تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/11/20 - 04:13
کد خبر: 226145

گزارش کامل روز چهارم نشست سراسری «جنبش عدالتخواه دانشجویی»؛

دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی و کارگاه‌های بیانیه و نشریه نویسی +تصاویر

دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی و کارگاه‌های بیانیه و نشریه نویسی +تصاویر

شرکت کنندگان در نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین در این روز به دیدار حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی رفتند و در این دیدار صمیمانه به سخنرانی وی درباره نحوه کار و اهداف تولیت را برای دانشجویان گوش فرا دادند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چهارمین روز نشست شهید رجایی جنبش عدالتخواه دانشجویی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارمین روز نشست شهید رجایی جنبش عدالتخواه با حضور دانشجویان عدالتحواه در کارگاه‌های بیانیه نویسی و نشریات برگزار شد.

در روز چهارم این نشست علی کمیلی در مورد جهان اسلام به سخنرانی پرداخت.

 

شرکت کنندگان در نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین در این روز به دیدار حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی رفتند و در این دیدار صمیمانه به سخنرانی وی درباره نحوه کار و اهداف تولیت را برای دانشجویان گوش فرا دادند.

برنامه‌های تشکل‌ها در عصر روز چهارم در سه موضوع شفافیت، انتخابات و شورای شهر با ارائه تشکل‌ها انجام گرفت.

کارگاه بیانیه نویسی/ تشکل دانشجویی چگونه موضع گیری کند؟
کارگاه بیانیه نویسی با ارائه سید حسن موسوی فرد دبیر اسبق جنبش عدالتخواه برگزار شد.

این فعال عدالتخواه با بیان اینکه بیانیه یکی از روش های اعلام موضع و پیگیری است نه اولینش و نه آخرینش ادامه داد: بیانیه ابزار اعلام موضع است نه تبیین موضوع، چرا که عموما ما در مورد مساءلی خارج از جمع خود اظهار نظر می کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه حرف بیانیه یک تیتر و یک خط است که باید حرف اصلی درآن گفته شود افزود: در رسانه های امروزی وبا سبک مطالعه امروزی مخاطب حوصله متن های طولانی و تحلیلی را ندارند و باید تیتر اصل پیام را برساند.

وی در مورد بیانیه تحلیلی گفت: بیانیه تحلیلی تاثیر رسانه ای چندانی ندارد اما عقلانیت شما را نشان می دهد.حتی اگر بیانیه تحلیلی است باید تیترش رسانه ای باشد،بیانیه باید جهت دار باشد واز کلی گویی خوداری کند.

به گفته موسوی توزیع بیانیه از خود بیانیه نویسی مهم تر است و مکان توزیع باید درست انتخاب شود و توزیع دستی بین مردم شاید تاثیر گذار تر از رسانه های مکتوب باشد.

وی ادامه داد: قالب توزیع نیز باید درست انتخاب شود،لازم نیست همه محتوا را یک جا به طرف بدهیم محورهای مهم و یا تیتر مطلب به همراه عکس و یا کاریکاتور ممکن است پیام شما را برساند.

موسوی در مورد ساختار بیانیه نویسی گفت: در اول متن بیانیه ذکر یک آیه یا یک جمله از امام و رهبری یا بزرگان دیگر،تبیین کوتاه چیزی که می خواهید درباره آن موضع بگیرید از منظر عدالتخواهانه، تبیین جایگاه این موضوع در آرمان های انقلاب و امام و رهبری، اعلام استدلال ها و مواضع در مخالفت یا موافقت موضوع و در آخر اعلام موضع عملیاتی و خواسته هایمان.

وی با اشاره به اینکه برای بیانیه مانند خبر نویسی می توان روش های خبر نویسی را استفاده کرد گفت: دو روش کلی که خیلی مرسوم است در خبر نویسی؛ روش هرم وارونه: دراین روش ابتدا نکات مهم آورده میشود و بعد از آن حواشی و مطلب پشتیبان و باقی ماجرا مطرح میشود.این روش جذابیت بیشتری در خبر نویسی دارد و به روز تر است.

روش دیگر گزارش نویسی است که ماجرا آنگونه که رخ داده روایت میشود و مباحث خبری در انتهای آن می‌آید. این روش جذابیت کمتری دارد.

کارگاه نشریه نویسی/ ما موظفیم افراد انقلابی را بشناسیم
امیر جلیل نژاد، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در کارگاهی که شب گذشته تحت عنوان نشریه نویسی برگزار شد ابتدا اصول نویسندگی را مطرح کرد و در این زمینه گفت: نویسندگی اصولی دارد که بسیار مهم هستند و در نوشتن نیز باید رعایت شوند.

وی ادامه داد: در نویسندگی ابتدا باید محتوا، حرف و نگاه جدیدی داشته باشیم. در مرحله دوم نیز باید با آداب نویسندگی آشنایی کامل به وجود آید.

این روزنامه نگار در خصوص آداب نویسندگی نیز عناصری چند را تشریح کرد که توصیفِ دقیق، صادقانه، عینی، موجز و ساده مهم ترین این عناصر بود.

جلیل نژاد افزود: ساده نویسی نیز بسیار حائز اهمیت است می‌توان گفت سخت ترین کار در نویسندگی ساده نوشتن است و ساده ترین کار نیز سخت نوشتن است.

دبیراسبق جنبش بیان کرد: ما موظفیم افراد انقلابی را بشناسیم و از آثار آنها در نشریاتمان بهره ببریم، مثلا شعرای انقلابی باید شناخته شوند و از اشعارشان نیز استفاه کرد.

وی بر شروع خوب یک نوشته تاکید داشت و تشریح کرد: قسمت اول یک گزارش، خبر و یادداشت مانند یک قلاب عمل می کند یعنی باید آنقدر قوی شروع شده باشد که از همان ابتدا مخاطب را قلاب کند.

جلیل نژاد ابراز داشت: چگونگی انتخاب تیتر از مهم ترین عوامل جذب مخاطب است. تیتر نباید بیشتر از چهار کلمه باشد و برای نوشتن تیتری جذاب میتوان از ایهام، ضرب المثل ها، کنایات و… استفاده کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top