تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/24 - 11:17
کد خبر: 226557

مقالات خود را بدون اشتباه ارسال کنید؛

پنج روش برای جلوگیری از رد مقاله در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های معتبر

سردبیر به سرعت متوجه خواهد شد که مقاله شما در حوزه موضوعی مجله است یا نه و در صورتی که مورد دوم را تشخیص دهد آن را رد خواهد کرد. بسیاری از مجلات مجموعه خاصی از قوانین یا معیارها را برای نویسندگان دارند که بر اساس آن سردبیران مقاله را بدون بررسی رد می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سردبیران بین 30 تا 50 درصد از مقالات ارسالی به مجلات الزویر (یا سایر انتشارات معتبر) را قبل از رسیدن به مرحله داوری همتا رد می‌کنند و یکی از دلایل مهم رد، زبان ضعیف است.

به گزارش خبرنگار صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بررسی 5 روش دیدن مقاله از نگاه سردبیر آمده است، رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا از رد مقاله توسط سردبیر جلوگیری کنید. این گزارش توسط پایگاه معتبر sid نیز تایید شده است.

متن نامرتب
غلط‌های املایی، اشتباهات گرامری و نگارش ضعیف باعث ذهنیت بد سردبیر می‌شود. البته، اشتباهات معمولا رخ‌ می‌دهند، اما خواندن متن با خطاهای زبانی فراوان دشوار است-که این اشتباهات می‌تواند چنان گیج کننده باشد که مانع درک محتوا شود. هم‌چنین اشتباهات مکرر نشان می‌دهد که دقت لازم در نظر گرفته نشده و توجه لازم برای نگارش یک متن با کیفیت بالا لحاظ نشده است.

چگونه می‌توانید از رد اجتناب کنید: زمانی‌که در حال نوشتن هستید مراقب باشید و با دقت به آنچه می‌نویسید فکر کنید. مقاله خود را ویرایش کنید و از نویسندگان همکار نیز بخواهید آن را ویرایش کنند. ایده خوبی است قبل از ارسال، از کسی که تا به حال مقاله را نخوانده بخواهید- که ممکن است هم‌کلاسی یا دوست‌تان باشد- خطاهای زبانی و تایپی را بررسی کند.

پنج روش برای جلوگیری از رد مقاله در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های معتبر

پیام مبهم
 چه تلاشی برای گفتن آنچه تحقیق کردید انجام داده‌اید؟ پیام‌تان روشن یا مبهم است؟ سردبیر پیام شما را خصوصا در چکیده دنبال خواهد کرد. نتایجی که به اشتراک می‌گذارید مهم است، بنابراین با نگارش مبهم آن را از بین نبرید.

چگونه می‌توانید از رد اجتناب کنید: اگر می‌خواهید پیام خود را به وضوح منتقل کنید سعی کنید پیام را به تکه‌های کوچک‌تر تفکیک کنید. جملات کوتاه می‌توانند با از بین بردن ابهام و بی‌نظمی از پیام‌تان، معنا را روشن کنند. هنگامی که می‌خواهید به روشنی پیام خود را بیان کنید، می‌توانید زبان ساده‌تری انتخاب کنید. از همکلاسی‌تان یا کسی که در مقاله همکاری نداشته بخواهید تا آن را بخواند و بگوید فکر می‌کند پیام شما چیست- این کار به شما ایده می‌دهد که پیام چگونه درک می‌شود.

تناقض و نادرستی
تناقض این احساس را القاء می‌کند که متن –و تحقیق شما- خیلی دقیق نیست. اگر آمار بخش یافته‌ها با آن‌چه در نتیجه‌گیری بحث کرده‌اید هم‌خوانی نداشته باشد، یا اگر شرح جدول به شکل صفحه قبلی اشاره ‌کند سردبیر متوجه خواهد شد.

چگونه می‌توانید از رد اجتناب کنید: چندین بار با دقت مقاله را بررسی کنید. قبل از آن‌که شروع به نوشتن کنید فهرستی از نقاط مهم –جاهایی که ممکن است اشتباه کنید- تهیه کنید- به جزئیات متن بروید، به همه جاهایی که به داده ارجاع داده‌اید، مجددا رجوع کرده و نکات مهم را بررسی کنید. می‌توانید از عملکرد ctrl+F در Word به منظور جایابی کلمات و اعداد استفاده کنید. علاوه بر این، سیستم غلط‌گیر حرفه‌ای نیز به شما کمک خواهد کرد.

عدم تناسب
 سردبیر به سرعت متوجه خواهد شد که مقاله شما در حوزه موضوعی مجله است یا نه و در صورتی که مورد دوم را تشخیص دهد آن را رد خواهد کرد. بسیاری از مجلات مجموعه خاصی از قوانین یا معیارها را برای نویسندگان دارند که بر اساس آن سردبیران مقاله را بدون بررسی رد می‌کنند.

چگونه می‌توانید از رد اجتناب کنید: قبل از ارسال مقاله، بررسی کنید مقاله در حوزه موضوعی مجله باشد- برای تعیین مناسب‌ترین مجله برای مقاله، علاوه بر مطالعه حوزه موضوعی فعالیت مجله، می‌توانید از مجله یاب الزویر http://journalfinder.elsevier.com استفاده کنید. اگر مقاله در حوزه موضوعی مجله بود، راهنمای نویسندگان را بخوانید (معمولا در صفحه نخست مجله در دسترس است). اگر مطابقت نداشت مجله دیگری برای ارسال پیدا کنید.

تاثیر یا تازگی نامعلوم
سردبیر به دنبال آن خواهد بود که بداند چه چیزی در تحقیق‌تان جدید است و چه تاثیری بر حوزه موضوعی دارد. آن‌ها به دنبال یک جمله روشن خواهند بود که بگوید چرا مقاله‌تان مهم است و چرا آن‌ها باید مقاله را برای انتشار در مجله‌شان بپذیرند.

 چگونه می‌توانید از رد اجتناب کنید: در مورد یافته‌های خود به وضوح صحبت کنید. راجع به چیزی که به بنیان دانش حوزه می‌افزایید بیاندیشید. هم‌چنین به تاثیر تحقیقاتی خود فکر کنید. عنوان مکان مناسبی برای شروع است: آیا عنوان‌تان جذاب است؟ آیا داستان و نکته اصلی آنچه می‌خواهید بگویید را نشان می‌دهد؟ مراقب باشید چرا که اغراق در تاثیر و تعمیم نادرست نتایج می‌تواند تاثیر بدتری بر شانس موفقیت شما داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top