تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/04 - 11:39
کد خبر: 227794

قابل توجه داوطلبین آزمون دکتری +پرسش و پاسخ

کدام مدرک زبان برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری معتبر است؟

برای آمادگی آزمون زبان دکتری، می توانید ابتدا برای یکی از آزمون های زبان استاندارد آماده شوید تا علاوه بر کنکور دکتری مدرک زبان را نیز برای مصاحبه ها دارا شوید. لیست آزمون های زبان معتبر به همراه منابع و مشخصات آنها در زیر آورده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: 260 هزار داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ جمعه هفته جاری با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اجرای آزمون دکتری امسال که بی حاشیه هم نبوده است، به صورت دو مرحله ای است که در مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و در مرحله دوم تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی و... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد. که به صورت مصاحبه حضور خواهد بود. امتیاز مدرک زبان یکی از شاخص های ارزیابی داوطلبین این آزمون در کنار امتیازهای پژوهشی و آموزشی یکی از فاکتورهای مهم این مرحله است.

اما شاید جالب باشد بدانید که خیلی از داوطلبین این آزمون اطلاع دقیقی از مدارک معتبر دوره های زبان که در این دوره به کار این داوطلبین بیایند ندارند.

برای آمادگی آزمون زبان دکتری، می توانید ابتدا برای یکی از آزمون های زبان استاندارد آماده شوید تا علاوه بر کنکور دکتری مدرک زبان را نیز برای مصاحبه ها دارا شوید. لیست آزمون های زبان معتبر به همراه منابع و مشخصات آنها در زیر آورده شده است. آزمون زبان MSRT ، آزمون زبان تولیمو TOLIMO ، آزمون زبان تافل TOEFL و آزمون زبان آیلتس IELTS معتبر ترین آزمون های زبان مورد پذیرش دانشگاه ها برای مصاحبه های دکتری هستند. منابع این آزمون ها تا حد زیادی یکسان هستند و با مطالعه یک آزمون می توان برای دیگر آزمون ها هم آماده شد. تفاوت اساسی شیوه برگزاری ازمون ها است.

کدام مدرک زبان برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری معتبر است؟

MSRT  معتبرترین آزمون وزارت علوم
**  آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است و کلیه سرفصل‌ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد.

** این آزمون از سه قسمت تشکیل شده است:
* بخش مهارت شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سوال شنیداری در 30 دقیقه
* گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) شامل ۳۰ تست در 30 دقیقه
* مهارت درک مطلب (reading comprehension) شامل ۴۰ تست در ۴۰ دقیقه

** تاریخ اعلام نتایج آزمون MSRT
آزمون زبان MSRT تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار می گردد و نتایج آن معمولا ده روز بعد از طریق وب سایت این آزمون اعلام می‌گردد. داوطلبین می‌توانند کارنامه خود را از طریق وب سایت دریافت کنند. مدرک MSRT از طریق این سایت برای دانشگاه ها قابل تایید است به این معنی که پس از ارایه مدرک به دانشگاه‌ها برای مصاحبه های دکتری، دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق کد رهگیری پایین مدرک از صحت آن وب سایت آزمون زبان وزارت علوم اطمینان پیدا کنند.

**  شیوه آماده شدن برای آزمون زبان MSRT
 برای آمادگی آزمون زبان MSRT سه مهارت را در زبان خود تقویت کنید. ابتدا باید کتاب‌های مرجع آزمون زبان MSRT شامل کتاب‌های لغت و گرامر را مرور کنید. لغات آزمون MSRT چندان سخت نیست و با مطالعه کتاب‌های ۵۰۴ و کلمه‌های ضروری تافل می‌توانید تا حد زیادی از نظر لغات خود را برای این آزمون آماده کنید. برای مهارت گرامر نیز شما باید کتاب‌های مرجعی مانند گرامر تافل کاغذی و لانگ من را مطالعه کنید. برای بخش درک مطلب شما نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارید که می‌توانید با مطالعه نمونه سوال‌های سال‌های گذشته این آزمون خود را به سطح آکمادگی مطلوب برسانید. فراموش نکنید که زمان این آزمون بسیار کم است و یکی از مهم‌ترین چالش‌های شما در این آزمون سرعت تست زنی و مدیریت زمان است. برای بخش مهارت شنیداری نیز شما باید تمرین زیاد داشته باشید.

 **  حوزه هایی برگزاری آزمون دارای ظرفیت می باشند  و ظرفیت بعضی از حوزه ها  خیلی زود تکمیل می شوند در سامانه ثبت نام اگر جلوی حوزه برگزاری صفر شده است  برای این است که ظرفیت  حوزه فوق تکمیل شده است. ضمنا" امکان اضافه کردن ظرفیت امکان پذیر نمی باشد چون تا آخرین حد ظرفیت در حوزه ها اعمال شده است. همچنین اگر حوزه موزد نظرتان  ظرفیت نداشت در صورتیکه شرایط لازم  رفتن  به حوزه های دیگر را دارید ثبت نام کنید چون بعد از انتخاب حوزه و ثبت نام به هیچ عنوان حوزه آزمون شما تغییر داده نخواهد شد.

  برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون بایستی به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://msrt-exam.saorg.ir/Default.aspx

پرسش و پاسخ:
* آزمون MSRT، هرچندوقت یکبار برگزار می گردد ؟ آیا شرکت در این آزمون محدودیت تعداد دفعات و یا فاصله زمانی دارد؟
آزمون MSRT در هرسال 10 بار برگزار می گردد و شرکت در آن محدودیت ندارد و داوطلبین می توانند تا زمان کسب نمره دلخواه در کلیه آزمون ها شرکت کنند.  اما متقاضی در صورت انصراف از آزمون و جابجایی تاریخ نمی تواند هزینه را باز پس گیرد.

* نمره قابل قبول MSRT برای ارائه به دانشگاه های مختلف حین مصاحبه دکتری چقدر است؟
بسته به دانشگاه هدف و رشته داوطلب، نمره قابل قبول جهت ارائه، تفاوت است. غالبا نمره 50، حداقل قابل قبول برای دانشگاه می باشد. جهت دریافت اطلاعات دقیق، با شماره 02142312 ، فرهیختگان دانشگاه تهران، تماس بگیرید.

* آیا  داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می توانند این مدرک را به دانشگاه خود ارائه دهند؟
مدرک MSRT به عنوان یک مدرک ملی در کلیه دانشگاه های کشور دارای اعتبار است اما با توجه به اینکه مرکز آزمون دانشگاه آزاد، متولی برگزاری آزمون EPT می باشد، ترجیح داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد، شرکت در آزمون EPT است. در صورتی که داوطلب تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در آزمون EPT شرکت کند. چرا که آزمون EPT بدون آزمون شنیداری برگزار می گردد و علاوه بر آن، نمره قابل قبول EPT، 50 می باشد. در صورتی که داوطلب بخواهد مدرک MCHE را به دانشگاه آزاد ارائه کند، می بایست حداقل نمره  65 در این آزمون کسب کرده باشد.

* درجه سختی این آزمون چقدر است؟
تا حد زیادی می توان آزمون MSRT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT و TOLIMO مقایسه نمود.

* منابع پیشنهادی آماده شدن برای این آزمون کدام ها هستند؟
TOEFL Preparation KIT
Barron’s – 11th Edition
Arco
Betty azar
Vocabulary for high school students
504 Essential Words For Toefl
و  . . .

 کتاب TOEFL Test Preparation KIT

************

 کتاب  Longman Preparation Course for the TOEFL Test

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top