تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/19 - 00:43
کد خبر: 225920

نداشتن «خوابگاه متاهلی» یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اراک

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره برنامه‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در طی سال و حضور در المپیادهای قهرمانی و ورزش همگانی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با عناوین مختلف از جمله هفته خوابگاهها و... تشکیل تیم‌های ورزشی وانتخاب ورزشکاران دانشگاه، برگزاری تمرینات برای تیم‌های منتخب در رشته‌های مختلف جهت شرکت در المپیادها، حضور در مسابقات درون استانی به منظور بالا بردن سطح آمادگی ورزشکاران و برگزاری مسابقات تداکراتی ودوستانه برای تیم‌های منتخب از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ساخت خوابگاه ۶۰۰ نفره جدید دانشگاه علوم پزشکی اراک با نام خوابگاه حضرت معصومه(س) که اوایل مهرماه در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) پردیس دانشگاه افتتاح شد، بسیاری از مشکلات امنیتی و ایاب و ذهاب دانشجویان مرتفع شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مفدا، سید جواد رضایی، مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: با توجه به برنامه‌های کلان دانشگاه در خصوص تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه در مجتمع پیامبر اعظم (س)‏، مسئولان دانشگاه در صدد ساخت خوابگاه در این مجتمع برآمدند که با توجه به عنایت رئیس دانشگاه، معاونت توسعه و سایر مسئولان دانشگاه، این خوابگاه تکمیل و آماده  بهره برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خوابگاه قبلی قدیمی بود و داخل پردیس دانشگاه نبود، با ساخت این خوابگاه ۶۰۰ نفره خیلی از مشکلات امنیتی و ایاب و ذهاب دانشجویان رفع شد؛ البته بدهی های قبلی بابت تجهیز و راه‌اندازی خوابگاه وجود دارد که در صورت مساعدت وزارت بهداشت، این مشکلات برطرف خواهد شد.

استفاده از کمک خیرین در تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی

رضایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک از کمک خیرین در تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کرده و از طریق خیرین خوابگاه‌های دانشجویی در شهر اراک و خمین، مجهز به آبگرمکن دیواری، جاروبرقی و غیره شده‌اند، خاطرنشان کرد: یک دستگاه آپارتمان نیز توسط یکی از خیرین به مدت دو سال است در اختیار یکی از دانشجویان متاهل قرار داده شده و در حال استفاده است.

 وی به مشکلات و محدودیت‌ها در امور خوابگاهی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: نداشتن خوابگاه متاهلی، کمبود شدید اعتبارات، عدم استقلال مالی، کمبود فضای فیزیکی خوابگاهی و ورزشی و کمبود اعتبارات در بخش صندوق رفاه دانشجویان و همچنین عدم وجود تشکیلات سازمانی مناسب از جمله مشکلات در این بخش است.

مکاتبات لازم با رئیس دانشگاه جهت صنعتی سازی سلف‌های دانشجویی صورت گرفته است

وی بر لزوم صنعتی سازی آشپزخانه‌ها وسلف‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: در خصوص صنعتی سازی باید بگویم با توجه به تکلیف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت، صنعتی سازی در دست اقدام بوده و مکاتبات لازم با رئیس دانشگاه جهت خرید وسایل مذکور انجام شده و خوشبختانه تخصیص‌های لازم در حال انجام و پیگیری است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در خصوص غذای دانشجویان در سالهای قبل قرارداد طبخ غذا  بدون مواد اولیه بوده که به دلیل عدم اعتبار کافی با برنج هندی طبخ می‌گردید که خوشبختانه با حمایت‌های رئیس دانشگاه و معاونین توسعه و دانشجویی فرهنگی، از امسال قرارداد غذای دانشجویی به صورت وگذاری طبخ و توزیع همراه با مواد اولیه انجام شد که در قرارداد مذکور برنج ایرانی درجه یک و گوشت گرم گنجانده شده است.

سبد میوه با حداقل ۵ نوع میوه در برنامه‌های غذایی دانشگاه گنجانده شده/ برخی روزها توزیع غذا به صورت دومنویی انجام می‌شود

وی گفت: همچنین از ماه گذشته منوی سبد میوه با حداقل ۵ میوه پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، موز، کیوی یا میوه‌های دیگر گنجانده شده و خوشبختانه همزمان با شروع ایام امتحانات‎ غذای بعضی روزها نیز دو منویی شده است و همچنین جهت ارایه رفاه بیشتر روزهای تعطیل و پنجنشنبه و جمعه نیز در ایام امتحانات، خدمات تغذیه‌ ارایه می‌گردد.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک به افتتاح سالن ورزشی در خوابگاه جدید حضرت معصومه(س) این دانشگاه اشاره کرد وگفت: این سالن ورزشی به همت اداره تربیت بدنی واداره امور خوابگاه‌های دانشگاه اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح سالن ورزشی در خوابگاه حضرت معصومه(س) سبب غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و ارتقای روحیه ورزشی دانشجویان شد

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختمان تازه افتتاح شده حضرت معصومه(س) واقع در سایت پیامبر اعظم(ص) دارای فضای حدودا ۱۰۰ متر جهت سالن ورزشی اختصاصی دانشجویان دختر در خوابگاه موجود بود و از وسایل موجود در انبار تربیت بدنی دانشگاه تجهیز گردیده و با هزینه بسیار کم این سالن جهت استفاده دانشجویان دختر خوابگاه ۶۰۰ نفره قرار گرفت. امکانات و وسایل موجود شامل یک تخته تاتامی کاراته، پوشش ستون‌هایی سالن با فوم، یک عدد میز تنیس روی میز، یک دستگاه چند کاره بدنسازی‏، یک عدد تردمیل باشگاهی و یک عدد دوچرخه ثابت باشگاهی است.

وی هدف از ساخت این سالن ورزشی را بالا بردن روحیه ورزشی در میان دانشجویان، ارتقای توان جسمانی و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان ذکر کرد وگفت: ضمنا نسبت به سهولت دسترسی دانشجویان دختر به سالن ورزشی و همچنین با توجه به در نظرگرفتن فضای فیزیکی جهت این موضوع در خوابگاه‏، سالن مذبور چند منظوره بوده و قابلیت انجام فعالیت‌های همزمان از قبیل کاراته، آمادگی جسمانی، بدنسازی، تنیس روی میز، دارت را دارد.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: داشتن خوابگاه متاهلی، کمبود شدید اعتبارات، عدم استقلال مالی، کمبود فضای فیزیکی خوابگاهی و ورزشی و کمبود اعتبارات در بخش صندوق رفاه دانشجویان و همچنین عدم وجود تشکیلات سازمانی مناسب از جمله مشکلات ماست.

متاسفانه در سال های گذشته دانشگاه اراک از نظر سرانه ورزشی با مشکل مواجه بوده است

رضایی در خصوص وضعیت سرانه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در سال های گذشته دانشگاه از نظر سرانه ورزشی با مشکل مواجه بوده ولی با توجه پیگیری محمدرضا فراهانی، معاون وزیر بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سال آینده ردیف بودجه مستقل جهت دانشگاه‌های کشور در نظر گرفته شده که دانشگاه علوم پزشکی اراک را  نیز شامل خواهد شد.

وی در خصوص مهم‌ترین مشکلات حوزه ورزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود فضای ورزشی از جمله سالن‌های چندمنظوره، استخر و زمین چمن، کمبود امکانات ورزشی و کارشناس حوزه ورزشی و کمبود اعتبارات مالی از جمله مشکلاتی است که باید رفع شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره برنامه‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در طی سال و حضور در المپیادهای قهرمانی و ورزش همگانی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با عناوین مختلف از جمله هفته خوابگاهها و... تشکیل تیم‌های ورزشی وانتخاب ورزشکاران دانشگاه، برگزاری تمرینات برای تیم‌های منتخب در رشته‌های مختلف جهت شرکت در المپیادها، حضور در مسابقات درون استانی به منظور بالا بردن سطح آمادگی ورزشکاران و برگزاری مسابقات تداکراتی ودوستانه برای تیم‌های منتخب از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

رضایی ایجاد فضای مناسب ورزشی مانند فوتسال، تنیس روی میز، بدنسازی و آمادگی جسمانی و غیره برای پسران دانشجو و تکواندو، کاراته، دارت، بدنسازی و آمادگی جسمانی و غیره برای دختران دانشجو را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک ذکر کرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای فعالیت همتایاران سلامت روان گفت: گروه همتایاران سلامت روان دانشجو توسط اداره مشاوره و سلامت روان با هدف شناسایی و ارجاع دانشجویان آسیب پذیر و در معرض آسیب سلامت روان و همچنین کمک به ارتقای سلامت روان دانشجویان در آذر ماه ۹۵ تشکیل شد.

فعالیت ۲۳ نفر از دانشجویان علوم پزشکی اراک در حوزه فعالیت همتایاران سلامت روان

رضایی گفت: تعداد ۲۳ نفر از میان دانشجویان پسر و دختر برای فعالیت در حوزه همتایاران سلامت روان انتخاب شدند و نامه اسامی آنها به وزارت متبوع ارسال و در سیستم سیناسای دفتر مرکزی مشاوره( فرابر) نیز قرارداده شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان گفت: انجام مشاوره فردی در زمینه اضطراب، افسردگی‏، وسواس و اختلالات روانشناختی در دانشکده‌ها و خوابگاهها، برگزاری نشست‌های روانشناختی با موضوعات مهارت های ده‌گانه زندگی مطابق سرفصل‌های سازمان بهداشت جهانی به صورت مستمر در خوابگاهها و برگزاری همایش یک روزه زندگی شاد با حضور دکتر عبدالرضا کردی در سالن آمفی تئاتر مجتمع پیامبر اعظم(ص) در دی ماه امسال از جمله برنامه‌های انجام شده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اراک بوده است.

رضایی از دیگر برنامه‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اراک به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: برگزاری همایش یک روزه زندگی هدفمند، با حضور دکتر شاهین فرهنگ در سالن آمفی تئاتر مجتمع پیامبر اعظم در آذرماه ۹۵، برگزاری کارگاه آموزشی معرفی مواد مخدر، انجام مشاوره در زمینه زوج درمانی، خانواده درمانی و مشاوره قبل ازدواجؤ مشاوره با دانشجویان مشروطی معرفی شده به اداره مشاوره توسط معاونت آموزش دانشگاه، از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از دیگر فعالیت‌هایی حوزه مشاوره و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه گفت: طراحی و توزیع بروشورهای روانشناختی با موضوعات معرفی عوارض مواد مخدر، پیش از ازدواج، زندگی شاد‏، روش‌های مطالعه و برنامه ریزی و همچنین توزیع پیام‌های بهداشت روان در قالب بنر واستند در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها و نیز برگزاری کارگاه ارتباط موثر ویژه اساتید مشاور کلیه دانشکده‌ها و تشکیل گروه همتایاران سلامت روان دانشجو و ارزیابی میزان سلامت روان دانشجویان ورودی جدید در ابتدای هر سال با پرسشنامه سلامت روان ( جی اچ کیو) و ارزیابی میزان سلامت روان کلیه دانشجویان با سیستم جامع پایش سلامت روان با پرسشنامه تحیل بالینی( سی ای کیو) از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top