تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/17 - 21:35
کد خبر: 225789

کمبود شدید پرستار در کشور

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالیان اخیر 25 دوره فوق‌تخصصی ، 74 دوره تخصصی و 101 دوره PHD جدید راه‌اندازی شده است که در نوبه خود حرکت وسیعی است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: در اسفند ماه آموزش الکترونیک برای تمام کسانی که در زمینه پزشک خانواده فعالیت می‌کنند راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال 93 چندین هزار نفر آموزش کوتاه مدت ببینند.

وی افزود: اکنون آزمون عملی صلاحیت بالینی در 35 دانشگاه در حال انجام است و مراکز امتحانات الکترونیک در 25 دانشگاه به صورت جامع برگزار می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی براساس راهنمای ارزشیابی به صورت درونی مورد اعتباربخشی قرار می‌گیرند و امیدواریم تا سال آینده اعتباربخشی بیرونی برای این مراکز صورت پذیرد.

وی درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی گفت: تا کنون 700 عضو هیات علمی در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند و 17 آزمون بین‌المللی در دانشگاه مجازی برگزار شده است. همچنین 17 هزار دانشجو با این دانشگاه ارتباط مستقیم دارند و بستر ارتباط 11 هزار دانشجو برای تبادل اطلاعات فراهم شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر 18 دانشگاه با دانشگاه مجازی ارتباط مستقیم دارند که در آینده تعداد آنها به 22 خواهد رسید. در سال جاری حدود هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب شده و در روزهای آتی برای جذب 2 هزار نفر دیگر اطلاعیه صادر خواهد شد.

وی درخصوص جذب دانشجویان خارجی گفت: بستر جذب دانشجویان دانشجوی خارجی در حال فراهم شدن است و این آمادگی وجود دارد که برای دانشجویان خارجی شماره نظام پزشکی صادر شود تا این دانشجویان بتوانند زیر نظر اساتید فعالیت کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: حدود 2 هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در کشور مشغول تحصیل هستند و همچنین حدود 2500 نفر از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دهند که تمام آنها می‌توانند در داخل کشور از خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنند.

وی افزود: در مدت این چند سال 25 دوره فوق تخصصی، 74 دوره تخصصی و 101دوره PHD جدید راه‌اندازی شده است. که به نوبه خود حرکت وسیعی است. همچنین 70 درصد برنامه‌های آموزشی بازبینی شده‌اند که تا پایان این دوره بقیه موارد مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 15 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در حال حاضر مشغول تحصیل هستند که سامانه‌ای برای برطرف کردن مشکلات آنها راه‌اندازی شده است.

لاریجانی درخصوص اهداف توسعه پایدار گفت: 3 تا 4 مورد از اهداف توسعه پایدار به گروه‌های پزشکی مربوط می‌شود و بقیه به سلامت جامعه باز می‌گردد.

وی ادامه داد:تعدادی که به حوزه پزشکی مربوط است در دسته‌بندی بیماری‌های مرتبط با زندگی مردم قرار دارند که وزارت بهداشت برای آنها برنامه‌ریزی ویژه انجام داده است.
 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر با کمبود صد هزار نفری پرستاران در حوزه سلامت مواجه هستیم که برای جبران این کمبود افزایش آموزش‌ها در عرصه پرستاری در دستور کار قرار دارد و همچنین نیاز است همکاران هیات علمی در عرصه بالینی پرستاری حضور داشته باشند و امیدواریم با کمک آنها در این راستا قدم‌های محکمی برداشته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top