تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/30 - 16:32
کد خبر: 227289

آینده از آنچه تصور می‌کنید به شما نزدیکتر است؛

کارهایی که برای پیدا کردن «شغل» باید انجام دهید

کارهایی که برای پیدا کردن «شغل» باید انجام دهید

شاید برای خیلی از دانشجویان یا حتی فارغ‌التحصیلان، سوال پیش بیاید که بعد از اتمام تحصیلات، چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی باید داشته باشند؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات حتما باید مشغول به کار شد یا فرصت و فرجه‌ای وجود خواهد داشت؟

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی به استقبال اسفندماه می‌رویم که هنوز بسیاری از دانشگاه‌ها در ایام نیمه‌تعطیل بین انتخاب واحد و حذف و اضافه هستند و بسیاری از دانشجویان در ایام اصطلاحا استراحت به سر می‌برند و به آینده نچندان روشن شغلی و تحصیلی خود فکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید برای خیلی از دانشجویان یا حتی فارغ‌التحصیلان، سوال پیش بیاید که بعد از اتمام تحصیلات، چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی باید داشته باشند؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات حتما باید مشغول به کار شد یا فرصت و فرجه‌ای وجود خواهد داشت؟

این سوال البته پاسخ‌های متفاوتی بنا به شرایط موجود خواهد داشت؛ پاسخ‌هایی که هرکدام می‌تواند تغییرات قابل توجهی در اینده تحصیلی، شغلی و حتی زندگی یک دانشجو و فارغ‌التحصیل داشته باشد.

خوب است بدانید همیشه تلاش و وقت گذاشتن برای یک امر منجر به رسیدن به نتیجه دلخواه نمی‌شود. بلکه دانستن راه‌های مناسب برای بدست آوردن نتیجه مطلوب است که شما را به هدفتان می‌رساند.

پیدا کردن شغل مناسب یکی از آن اهدافی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص آن ابتدا باید راهکارهای آن را پیدا کنید و سپس برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنید.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش شما را با هفت گام اساسی برای رسیدن به شغل دلخواهتان آشنا می‌کند:

علی رغم تصور بسیاری از فارغ‌التحصیلان جویای شعل مناسب، پیدا کردن کار شدنی‌تر از آن است که تصور می‌شود و فقط کافی است از ابزار مناسب استفاده شود.

برای پیدا کردن کار روش‌های خیلی زیادی وجود دارد. برای اینکه بهترین کار با توجه به علاقه و نیازتان پیدا شود. باید از همه‌ی روش‌های موجود استفاده کنید تا در آخر قدرت انتخاب بین بهترین‌ها را داشته باشید.

از طریق اینترنت
این روزها دیگر هر کسی به فضای مجازی و وب دسترسی دارد و می‌تواند درباره کوچکترین و جزئی‌ترین مسائل در این فضای گسترده، جستجو کرده و نتیجه دلخواه و مطلوبی بدست آورد؛ برای یپدا کردن شغل و کار مناسب، می‌توانید با یک مراجعه و جستجوی ساده یا پیشرته در این حوزه، نتیجه‌ای نزدیک به نتیجه دلخواه‌تان پیدا کنید.

روش‌های کلاسیک
مراجعه به بخش اگهی‌های استخدام نشریات و روزنامه‌ها یا پروژه‌هایی که در مطبوعات به صورت مناقصه مطرح می‌شود، راه دیگری برای یفاتن شغل مناسب است؛ هر چند  در این میان، سپردن به اقوام و آشنایان و ... نیز بی تاثیر نیست.

کاریاب‌ها
از طرفی کاریاب‌ها یا وبسایت‌های کاریابی که متعلق به  شرکت‌های یا کارخانه‌های بزرگ یا حتی کارگاه‌های کوچک است، می‌توانید شغلی مناسب با حرفه، توان و یا حتی روحیه خود پیدا کنید.

وب‌سایت جستجوی کار به وب‌سایتی می‌گویند که این امکان را به شما می‌دهد که کار مورد نظرتان را درآن جستجو کنید.

هم‌چنین این امکان را به شما می‌دهد که بدون صرف وقت زیاد با استخدام های نواحی مختلف آشنا شوید.

- پیدا کردن لیست شرکت‌های مربوط به رشته اهمیت ویژه‌ای دارد، با پیدا کردن لیست شرکت‌هایی که به رشته شما ارتباط دارند، می‌توانید با مراجعه به تک تک این شرکت‌ها (از طریق مکاتبه الکترونیکی یا وبسایت یا ارتباط گرفتن با اپراتور و سازمان) شانس پیدا کردن کار مناسب برای خودتان را بالا ببرید. همچنین می‌توانید راجع به این شرکت‌ها تحقیق کرده و شرکت متناسب با هدف‌هایتان را پیدا کنید.

- پیدا کردن لیست شغل‌های جدید: با پیدا کردن لیست شغل‌های جدید یک شرکت (job openings) می‌توانید با تقاضا برای آن‌ها کار مورد نظرتان را بدست آورید.

کاریاب، به کسی می‌گویند که با شرکت‌های مختلف در زمینه تخصصش قرار داد دارد که برای‌شان کارمند مناسب پیدا کند. کاریاب‌ها از طریق آشنایان و روابط، وبسایتهای جستجوی کار، ایمیل و غیره افراد را پیدا می‌کنند و سپس با آنها تماس می‌گیرند و کار مورد نظر را معرفی می‌کنند. شما برای اینکه کاریاب‌ها را پیدا کنید چند روش دارید.

ارتباط مستقیم با کارمندان
بهترین روش پیدا کردن کسی است که خود در شرکت مورد نظر کار می‌کند. برای تماس حاصل کردن با این شخص می‌توانید با جستجوی اسمش روش تماسی با او پیدا کنید. به او پیغام بدهید و از اینکه آیا دنبال کارمند جدید هستند یا خیر آگاهی پیدا کنید.

کنفرانس
کنفرانس‌های مختلفی که در زمینه‌های مختلف و در مکان‌های مختلف برگزار می‌شوند جایگاه بسیار خوبی برای پیدا کردن رابطه و آشنا شدن با بازار کار مربوطه است.

استاد دانشگاه
اگر دانشجو هستید حتما برای پیدا کردن کار به استاد راهنما یا هر استادی که می‌شناسید برای پیدا کردن کار مراجعه کنید. اساتید دانشگاه معمولا در بازار کار آشنا دارند و می‌توانند شما را به کارفرماها معرفی و توصیه کنند.

دوست و آشنا
برای پیدا کردن کار به دوستان و آشنایان خود، به خصوص آنها که در زمینه تخصصی شما کار می‌کنند مراجعه کنید. اگر رزومه شما توسط فردی که در شرکت مدنظرتان کار می‌کند به کارفرما برسد در روند کاری شما تاثیر بسزایی دارد. همچنین کارمندان یک شرکت از همه زودتر متوجه می شوند، شرکتشان به نیرو کاری جدید نیاز دارد یا نه.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top