تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/05 - 16:12
کد خبر: 227942

رییس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد؛

افزایش ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی در برنامه ششم توسعه

در آمایش برنامه ششم توسعه 75هزار ظرفیت به مجموعه خوابگاهی کشور اضافه شود که اجرای این برنامه نیازمند جدی کمک دولت و خیرین است تا بتوان مشکل آموزش عالی را رفع نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه مشکل خوابگاه های دانشجویی کشور بدون حضور خیرین رفع نخواهد شد گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید حدود75 هزار ظرفیت به مجموعه خوابگاهی اضافه شود و این برنامه بدون همکاری خیرین امکان پذیر نخواهد شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه دانشگاه امیرکبیر، حضور خیرین در آموزش عالی دنیا را امری بسیار شناخته شده دانست و افزود: بسیاری از دانشگاه های شناخته شده در دنیا با نیات خیر خیرین ساخته شده و امروزه بسیاری از این دانشگاه‌ها هزینه‌های خود را با استفاده از مواردی مانند وقف در آموزش عالی دنبال می کنند

دکتر صدیقی همچنین گفت: حدود255 هزار ظرفیت خوابگاه مجردی در کل کشور دارد که از این مجموع حدود 220 هزار خوابگاه های ملکی و اجاره ایی دانشجویان است.
رییس سازمان امور دانشجویان افزود: علاوه بر خوابگاه های فوق حدود 30 هزار خوابگاه های خودگردان یا بخش خصوصی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم وجود دارد دارد که دانشجویان ساکن هستند.

به گفته دکتر صدیقی، متاسفانه اقدامات نه چندان صحیح در برنامه پنجم توسعه صورت گرفت که ساخت خوابگاه‌ها را در منابع دولتی متوقف کرد بطوریکه ما در سطح کشور دانشگاه های بزرگی داریم که این دانشگاه‌ها از نظر خوابگاهی بسیار فرسوده و در خور دانشجویان ما نیست.

وی اضافه کرد: در آمایش برنامه ششم توسعه 75هزار ظرفیت به مجموعه خوابگاهی کشور اضافه شود که اجرای این برنامه نیازمند جدی کمک دولت و خیرین است تا بتوان مشکل آموزش عالی را رفع نمود.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم در سال گذشته خوابگاه های موجود را از یک تا پنج رتبه بندی کرده که رتبه پنج بدترین خوابگاه های ما بود و خوشبختانه توانستیم امسال با کمک صندوق رفاه 65 خوابگاه را با کمک صندق رفاه تجهیز کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برنامه ما در سال آینده این است که رتبه 4 ساختمان خوابگاهی که حدود 200خوابگاه است تجهیز کنیم که دانشجویان با خیال راحت درس خود را ادامه دهند.

صدیقی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته ما در حوزه آموزش عالی بنیاد خیرین را شکل داده ایم که اعضای این بنیاد کمک قابل توجهی به بخش آموزش عالی در مسائل مختلف دارند.

وی بیان کرد: امسال حدود 32میلیارد اعتبار در بخش خوابگاه دانشجویی اختصاص دادیم که قرار است با اعتبارات در پیش گرفته با کمک بخش خصوصی و صندوق رفاه که حرکت جدیدی در ساخت خوابگاه در آموزش عالی داشته باشیم.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد:متاسفانه وضعیت دانشگاه امیرکبیر در عرصه خوابگاهی مناسب نیست و علی رغم پیشرفت‌هایی که در آموزش عالی داشتند اما دربحث خوابگاهی ضعیف هستند.

صدیقی یادآورشد: ما درحد توان خود دربحث خوابگاهی کمک های لازم را انجام خواهیم داد چرا که حضور خیرین در بحث خوابگاهی پررنگ تر شده است و امیدواریم این کار با جدیت دنبال شود چرا که اگر بخش خصوصی در این حوزه وارد شود حدود 50 درصد هزینه را صندوق رفاه از طریق وام و یا اختصاص زمین تامین خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top