تاریخ انتشار: جمعه 1395/11/29 - 09:35
کد خبر: 227135

آغاز ترم بهمن دانشگاه‌ها با 20 روز تاخیر!

تمام اتفاقاتی که ترم بهمن دانشگاه‌ها را کوتاه می‌کند! +تصاویر

جالب است بدانید دانشجویان نه تنها این ترم را تقریبا از اسفندماه آغاز می کنند، بلکه ایام نوروز، انتخابات ریاست جمهوری سال 96، ایام ماه مبارک رمضان و... در این ترم گنجانده شده و احتمالا ترم پیش رو زودتر از آنکه انتظار داشته باشید به پایان خواهد رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: از نکات جالب دیگر نیم سال دوم تصحیلی 96 - 95 دانشگاه ها، این است که معمولا زودتر از موعد به استقبال عید نوروز می روند و علاوه بر آن یک هفته بعد از پایان تعطیلات، هنوز دانشگاه ها آنطور که باید شاهد حضور دانشجویان نیستند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چند طبق تقویم آموزشی دانشگاه ها، نیم سال دوم تحصیلی بسیاری از دانشگاه های کشور قرار بود از 9 بهمن یا 16 بهمن آغاز شود، با این حال دانشجویان امسال نیز همچون سال های گذشته به یک قانون نانوشته عمل کردند و رسما از امروز یعنی 30 بهمن، به کلاس های درس رفتند.

این قانون نانوشته می گوید: «دانشجو حق دارد تا زمانی که مهلت حذف و اضافه به پایان نرسیده است و هنوز لیست انتخاب واحد وی قطعی نشده است، از رفتن به کلاس درس جدا خودداری کند و در اولین شنبه بعد از مرحله حذف و اضافه به دانشگاه رفته و رسما ترم را آغاز کند.» هر چند عبارت مذکور طنزآمیز باشد و در نگاه اول غیرمنطقی، اما دانشجویان ایرانی نشان داده اند در عمل کردن به این قانون هرگز کوتاهی نمی کنند و به آن پایبند هستند.

برای مثال، طبق تقویم آموزشی دانشگاه تهران، قرار بود نیم سال دوم تحصیلی این دانشگاه، از روز شنبه 9 بهمن آغاز شود، اما با توجه به اینکه پایان حذف و اضافه در این دانشگاه روز سه شنبه 26 بهمن تعیین شده بود، عملا دانشجویان از روز شنبه 30 بهمن در کلاس ها حضور خواهند داشت. البته ممکن است در این فاصله حتی کلاس هایی تشکیل شده باشد، اما قطعا می توان گفت با حضور حداقلی دانشجویان این کلاس ها تشکیل شده است و عموم دانشجویان بعد از مرحله حذف و اضافه به دانشگاه مراجعه می کنند.

دانشگاه شاهد نیز، پایان مرحله حذف و اضافه را روز 10 اسفند تعیین کرده است و با توجه به اینکه از دهه سوم اسفند، دانشجویان تمایل زیادی برای حضور در کلاس ندارند، بنابراین دانشجویان شاهدی تنها 10 روز درسی را تا عید نوروز دارند! این درحالی است که طبق تقویم آموزشی این دانشگاه روز آغاز ترم تحصیلی جدید 23 بهمن اعلام شده بود.

از نکات جالب دیگر نیم سال دوم تصحیلی 96 - 95 دانشگاه ها، این است که معمولا زودتر از موعد به استقبال عید نوروز می روند و علاوه بر آن یک هفته بعد از پایان تعطیلات، هنوز دانشگاه ها آنطور که باید شاهد حضور دانشجویان نیستند. همچنین در اردیبهشت ماه سال 96، انتخابات ریاست جمهوری و برنامه های خاص آن در پیش است و بعد از آن دانشجویان آماده ماه مبارک رمضان و روزه داری می شوند و به عبارتی باید گفت، نیم سال دوم دانشگاه ها زودتر از آنچه فکر کنید، به اتمام خواهد رسید و ترمی کوتاه در انتظار دانشجویان خواهد بود. این مساله در برخی صفحات دانشجویی اینستاگرام مورد توجه دانشجویان بوده است:

در نهایت باید گفت، هرچند این نوسانات، از نظر بسیاری از دانشجویان خوشایند باشد، اما مسئولان دانشگاهی باید توجه داشته باشند که سالانه هزینه های زیادی برای برقراری کلاس های درسی و ... انجام می شود و یک برنامه ریزی نادرست می تواند این هزینه ها را بی ثمر نماید و دانشگاه به کارخانه عظیمی برای تولید «بیکار» تبدیل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top