تاریخ انتشار: جمعه 1395/11/15 - 17:33
کد خبر: 225476

بودجه 138 میلیاردی دانشگاه آزاد کرمانشاه تصویب شد

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از تصویب بودجه 138 میلیارد تومانی برای دانشگاه آزاد استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر نوذر قنبری در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه که به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: درگذشت بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم و کشور به‌خصوص جامعه دانشگاه آزاد اسلامی ضایعه‌ای بزرگ به شمار می‌آید و امیدوارم با تلاش و کوشش بیشتر بتوانیم راه و اهداف ایشان را ادامه دهیم.

وی در ادامه به وضعیت جمعیتی و شهری استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه 83هزار و 195 دانشجو دارد که 26هزار و 845 نفر از آن‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارند و 56‌هزار و 350 دانشجو به سایر مراکز آموزش عالی اختصاص پیدا کرده است.

قنبری به تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری به ترتیب 5326، 14558، 6414 و 547 دانشجو در حال تحصیل هستند که 65درصد از آنها را آقایان و 35 درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: 5 استاد، 10 دانشیار، 149 استادیار و 293 مربی که جمعا 457 نفر هستند، در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند. همچنین نسبت استاد به دانشجو یک به 27 است و 506 کارمند در این واحدها فعالیت می‌کنند.

دبیر هیات امنای استان کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تعداد فارغ‌التحصیلان سال‌جاری 6408 نفر است و از ابتدا تاکنون 66 هزار و 730 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند. ضمن اینکه از سال 92 تا 95، 78 نفر جذب هیات علمی داشته‌ایم و پیش‌بینی ما از سال 96 برای جذب هیات علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی 22 نفر است. ما در برخی رشته‌ها توفیقاتی در برخی مقاطع تحصیلی داشته‌ایم. به عنوان مثال، در سال 92 در مقطع دکتری از 4 رشته به 24 رشته در سال 95 دست یافته‌ایم و در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال 95، 65 رشته ایجاد شده است.

قنبری، رشد تعداد مقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه را در ISI مثبت و چشمگیر توصیف کرد و افزود: ما در این استان طرح‌های پژوهش داخلی و برون‌دانشگاهی خوبی داشته‌ایم و از همه مهم‌تر توانسته‌ایم شرکت‌های دانش‌بنیان را در این استان راه‌اندازی کنیم. به عنوان مثال، تاسیس شرکت دانش‌بنیان در زمینه گیاهان زینتی یکی از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین از تصویب بودجه 138 میلیارد تومانی برای دانشگاه آزاد استان کرمانشاه خبر داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top