست؟ وجه مشترک جریانات درون وحدت چیست؟ چه تضمینی برای موفقیت وحدت انجام شده وجود دارد؟ آیا تجربیات اخیر در اتحاد رجال و احزاب نشان دهنده وحدت های بی پایه و بی هدف نبوده است که باز هم همان رویه در حال انجام است؟ وحدت صحیح که نتیجه مطلوب را ایفا کند چه ویژگی هایی دارد؟

متن کامل این بیانیه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

انقلاب اسلامی ثمره باور های الهی ملت و حضور آحاد ایشان در صحنه های مختلف است. انقلابی بر اساس جمهوریت دینی با تکیه بر ملتی که در مقاطع گوناگون در سایه ی عنایت حجت حق، کشور را از فراز و نشیب روزگار عبور داده و از گزند بلایا مصون داشته است. انتخابات منصه ی ظهور مشارکت مردمی و نقش آفرینی در سرنوشت این نظام و آینده ی این کشور است و مسئولین کشور از این رهگذر، متعهد و موظف به خدمت خالص به خلق می شوند.

با آرایش نوین احزاب سیاسی و نقش آفرینی جریان ها در سنوات اخیر، هنگامه ی انتخابات فرصتی برای عرض اندام‌ و اعلام حضور ایشان شده است و در این کارزار، احزاب و جریانات هم سو تنها برگ برنده خود را برای نیل به هدف، وحدت می دانند. اما حد و مرز این وحدت کجاست؟ وجه مشترک جریانات درون وحدت چیست؟ چه تضمینی برای موفقیت وحدت انجام شده وجود دارد؟ آیا تجربیات اخیر در اتحاد رجال و احزاب نشان دهنده وحدت های بی پایه و بی هدف نبوده است که باز هم همان رویه در حال انجام است؟ وحدت صحیح که نتیجه مطلوب را ایفا کند چه ویژگی هایی دارد؟

مقصود ما وحدتی است نه بر پایه ی قبیله گرایی و دستمایه قرار دادن آن برای رسیدن به هدف، بلکه وحدتی است که بر مبنای آرمان های انقلاب اسلامی باشد. وحدتی که عدالت اجتماعی و جمهوریت نظام سرلوحه ی آن باشد. وحدت، آن هنگام امید کارآمدی دارد که مردم نقش اصلی در تحقق آن داشته باشند، نه  اینکه  احزاب از مردم گسسته و به خویش مشغول شده ارکان آن را تشکیل دهند، چرا که گفتمان وحدت باید ندای اصیل مردم یعنی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باشد نه اخاذی های سیاسی و غرض ورزی های مختلف جناحی. درخت وحدت آن هنگام بارور میشود که آرمان وحدت خواهان تحول در نسل های مدیریتی و شکستن حلقه های بسته ی مدیریت در کشور باشد و از قبل آن نیروهای تحول خواه و آرمان جو،راه خود را به عرصه های بیمار تصمیم گیری کشور باز کنند.

وحدت اگر به معنی نشستن بر سر میزی باشد که حاضرین آن دستشان با اعمال غیرانقلابی دولت آلوده شده است، نه تنها راه گشا نیست بلکه منفعتی جز شکست و بی آبرویی ندارد. امت حزب الله هرگز سیاست مدارانی را که در بزنگاه های گوناگون از جمله انتخابات ۹۲ و تصویب برجام عیار خود را عیان نموده اند فراموش نمی کند و ملعبه ی دست آنان نمی شوند. جنبش بیدار دانشجویی اجازه نمی دهد کسانی که شعار انقلابی سر می دهند و با عملکرد خود جریان انقلابی اصیل را بدنام می کنند، علم آرمان خواهی را بدست بگیرند و انقلابیون واقعی را در تنگنا قرار دهند.

آنان که در مجلس اسلامی سند راهبردی آینده کشور را با سرعت و بی منطقی تصویب کردند؛ آنان که دم از مبارزه با فساد می زنند و خود در مقابل فساد اطرافیان و هم قطاران خود سکوت  پیشه کرده و یا بعضا  در امر فساد نقش داشته اند، هرگز نمی توانند  تجلی دهنده وحدت مخلصانه  باشند.

در انتها توصیه ی برادرانه ی ما به دلسوزان انقلاب اسلامی آن است که به جای سقوط در ورطه بازی های سیاسی، توان خود را معطوف به نیروی عظیم امت کنند چرا که اگر بخواهیم با بازی های سیاسی امت  و صالحین امت را از صحنه حذف کنیم هرگز به نتیجه مطلوب الهی نمی رسیم.

به امید طلوع مهر تابان عدالت، به وعده ی و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top