تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/11/28 - 12:24
کد خبر: 227108

مشاور سازمان سنجش خبر داد:

جزئیات آزمون دکتری 96

تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد در روز جمعه ۶ اسفند باهم به رقابت می پردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین توکلی افزود: ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد از روز ۱۶ آذر ۹۵ آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ۴ دی ماه ۹۵ پایان پذیرفت.

وی افزود: تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۲۶۰ هزار  ۱۱۰ داوطلب، تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر در گروه علوم پایه، ۴۸ هزار و ۷۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر در گروه کشاروزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۲۳۰ نفر در گروه دامپزشکی و ۶ هزار و ۷۴ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمار داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، تعداد ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ نفر و این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر و همچنین این آمار نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر افزایش نشان می دهد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: برگه راهنما و پرینت کارت ورود به جلسه از روز سه شنبه ۳ اسفند تا پنجشنبه ۵ اسفند در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و تمامی داوطلبان از جمله داوطلبان شرکت در رشته های دانشگاه آزاد می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات شناسنامه ای نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: جزئیات تاریخ دریافت کارت آزمون و محل رفع نقص کارت از روز ۲۵ بهمن ماه ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش و همچنین نشریه پیک سنجش منتشر شده است. برای شرکت در جلسه آزمون، علاوه بر پرینت کارت آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه ضروری است.

وی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۴ کدرشته امتحانی در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: سئوالات آزمون مطابق با دانش فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و استعداد تحصیلی با ضریب یک خواهد بود.

وی گفت: اجرای مرحله اول آزمون به صورت متکمرکز توسط سازمان سنجش صورت می گیرد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی، آموزشی، فناوری و مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

توکلی گفت: پس از برگزاری آزمون کارنامه داوطلب شامل نمرات خام، نمرات تراز شده و سایر موارد در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ انتخاب رشته کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top