تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/11/27 - 12:28
کد خبر: 226984

نامه جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت خطاب به «زنگنه»

اگر در جایگاه وزیر نفت نبودید باز هم امکان عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را داشتید؟

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت نوشتند: سئوال ما این است که آیا یک شخص عادی هم با مدرک فوق‌لیسانس رشته غیرمرتبط که عضو هیات علمی بوده و با درجه مربی بازنشسته شده بازهم می تواند به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران درآید؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر نفت اعلام کردند: شنیده‌ایم اکنون با مدرک فوق لیسانس رشته غیرمرتبط، به مدد دوستانتان در هیات امنای دانشگاه تهران به عضویت هیات علمی این دانشگاه نائل شده‌اید، سئوال ما این است اگر وزیر نفت نبودید، باز هم امکان این اقدامات فرا قانونی را داشتید؟!

متن این نامه به شرح زیر است:

ضمن عرض خسته نباشید برای پیگیری‌های مصرانه جنابعالی جهت از سرگیری توافق غیرننگین! کرسنت، شنیده‌ایم که اخیراً طی یک اقدام نادر، بار دیگر همگان را انگشت به دهان کرده‌اید. شما سال‌ها پیش در کسوت هیات علمی رشته مهندسی راه و ساختمان دانشگاه خواجه نصیر بازنشسته شده‌اید؛ اما اکنون با مدرک فوق لیسانس رشته غیرمرتبط، با درجه مربی و به مدد دوستانتان به عضویت هیات علمی گروه مهندسی نفت این دانشگاه نائل شده‌اید. چند سئوال ذهن ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را به خود مشغول کرده که بر آن شدیم آنها را با جنابعالی مطرح کنیم.

1-  شما اگر در جایگاه وزیر نفت نبودید، باز هم امکان این گونه اقدامات را داشتید؟ مشخصاً سئوال ما این است که آیا یک شخص عادی که عضو هیات علمی بوده، با درجه مربی، بازنشسته و البته با رشته غیرمرتبط هم می‌تواند این کار را انجام دهد؟

2-  شما نیک می‌دانید که در انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، صرفاً فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه فنی مهندسی نفت انجام می‌گیرد. به نظر جنابعالی تکلیف این همه جوان تحصیل کرده با درجه Ph.D در مهندسی نفت که قطعاً دانش فنی، انگیزه و سایر پارامترهای مورد نیاز یک عضو هیات علمی در ایشان بسیار بیش‌تر و قوی‌تر از جنابعالی است، چه می‌شود و آیا اولویت در این کار ندارند؟ آیا با توجه به حجم کار در وزارت نفت، توان صرف وقت حداقلی به منظور پیگیری امور محوله به اعضای هیات علمی را دارید؟ شما در حال حاضر هم عضو هیات امنای دانشگاه تهران و هم عضو شورای عالی کانون فارغ التحصیلان دانشکده فنی هستید؛ قاعدتاً این عناوین زمینه را برای پیوند شما با دانشگاه و انتقال تجارب گرانسنگتان را فراهم کرده و قطعاً نیازی به منسبی دیگر برای تحقق ارتباط با دانشگاه ندارید.

3-  شما که اکنون با 65 سال سن هنوز به فکر خدمت هستید، چرا برایتان این‌قدر سخت و نامفهوم است که جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعت نفت با رتبه‌های برتر کنکور، سطح علمی بالا و صد البته به امید وعده‌های داده شده در دفترچه آزمون سراسری، به فکر خدمت به کشور باشند؟ ما که پدرمان وزیر نفت نیست که بتواند برای ادامه تحصیل ما را به خارج از کشور بفرستد. ما به همان وعده‌های داده شده جهت خدمت به ملت عزیز ایران و تشکیل یک زندگی حداقلی قانع هستیم.

4-  شما قطعاً آن جمله ولی فقیه، مقام معظم رهبری (حفظه الله) را شنیده‌اید که فرمودند من از بیکاری جوانان احساس شرمندگی می‌کنم. سئوال ما این است که بهتر نیست شما هم به سهم خود کمی احساس شرمندگی بکنید و این چنین حق دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را سلب نکنید؟

5-  شما در برنامه تلویزیونی می‌فرمایید «هرگاه قرآن می‌خوانید آرام می‌شوید»؛ بدانید اگر حق الناس را رعایت نکنید، این آرامش، آرامش قبل از طوفان است و چه سخت خواهد بود طوفان خدای متعال بر کسانی که حق الناس بر گردنشان است.

6-  شما که برای خود این حق را قائل هستید که برای انتقال به دانشگاه تهران، اقداماتی خارق العاده انجام دهید؛ چرا برای جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه، هر روز قانون جدیدی بر قوانین قبلی‌تان سوار می‌کنید تا کم‌تر کسی بتواند از این محدودیت‌ها عبور کند؟ مگر نمی‌دانید این سیاهه‌هایی که تحت عنوان آیین‌نامه‌های جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت هر روز می‌نویسید و منتشر می‌کنید، نباید عطف به ما سبق شوند؟

7-  آقای وزیر، جرم دانشگاه صنعت نفت چیست؟ یکبار برای همیشه آنچه در دلتان است بگویید. آیا فقط جرم دانشگاه نفت این است که آن دسته از مدیران صنعت نفت که در مقابل تصمیمات شما به به و چه چه می‌کنند، وارداتی هستند و افرادی که به چکش کاری تصمیمات شما اعتقاد دارند، فارغ التحصیل دانشگاه نفت هستند؟

8-  و سئوال آخر؛ اگر خودتان هم عضو هیات علمی دانشگاه هشتاد ساله‌ صنعت نفت بودید، باز هم به خود این اجازه را می‌دادید که آن را با خاک یکسان کنید؟ آیا نمی‌دانید که همواره فارغ التحصیلان این دانشگاه از وزیر شهید تا معاونان وزیر و بسیاری از مدیران ارشد فنی در سال‌های اخیر، از نام آوران این صنعت مهم کشور بوده‌اند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top