تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/01 - 10:05
کد خبر: 227362

معاون وزیر علوم: سندی مبنی بر تعلل در اجرای آئین‌نامه ارشد نداریم؛

مماشات با یک دانشگاه!

مماشات با یک دانشگاه!

معان آموزشی وزیر علوم چندی قبل گفته بود که همه زیر نظام‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملزم به تبعیت از آیین‌نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ابلاغی از سوی این وزارتخانه هستند که به نظر می‌رسد اجرای نصفه و نیمه و با تعلل آئین نامه کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آزاد هم به دلیل همین فشارهای وزارتخانه بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغ آئین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، نزدیک به یکسال تاخیر کرده و با تغییراتی که دانشجویان، آن را سلیقه‌ای می‌دانند به واحدهای زیر مجموعه خود اعلام کرده است اما معاون وزیر علوم چنین نظری ندارد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی شریعتی نیاسر در آخرین اظهار نظر خود پیرامون اعتراض دانشجویان به تعلل یکساله دانشگاه آزاد در اجرای آئین نامه دوره کارشناسی ارشد، تاکید کرد: هیچ دانشگاهی مجاز به تعلل در اجرای آیین نامه های آموزشی نیست و در صورتی که متوجه تعلل دانشگاهی شویم به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره تعلل دانشگاه آزاد در اجرای آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد وزارت علوم ابراز عقیده کرد: هیچ مستندی مبنی تعلل این دانشگاه وجود ندارد.

وی همچنین گفته است: گزارش‌ها و صحبت‌هایی درباره تعلل زیرنظام‌های آموزشی در اجرای آیین‌نامه‌ها وجود دارد اما تا به صورت مستند به ما اعلام نشود وظیفه‌ای در برخورد با آنها نداریم. (اینجـــا)

این در حالی است که اعتراضات برخی دانشجویان دانشگاه آزاد از واحدهای سراسر کشور، مبنی بر عدم اجرای آئین نامه جدید برای دانشجویان ورودی‌های 94، باعث سردرگمی آن‌ها شده است.

از طرفی معان آموزشی وزیر علوم چندی قبل گفته بود که همه زیر نظام‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملزم به تبعیت از آیین‌نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ابلاغی از سوی این وزارتخانه هستند که به نظر می‌رسد اجرای نصفه و نیمه و با تعلل آئین نامه کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آزاد هم به دلیل همین فشارهای وزارتخانه بوده است.

آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته، در تاریخ 1394/8/12 به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است. در نامه وزارت علوم، صراحتا گفته شده که این آیین‌نامه برای ورودی‌های 1394 و بعد است. (اینجـــــا)

همچنین در ماده 30 آیین‌نامه بیان شده که برای دانشجویان ورودی 1394 و پس از آن لازم الاجرا است. متن کامل این آیین‌نامه، اینجـــــا قرار دارد.

اما دانشگاه آزاد، آیین‌نامه را ابلاغ نکرده و یک سال بعد در 1395/7/10، متنی به نام شیوه‌نامه اجرایی ابلاغ کرده است. متن کامل شیوه‌نامه را از اینجــــا بخوانید.

همچنین با تغییر در آیین‌نامه وزارت علوم، در ماده 28 شیوه‌نامه اشاره کرده که برای دانشجویان ورودی 1395 و پس از آن لازم الاجرا است و در کمال تعجب، دانشجویان ورودی 1394 را محروم کرده است.

دانشگاه آزاد به یک سال تعلل در ابلاغ آیین نامه و همچنین محروم کردن ورودی های 94 از آن اکتفا نکرده و تغییر دیگری نیز در این ائین‌نامه اعمال کرده است؛ دانشگاه آزاد به‌طور گزینشی، تبصره 1 ماده 16 آیین‌نامه وزارت علوم را برای ورودی‌های 1394 ابلاغ کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top