تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/04 - 13:30
کد خبر: 227812

پنج گام تا ایجاد خط تولید محتوا در خیریه ها

پنج گام تا ایجاد خط تولید محتوا در خیریه ها

یک بازاریاب محتوا قادر است چشم اندازی شفاف در خصوص تولید محتوای غنی تدوین کند و با توجه به موضوع کسب و کار، محتوای مرتبط تولید و ویرایش نماید. ضمن آنکه به گسترش ارتباطات با مخاطبان سازمان پرداخته و همواره نظرات آنها را در تولید محتوا لحاظ کند. او فردی به روز است و با توجه به وقایع روزمره به محتوای خود جهت‌دهی می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بنیان‌گذاران و مدیران گوگل شعاری درخور توجه دارند، از نظر آنها محتوا در دنیای امروز و پرهیاهوی رسانه‌ها پادشاهی می‌کند. (Content Is King) بازاریابی با استفاده از محتوا و یا بازاریابی محتوایی (content marketing)، از جمله ابزارهای روزآمد و کارآمد برای برقراری ارتباطات بهینه و ارزش‌آفرین با مشتریان و مخاطبان سازمان است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بازاریابی از طریق محتوا، روشی سودمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان و تکنیکی برای تولید و نشر محتوای ارزشمند به منظور جلب نظر مخاطبان می‌باشد. لذا یک پایگاه هوشمند متشکل از محتوای مناسب، قادر است با ایجاد و ارائه‌ی محتوای غنی ،ضمن برقراری ارتباطی موثر با اهالی صنعت، برای مخاطب تولید ارزش نماید. لذا بازاریابی بوسیله‌ی محتوا، بسترساز فروش محصولات یا خدمات و هنر برقراری ارتباط با مشتریان، آن هم بدون فروش محصول است و ابزاری توانمند برای مخاطب سازی (lead generation) به شمار می‌رود. پراکتر اندگمبل و کوکاکولا از جمله برندهای معظمی هستند که بازاریابی محتوایی را در چشم انداز و استراتژیهای خود گنجانده‌اند و به آن اهتمام بسیاری دارند. آموزش، ارتقا و ترویج فروش ،تعامل بهینه با مخاطبان و مشتریان، افزایش ترافیک سایت، تولید ارزش برای مخاطبان ،ایجاد جو تعامل و یادگیری دو جانبه، و نوآوری و بازسازی اهداف با توجه به بازخورد مخاطبان از جمله آرمان‌های بازاریابی محتوایی است. گفته می‌شود که چیزی بیش از 80 درصد از شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای تلاش دارند که بازاریابان محتوا (Content Marketer) را به استخدام خود درآورند .

یک بازاریاب محتوا قادر است چشم اندازی شفاف در خصوص تولید محتوای غنی تدوین کند و با توجه به موضوع کسب و کار، محتوای مرتبط تولید و ویرایش نماید. ضمن آنکه به گسترش ارتباطات با مخاطبان سازمان پرداخته و همواره نظرات آنها را در تولید محتوا لحاظ کند. او فردی به روز است و با توجه به وقایع روزمره به محتوای خود جهت‌دهی می کند.

فرهنگ خلق محتوا از جمله میانبرهای دست‌یابی به توفیق در دنیای کسب و کار است . چنانچه در صدد آموختن راهکارهایی برای ایجاد چنین فرهنگی در سازمان خود هستید، توصیه می‌شود این یادداشت را بخوانید.

1- از تمام منابع موجود بهره بگیرید
نخستین سوالی که شرکت‌ها مطرح می‌کنند، این است " که قرار است این حجم محتوا ازکجا تامین شود؟" احتمالا دست اندرکاران این قبیل سازمانها به داشته‌های خود واقف نیستند و به قول معروف گنج دارند و درگنجیه به دنبال آن هستند.

در گذشته‌های دور و زمانی که سرخپوستان بومی آمریکا به جهت تامین غذای خود ،بوفالوها را شکار میکردند، هیچ چیز را به هدر نمیدادند و از تمام اجزای بدن حیوان برای تولید لباس ، ایجاد سرپناه و حتی ساخت سلاح بهره میبردند.

در واقع، در یک سازمان نیز می بایست کلیه چشمه‌های دانشی و ذخایر اطلاعاتی موجود را شناسایی و به کار ببندیم تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.

از جمله منابع متداول سازمانها برای تولید محتوا و نیز شیوه‌های مختلف تولید و نشر محتوا عبارت است از:

سخنرانی و سمینارها
جلسات ارائه و پرزنت محصولات و خدمات به مشتریان
جلسات معمول با مشتریان و دیگر میهمانان
سرویس خبرنامه
مشتریان بازاریابی
نشریات داخلی و بولتن‌ها
بلاگ‌ها و روزنوشته‌ها
اقدامات روابط عمومی
کارکنان و ...

بنابراین سعی کنید تا جایی که میتوانید از منابع موجود خود بهره کامل ببرید و با ایجاد فرهنگ تسهیم و توزیع دانش و ایجاد سازمان یادگیرند، یه ارتقای فرهنگ خلق محتوای ارزشمند کمک کنید.

2- کار را با داوطلبان مشتاق آغاز کنید
شروع اقدمات ابتکاری نظیر ایجاد محتوای ارزشمند و غنی میتواند به منزله‌ی یک جنبش حیات‌بخش برای سازمان باشد و کل سازمان رابه تکاپو بیندازد. به ویژه آنکه داوطبان مشتاق میتوانند راه میانبری برای آغاز مسیر موفقیت باشند. در واقع یافتن افرادی که صرفا در نوشتن مهارت دارند و یا در بازاریابی خبره هستند، نمی‌تواند کمک خاصی به ایجاد یک فرهنگ مستمر تغییر و تولید محتوا کند، بلکه رمز و راز موفقیت در بکار گرفتن اشتیاق نهفته است . لذا درگام نخست تلاش کنید تا افرادی را بیابید که نسبت به تولید محتوا متعهد و مشتاق باشند . نمونه‌های فراوانی از شرکتهای معتبر وجود دارد که کار خود را تنها با تعداد انگشت شماری داوطلب مشتاق برای تولید محتوا آغاز نموده اند ، اما در مدتی کوتاه و با اتخاذ تمهیداتی توانسته اند این تعداد را به صدها نفر افزایش دهند

3- کارشناس تولید محتوا استخدام کنید
تولید محتوا وظیفه‌ای دشوار و زمان‌بر است و نمی توان آن را به افراد پرمشغله سازمان که خود با وظایف بسیاری مواجه هستند واگذار کرد. بهتر است در این راستا نسبت به جذب یک ویراستار و کارشناس متعهد و علاقمند بصورت نیمه وقت اقدام نمایید تا نسبت به ساماندهی و تولید مطالب به سازمان کمک کند. وظایف سردبیر تولید  محتوا به شرح زیر است:

تدوین برنامه‌ی تولید محتوا و نظارت بر حُسن انجام آن

دریافت نظرات کارکنان و مدیران سازمان و لحاظ کردن این نظرات در امر تولید

ویرایش محتوای تولید شده توسط داوطلبان و تطبیق آن با چشم انداز و هم‌چنین نظارت بر تناسب مطالب

راهنمایی و هدایت مشورت‌گونه‌ی بلاگ نویسان و دیگر کارشناسان و داوطلبان تولید محتوا درجهت بهبود عملکرد

حصول اطمینان از پاسخگویی به نظرات و تعامل مناسب با نظرات و پرسشهای ارسالی از سوی کاربران وخوانندگان

در مدت کوتاهی و با افزایش حجم محتوای تولیدی و غنی‌تر شدن مطالب، میتوانید نسبت به جذب کارشناسان تمام وقت اقدام کنید و از تجربه ی آنها در جهت ارتقای عملکرد مالی و غیرمالی سازمان از جمله افزایش برند-آگاهی بهره ببرید. در واقع امروزه تاکید بسیاری از سازمانهای بزرگ از انتشار انبوه آگهی به سمت تولید محتوای سفارشی و ارزشمند برای مخاطب معطوف شده است.

4- سازگاری محتوا با هویت برند و طرح کسب و کار
سعی کنید تا کلیه تلاش‌هایتان در راستای تولید محتوا وبازاریابی بوسیله محتوا، با برند و طرح کسب و کارتان همخوان باشد. بنابراین  تلاش کنید تا متناسب با اهداف تجاری خود به تولید محتوا بپردازید تا آسیبی به تصویر برندتان نرسد.

5- برنامه های تشویقی اجرا کنید
نظام پاداش، وابسته به شایستگی‌های افراد است و براساس میزان خلاقیت و خدمات آنها و نیز همسویی این اقدامات با چشم‌انداز سازمان، طراحی و اجرا میشود . پاداش‌ها میتوانند درونی یا بیرونی باشند و عوامل متعددی از جمله  ایجاد احساس شایستگی  در  انجام کار، احساس اختیار  و استقلال،  خشنودی، ترفیع شغلی ،تحسین کلامی، ایجاد فضای کاری مساعد و پاداش‌های مالی و مزایای مختلف را دربرگیرند.

تیم تولید محتوای خود را با استقرار یک نظام مدون پاداش جذاب کنید تا دیگر کارمندان نیز انگیزه لازم برای تولید محتوا را بیابند.

منبع: ویکی نیکی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top