تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/23 - 18:08
کد خبر: 226485

تلویزیون هوشمندی که از کاربرانش جاسوسی می‌کرد

بدون شک این روزها تلویزیون‌های هوشمند نزد دوست‌داران فناوری به شدت محبوب شده‌اند. آن‌ها قابلیت‌هایی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که شاید نزدیک به دو دهه پیش کمتر کاربری تصور می‌کرد این قابلیت‌ها از طریق یک تلویزیون هوشمند در اختیارش قرار گیرد. اما اگر در زمان خرید این تلویزیون‌ها دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است به رایگان میزبان یک وسیله جاسوسی در خانه خود باشید.

خبرنامه دانشجویان ایران: بدون شک این روزها تلویزیون‌های هوشمند نزد دوست‌داران فناوری به شدت محبوب شده‌اند. آن‌ها قابلیت‌هایی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که شاید نزدیک به دو دهه پیش کمتر کاربری تصور می‌کرد این قابلیت‌ها از طریق یک تلویزیون هوشمند در اختیارش قرار گیرد. اما اگر در زمان خرید این تلویزیون‌ها دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است به رایگان میزبان یک وسیله جاسوسی در خانه خود باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ جدیدترین و البته شوکه‌کننده‌ترین خبری که در ارتباط با تلویزیون‌های هوشمند منتشر شده به ما اعلام می‌دارد که یکی از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند بدون آن‌که مشتریانش از این موضوع اطلاع داشته باشند، اطلاعاتی را درباره آن‌ها جمع‌آوری کرده و بدون رضایت آن‌ها این اطلاعات را به طرف ثالث فروخته است.

شرکت ویزیو که تولیدکننده این تلویزیون هوشمند بوده است، در طول این مدت از یازده میلیون مشتری خود جاسوسی ‌کرده است. پس از آن‌که صحت و سقم این خبر مورد تایید قرار گرفت، دادگاه مجازات سنگینی برای این تولیدکننده تجهیزات سخت‌افزاری در نظر گرفت. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده گفته است: «شرکت ویزیو با استفاده از ویژگی smart interactivity از تمامی کاربران تلویزیون هوشمند خود در طول این مدت جاسوسی می‌کرده است. شرکت ویزیو به جای آن‌که اتهام مطرح شده را رد کند حاضر شده است با پرداخت 2.2 میلیون دلار جریمه این شکایت را حل کند.»

به موجب رای دادگاه این شرکت متعهد شده است که هرگونه تلاش به منظور ردیابی فعالیت کاربران و فروش اطلاعاتی که از تلویزیون‌های هوشمند جمع‌آوری کرده را متوقف کرده و پیش از آن‌که اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به اشتراک قرار دهد رضایت آن‌ها را کسب کند.

این شرکت بدون آن‌که کاربران از این موضوع اطلاع داشته باشند، برنامه ردیابی را روی تلویزیون‌ها قرار داده بود و به این شکل تمامی فعالیت‌های 11 میلیون کاربر خود را ضبط می‌کرد. بدتر آن‌که این شرکت اطلاعات مربوط به آدرس IPهای هر خریدار، نقاط دسترسی نزدیک و حتا کدپستی آن‌ها را نیز جمع‌آوری کرده و در ادامه این اطلاعات را به طرف ثالث می‌فروخته است. طرف ثالث نیز از این اطلاعات در زمینه تبلیغات استفاده می‌کرد.

شیوه کار این برنامه جاسوسی کاملا هوشمند بود. این برنامه در هر لحظه تعدادی از پیکسل‌های روی صفحه‌نمایش را ضبط می‌کرد و در ادامه از آن‌ها تصویری ایجاد می‌کرد و این تصاویر را بانک‌اطلاعاتی  فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و آگهی‌های تبلیغاتی ویدیویی مشابه مورد مقایسه قرار می‌داد. به این تکنیک در اصطلاح رایج شناخت خودکار محتوا (ACR) سرنام Automatic content recognition گفته می‌شود.

در کنار این اطلاعات، تاریخ، زمان، کانالی که برنامه را پخش کرده بود و حتا شیوه پخش برنامه (زنده یا ضبط شده) نیز ضبط می‌شد و همراه با آدرس IP در اختیار طرف ثالث قرار می‌گرفت. به نظر می‌رسد ویزیو با استفاده از این تکنیک غیراخلاقی و فرصت‌طلبانه سود بسیار کلانی را دریافت کرده است. دادگاه این سازنده را مجبور ساخته است تا برنامه ردیاب غیرمجاز را حذف کرده و شیوه جمع‌آوری این اطلاعات را به طور کامل فاش کند. این شرکت متعهد شده است که هر زمان تصمیم گرفت در هر یک از محصولاتش از چنین رویکردی استفاده کند، قبل از آن رضایت کامل مشتریان را کسب کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top