تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/24 - 11:34
کد خبر: 226560

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه؛

معترضین: ندادن کد نظام‌پزشکی به فارغ‌التحصیلان، غیرقانونی است +فیلم و عکس

معترضین: ندادن کد نظام‌پزشکی به فارغ‌التحصیلان، غیرقانونی است +فیلم و عکس

بعد از برگزاری این تجمع، مسئولین سازمان نظام پزشکی به ما وعده دادند تا یازدهم اسفندماه جلسه‌ای تشکیل شده و تکلیف فارغ‌التحصیلان معترض مشخص شود، این در حالی است که این فارغ‌التحصیلان برای ثبت نام در PH.D فقط تا 30 بهمن فرصت دارند!

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم تغذیه در اعتراض به عدم اعطای شماره پروانه نظام‌پزشکی در مقابل دفتر معاونت نظارت و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته علوم تغذیه که رشته کارشناسی آنها تغذیه نیست، مراتب اعتراض خود را در قالب تجمع اعتراض آمیز و نامه سرگشاده به دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی ابراز داشتند.

یکی از دانشجویان تجمع کننده به خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این باره گفت: بعد از برگزاری این تجمع، مسئولین سازمان نظام پزشکی به ما وعده دادند تا یازدهم اسفندماه جلسه‌ای تشکیل شده و تکلیف فارغ‌التحصیلان معترض مشخص شود، این در حالی است که این فارغ‌التحصیلان برای ثبت نام در PH.D فقط تا 30 بهمن فرصت دارند!

دانشجویان معترض همچنین نامه‌ای سرگشاده خطاب به جهانگیری نوشتند که در بخش مهمی از آن تاکید کرده بودند: به موجب آئین نامه تاسیس دفاتر مشاوره تغذیه و رژیم درمانی (ماده 3 فصل اول، ماده 6 فصل دوم، و تبصره یک ماده 6 فصل چهارم) با موفقیت در آزمون مرکز سنجش و آموزش پزشکی در سنوات قبل، به امید بهره برداری از نتایج تلاش و زحمات و دانش کسب شده بعد از فارغ التحصیلی و  دریافت شماره نظام پزشکی، مجوز تاسیس دفتر مشاوره تغذیه و رژیم درمانی داده می‌شد.

این فارغ‌التحصیلان بلاتکلیف در ادامه نامه خود متذکر شدند که چرا اخیرا بخش نظارت سازمان نظام پزشکی با ریاست آقای دکتر محمد جهانگیری بدون توجه به ضوابط و مقررات قبلی، با ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت - و بدون اعلام در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری - واگذاری شماره نظام پزشکی به فارغ تحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری که رشته کارشناسی آن ها علوم تغذیه نیست (رشته هایی که همه ساله وزارت بهداشت شرکت آن ها در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری علوم تغذیه را مجاز اعلام می‌کند) را غیرممکن قلمداد می‌کند؟ آیا این مصداق صرف بودجه دولتی به منظور تحصیل رایگان است؟

در ادامه این نامه یادآوری شده است که قبل از این تصمیم ناعادلانه سازمان نظام پزشکی، همه فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری تغذیه با پایه غیر تغذیه، موفق به دریافت شماره نظام پزشکی شده‌اند که تعداد قابل توجهی از این فارغ تحصیلان جزء اساتید برجسته رشته تغذیه در سراسر دانشگاه‌های کشور هستند.

فارغ‌التحصیلان معترض در پایان هشدار دادند که طبق قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1383، بخش نظارت این سازمان، صلاحیت تصویب مصوبه غیر قانونی فوق را ندارد و همانطور که مستحضرید، تصویب چنین قوانینی نیاز به اعلام قبلی به شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دفترچه ثبت‌نام دارد باید قبل از شرکت داوطلبان در آزمون ورودی رشته مذکور، قبولی داوطلب و فارغ تحصیلی در مقاطع ذکر شده به اطلاع داوطلبان رسانده شود که متاسفانه این اصل رعایت نشده است!

حالا باید منتظر ماند تا نتیجه جلسه 11 اسفند مسئولین سازمان نظام پزشکی مشخص شود و دانشجویان را از این بلاتکلیفی خارج کند.

در ادامه، فیلم و عکس مربوط به تجمع دانشجویان را می‌بینید:

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه

تجمع اعتراض‌آمیز فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری علوم تغذیه

***************


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top