تاریخ انتشار: جمعه 1395/12/06 - 15:38
کد خبر: 228003

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در نماز جمعه پیشوا:

عقب نشینی و هراس از دشمن فقط او را گستاخ‌تر خواهد کرد

عقب نشینی و هراس از دشمن فقط او را گستاخ‌تر خواهد کرد

عقب نشینی و هراس از دشمن فقط او را گستاخ تر خواهد کرد. اگر مسئولین فکر میکنند با لبخند زدن و امثال برجام ها که غیر از تجربه تلخ اعتماد چیز دیگری نداشت میتوانند جلوی دشمنی را بگیرند سخت در اشتباهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی عبدالملکی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در نماز جمعه این هفته پیشوا، پیش از خطبه‌های امام جمعه، سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از سخنان عبدالملکی آمده است: مسئله دیگری که در گفتمان انقلاب جایی ندارد ترس از دشمن است. عقب نشینی و هراس از دشمن فقط او را گستاخ تر خواهد کرد. اگر مسئولین فکر میکنند با لبخند زدن و امثال برجام ها که غیر از تجربه تلخ اعتماد چیز دیگری نداشت میتوانند جلوی دشمنی را بگیرند سخت در اشتباهند. چیزی که از جنگ جلو گیری میکند و تهدید زداست روحیه ایستادگی و انقلابی گری است و نه کوتاه آمدن در برابر دشمن.

متن سخنان عبدالملکی را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد و آله الطهرین
قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین

عرض سلام و ادب و احترام به همه نمازگزاران محترم ،مردم شریف شهر شهید پرور پیشوا

شهر پیشوا مرکز شهادت است و مبدا تحولاتی مهم و تاثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و معادلات جهانی است. در این شهر و به وسیله بصیرت و زمان شناسی مردم این خطه انقلاب اسلامی پایه گذاری شد و این شجره طیبه الحمدلله به وجود آمد وبا قدرت و صلابت به راه خود ادامه میدهد.

انقلاب اسلامی به دست این مردم پایه گذاری شد و بر اصول خود پای فشاری کرد و به پیشرفت رسید ، این مردم با نگاه انقلابی خود ، و به تعبیر امام راحل با شکستن ابهت ابر قدرت ها و با ولایت مداری دنیا را مبهوت خود ساخته اند . به جرات میتوان گفت تمام برکات این راه از مقابله با شیاطین بود که استکبار و در راس آن آمریکا به فرموده امام روح الله شیطان بزرگ ماست.

اگر الان در سطح بین الملل جمهوری اسلامی دارای آبرو است ،اگر محور مقاومت و مقابله با زورگویی است ، اگر ملت ایران را ملتی مقاوم و با عزت در جهان میشناسند تماما به دلیل رویارویی با این شیطان است. اصل انقلاب  بر همین مبنا شکل گرفت .و انقلابی بودن ما بر همین اساس بود و با تکیه بر آن به پیش رفتیم.

در این برهه از انقلاب اسلامی دو دیدگاه برای اداره کشور وجود دارد :
اول نگاهی که معتقد به ادامه روند انقلابی گری است و نگاه دوم رویکردی است که با موازین این انقلاب انحراف دارد.متاسفانه الان شاهد نمود شاخصه های این نگاه منحرف در اداره کشور هستیم که بنده چند نمونه ای از آن را نام میبرم.

یکی از شاخصه های انقلابی ماندن نگاه استکبار ستیز است : بدین معنا که ما دوستی و سازشی با دشمنان و طاغوت زمان خودمان بر اساس ادله های دینی و قرآنی نخواهیم داشت. حال اینکه تمام سرنوشت کشور را به ارتباط برقرار کردن با این طاغوت گره بزنیم این نگاه غیر انقلابی است ، درگیر کردن کشور و مردم به بستن قرار دادهای واهی ، قدم زدن و لبخند زدن به دشمن  و از این دست توهمات خیر خواهی دشمنان برای ما جز پسرفت و عقب نشینی عایده ای نخواهد داشت ، به تجاربی که دراین دو سه سال اخیر بدست آمده اگر دقتی کنیم متوجه میشویم که چه ضررهای بزرگی متوجه کشور شده و عده ای منحرف از مبانی انقلاب هنوز بر کارآمدی این روش اصرار میکنند. نباید اینگونه شود که بخواهیم پیشرفت های بعدی را از التماس کردن و عقب نشینی در برابر کسانی بدست بیاوریم که تمام عزت و استقلال خودمان را در تقابل با آنها بدست آوردیم.

مدیران با نگاه انقلابی  کسانی هستند که بدون روحیه اشرافی گری خود را متعلق و در میان مردم می بینند ،اگر میبینیم که عده ای حقوق های نجومی دریافت میکنند و بعد ذخیره نظام خوانده میشوند و بعد از آن هم برخوردی با این افراد صورت نمیگیرد.این ها خوی اشرافی گری است که هیچ سنخیتی با انقلاب ندارد.متاسفانه مسئله حقوق های نجومی ضربه بزرگی به اعتماد مردم زد اما مسئولین گویا این موارد را نمیبینند. مردم از مسولین انتظار سخت ترین برخورد ها را با این افراد دارند. اینرا بدانید که گله گی مردم از کم بودن منابع نیست بلکه از توزیع ناعادلانه منابع است.

در مدل انقلابی اداره کشور مسئولین باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند ، وضعیتی که در برخی استان های کشور برقرار است و موارد متعددی که در حال رخ دادن است را مسئولین کشور باید مدیریت کنند و مشکلات را برطرف کنند ،  اتفاقات موجود در استان خوزستان اسف بار است . مشکلات عدیده ی موجود در آن جا را مسئولینی میتوانند حل کنند که به فکر مردم باشند اما کاخ نشین ها هیچگاه درد مردم را نخواهند فهمید ،کسانی از پس حل این مشکلات بر می آیند که تنها کارشان رسیدگی به امور ملت باشد .

با این همه شاهدیم که به جای انجام این وظیفه برخی با تمرکز بر سیاست بازی و پنهان شدن پشت الفاظ عوام فریبانه ای مانند آشتی ملی و ... به فکر آشتی دادن خیالی مردم با کسانی هستند که خائنین به کشور بوده و گناهشان نابخشودنی است. مردم با کسانی که کشور را به تعبیر رهبری تا لبه پرتگاه بردند سر آشتی نخواهند داشت و بدانند این افراد که در صورت اصرار بر این حیله گری ها سرنوشتی بهتر از همان طرد شدگان پیدا نمیکنند و مردم با آنها هم قهر آشتی ناپذیری در پیش خواهند گرفت.

مسئولین بهتر است به جای پرداختن به حواشی به فکر بهبود وضع معیشتی مردم باشند. با عدد و رقم سفره مردم بزرگتر نخواهد شد کما اینکه خود این مسئولین سابقا ملاک بهتر شدن وضعیت اقتصادی را جیب مردم میخواندند اما حالا تصور میکنند که با بیان عدد میتوانند کم کاری خودشان را بپوشانند.

بهتر است به فکر همان 12 هزار واحد تولیدی و صنعتی باشیم که در این مدت به تعطیلی کشانده شده اند. بهتر است به فکر رقم نقدینگی موجود در کشور باشیم که توزیع و مدیریت نادرست آن صنعت کشور را فلج کرده است.بهتر است به فکر اجرای نسخه های شفا بخش وضعیت فعلی کشور (از رکود و ...) که بارز ترین آنها اقتصاد مقاومتی است باشیم، اقدام و عمل مسئولین در این مورد چه بوده؟ قطعی است که باید به نگاه انقلابی بازگردیم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.مردم وفا داری خود را به انقلاب را اثبات کردند وقت آن است که مسئولین هم مشق انقلابی گری کنند تا از پس مشکلات بر بیانید.

مسئله دیگری که در گفتمان انقلاب جایی ندارد ترس از دشمن است. عقب نشینی و هراس از دشمن فقط او را گستاخ تر خواهد کرد. اگر مسئولین فکر میکنند با لبخند زدن و امثال برجام ها که غیر از تجربه تلخ اعتماد چیز دیگری نداشت میتوانند جلوی دشمنی را بگیرند سخت در اشتباهند. چیزی که از جنگ جلو گیری میکند و تهدید زداست روحیه ایستادگی و انقلابی گری است و نه کوتاه آمدن در برابر دشمن.

و اما شاخصه دیگر انقلابی گری اعتماد به نفس است. اینکه فردی برتری ما را در قورمه سبزی و آبگوشت بزباش خطاب کند نشان از اوج خود کم بینی و حقارت دارد، این ها همان افرادی هستند که اگر در زمان رضا شاه بودند میگفتند باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم و به جای آن نسخه اعتماد به آمریکا را میپیچند! این تفکر توفیقی در اداره کشور نخواهد داشت چون انقلابی نیست.

ما در انقلاب فقط به روش انقلابی موفق خواهیم شد و نه با نگاه منحرفان از آن .بابت این حصول نتیجه فقط کافیست تجربیات همین چندسال اخیر را مرور کنیم: مسئولین بگویند که نتیجه برجام چه شد؟ مسئولین بگویند که نتیجه 2الی 3 سال مذاکره و رفت و آمد به کجا انجامید؟ برای مردم شفاف گزارش دهند که نتیجه اعتماد آنها به آمریکا چه بود؟برای مردم بگوییم از تجربه اعتماد به غرب چه چیزی عایده شد؟

باید نوع نگاهمان را عوض کنیم و انقلابی باشیم تا بشود وضعیت کشور را سر و سامان داد.

تشکر میکنم از توجه شما، تشکر از امام جمعه محترم شهر و ستاد برگزار ینماز جمعه که زحمات زیادی کشیدند و به دلیل وقتی که در اختیار بنده قرار دادند.

انشاءالله در سایه امام عصر موفق و پیروز باشید
والسلام علیکم و رحمت الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top