تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/11/28 - 18:08
کد خبر: 227142

بنزین های توزیعی در کلان شهرها یورو ۴ است

شریعتمداری از تلاش برای صادرات گازوئیل استاندارد به کشور های جهان به دنبال اجرای استاندارد های سختگیرانه در این بخش خبر داد و خاطرنشان ساخت: اکنون بیش از ۲۰ میلیون لیتر مازوت خوب ایران در بازارهای جهانی عرضه می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد شریعتمداری امروز در نشستی با حضور نیره پیروزبخت رییس سازمان استاندارد ایران در محل این سازمان افزود:کیفیت بنزین های توزیعی در کلان شهرها به شدت کنترل می شود و اکنون می توان ادعا کرد بنزین توزیعی در کلان شهرها از نوع یور۴ است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه ادعا نداریم کل بنزین های توزیعی در کشور بهترین نوع است، گفت:اکنون کیفیت بنزین های توزیعی بخصوص در کلان شهرها، قابل قبول و از نوع یورو۴ است.

محمد شریعتمداری امروز در نشستی با حضور نیره پیروزبخت رییس سازمان استاندارد ایران در محل این سازمان افزود:کیفیت بنزین های توزیعی در کلان شهرها به شدت کنترل می شود و اکنون می توان ادعا کرد بنزین توزیعی در کلان شهرها از نوع یور۴ است.

بنزین یورو ۴ با استفاده از راکتورهای جدید از بنزین معمولی ترکیب های گوگردی را حذف کرده و با شاخه دار کردن(ایزومری کردن) برشهای کم اکتان بنزینی، بنزینی با مواد آلوده کننده کمتر تولید می کند که در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست بسیار موثر است.

به گفته وی، پیش از دولت یازدهم به دلیل تحمیل برخی اقدام های ناخواسته بر کشورمان و تحریم های ظالمانه وضعیت بنزین توزیعی در کشور با بحران جدی مواجه شده بود و برخی اعتقاد داشتند که بنزین های توزیعی با مواد شیمیایی درصد آلودگی هوا را بیشتر کرده است.

شریعتمداری افزود: پس از روی کارآمدن دولت یازدهم اقدام برای بهبود وضعیت بنزین های توزیعی صورت گرفت و اکنون بنزین از نوع یورو چهار در کشور و به خصوص کلان شهرها توزیع می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: اکنون بنزین یورو چهار در پالایشگاه شازند تولید و از آنجا در کشور توزیع می شود.

به گفته وی، با آغاز بکار تولید بنزین یوروچهار در پالایشگاه خلیج فارس که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد روند توزیع بنزین یورو چهار در کشور به مراتب بهتر از پیش خواهد شد و بعد از آن هیچ نوع بنزین غیر یوروچهار در کشور توزیع نخواهد شد.

شریعتمداری از تلاش برای صادرات گازوئیل استاندارد به کشور های جهان به دنبال اجرای استاندارد های سختگیرانه در این بخش خبر داد و خاطرنشان ساخت: اکنون بیش از ۲۰ میلیون لیتر مازوت خوب ایران در بازارهای جهانی عرضه می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور به تلاش های مثبت خانم نیره پیروزبخت به عنوان رییس سازمان استاندارد ایران در افزایش سطح پوشش استاندارد در کشور اشاره کرد و گفت:اکنون سازمان استاندارد ایران توانایی خوبی برای استاندارد کردن اکثر کارها و کالاها و نظارت بر اجرای استاندارد پیدا کرده است.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد تلاش خود برای استفاده از توان بخش خصوصی به خصوص دانش بنیان ها بکار گرفته است و در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته است.

شریعتمداری به همکاری خوب این سازمان با سایر دستگاه های متولی نظارت بر تولید کالاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون یک هماهنگی خوبی بین این سازمان و سایر دستگاه ها ایجاد شده و ضوری است این هماهنگی بیش از پیش تقویت شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفـت: تلاش می شود این هماهنگی ها موجب ایجاد شرایط سهل تری برای مخاطبان استاندارد که تولید کنندگان و مصرف کنندگان است ایجاد شود تا با استاندارد کردن همه زمینه ها ارتقای سطح رفاه جامعه را به دنبال داشته باشد.

شریعتمداری اذعان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران باید تبدیل به سازمانی شتاب دهنده در امر توسعه شود.

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز با بیان اینکه تلاش برای استاندارد سازی بنزین در کشور در دولت یازدهم به جدی در دستورکار قرارگرفت گفت:اکنون با توزیع بنزین یوروچهار در کشور شاهد کاهش برخی مولفه های آلایندگی هستیم.

به گفته وی، آلودگی تنها مختص به بنزین نیست و مولفه های دیگری را نیز دربر می گیرد که سوخت مصرفی در موتورخانه ها نمونه ای از آنها است.

پیروزبخت به تلاش سازمان ملی استاندارد برای ورود به استاندارد کردن موتورخانه ها در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: تلاش می شود با استاندارد کردن موتورخانه ها و سوخت آنها روند آلاینده ها کاهش یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top