تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/02 - 15:27
کد خبر: 227547

حاشیه سازی های ابتکار ادامه دارد؛

سیاسی کاری ابتکار صدای اصلاح طلب ها را هم در آورد

«اهواز هوا ندارد» همان صدای و همدلی مردم شهرهای مختلف کشور در راستای حمایت از مردم این شهر است. هر چند حمایت های رسانه ای و اجتماعی خوبی از طرف نهادهای غیر دولتی به نفع مردم خوزستان شده است اما تقریباً هیچ اقدامی از سوی مسئولین و دست اندرکاران در خصوص این مسئله صورت نگرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: «اهواز هوا ندارد» همان صدای و همدلی مردم شهرهای مختلف کشور در راستای حمایت از مردم این شهر است. هر چند حمایت های رسانه ای و اجتماعی خوبی از طرف نهادهای غیر دولتی به نفع مردم خوزستان شده است اما تقریباً هیچ اقدامی از سوی مسئولین و دست اندرکاران در خصوص این مسئله صورت نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ماه‌تاب آنلاین؛ روزهاست که از آلودگی هوای خوزستان می گذرد و دیگر اعتراض این مردم تنها به حمل کردن چند پلاکارد و یا تحصن در مقابل استانداری مربوط نمی شود. فضای مجازی پر شده است از اعتراض چهره‌های مختلف هنری و ورزشی نسبت به وضعیت بد شهر اهواز و کمپینی ناخواسته در خصوص هوای این شهر شکل گرفته است.

«اهواز هوا ندارد» همان صدای و همدلی مردم شهرهای مختلف کشور در راستای حمایت از مردم این شهر است. هر چند حمایت های رسانه ای و اجتماعی خوبی از طرف نهادهای غیر دولتی به نفع مردم خوزستان شده است اما تقریباً هیچ اقدامی از سوی مسئولین و دست اندرکاران در خصوص این مسئله صورت نگرفته است.

چندی پیش بود که معصومه ابتکار به عنوان معاون رئیس جمهور و البته رئیس سازمان محیط زیست در خصوص ریزگردهای اهواز گفته بود که مشکل از خارج از کشور است و کم کاری عراقی ها موجبات این مسئله را به وجود آورده است.

وی بعدها در خصوص آلودگی تهران هم اشاره کرد که تهران به اندازه پکن آلوده نیست و مسئله تهران را هم به صنایع فعال در این شهر مرتبط دانستند. و البته ایشان به این نکته نیز اشاره نکردند که درست است که تهران به اندازه چین و پکن آلوده نیست اما این شهر هم به اندازه شهرهای چین صنعتی نشده است و وظیفه ایشان حل بحران است نه تشریح آن.

البته خانم ابتکار هیچگاه به این مسئله اشاره نکردند که سهم سازمان محیط زیست در خصوص کنترل، سیاست گذاری و بهبود این مسائل به چه اندازه است و بهتر نبود که به جای سفر به مراکش بر اساس مدعی خود که علت ریزگرد ها را کشور عراق معرفی کرده بودند چندباری سفر به این کشور را در برنامه خود می گنجاندند و حداقل برای حل این مسئله تلاش می کردند.

البته خانم ابتکار در اولین واکنش به انتقادات جدی که به مدیریت او وارد شده گفته بود:« از ابتدای دولت یازدهم با یک برنامه منسجم، کارآمد و مبتنی بر ساز و کار مدیریتی فرابخشی کار درباره آلودگی هوا را آغاز کردیم. دولت دقیقا می‌داند برای آلودگی در کلانشهرها چه کار باید بکند. برنامه بسیار دقیق زمان‌بندی و اجرایی داریم که حدود ۱۶ دستگاه در آن دخیل و سهیم هستند»

حال باید از ایشان پرسید که قریب به چهار سال است که از زمان مدیریت شما بر این سازمان می گذرد و به جز توجیه های مختلف و مقصر جلوه دادن هر سازمان و ارگانی برنامه وی در چهار سال گذشته چه بوده است و مجموع اقدامات ایشان و سازمان متبوعشان چه بوده است؟!

البته دامنه انتقادات به ایشان فقط محدود به یک جریان سیاسی خاص نیست و به صورت فراگیری در آمده است. بعد از حادثه ریزگردها در اهواز و عدم حضور خانم ابتکار به عنوان متولی اصلی مقابله با این چنین مسائلی، وی برنامه های غیر کاری و سیاسی خود را پی گرفته است و در هفته جاری در دانشگاه بوعلی همدان نشستی را خواهد داشت. برگزاری این نشست از سوی ابتکار با واکنش تند جریان های دانشجویی اصلاح طلب نیز مواجهه شده است و انجمن اسلامی این دانشگاه در بیانه ای از ابتکار خواست که با لغو سفر همدان خود مردم اهواز را دریابد.

در بخشی از این بیانه دانشجویی آمده است که:« با توجه به اولویت داشتن مسئله خوزستان، حضورتان در استان همدان در این زمان، نادرست و نابجا بوده است. برنامه هایتان را برای حل این بحران به مردم خوزستان اعلام کنید و بیش از این سکوت نکنید.»

خانم ابتکار به سیاسی کاری در میان مدیران معرف هستند و باید از ایشان پرسید که چرا حتی یک سفر در این ایام به شهر اهواز نداشته اند و اقدامات جدی ایشان در این باره چه بوده است.

حاشیه ها در خصوص شخص ابتکار و همسر ایشان در رسانه های بالاگرفته است. بسیاری از رسانه ها از دخالت همسر وی در واردات بنزین خارجی به کشور صحبت به میان می آورند که به اعتقاد آنها یکی از دلایل کاهش آلودگی در کشور است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top