تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/07 - 08:10
کد خبر: 228054

علیرضا خرم روز؛

مدیریت جهادی کلید گمشده تدبیر ملی

مدیریت جهادی کلید گمشده تدبیر ملی

دفاع از دولت به قیمت ندیدن مشکلات ریشه ای یک منطقه بحران زده و به جای آن برگزاری دیدارهای نمایشی با شن ها و ریزگردها، نمی تواند به مشروعیت افراد در اذهان عمومی کمک برساند. برداشت عمومی در روزهای اخیر نشان داده است که ژست های نگران و قرار دادن تصویر و متن های احساسی در توییتر و اینستاگرام هم کاری از پیش نمی برد.

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا خرم روز//  اهواز این روزها محل رفت و آمد نمایشی بسیاری از مسئولین مرتبط و غیر مرتبط است . گرفتن عکس یادگاری با مردمی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند ، جزء سوابق مورد علاقه مسئولین برای انتخابات پیش رو است . آخرین سفر صورت گرفته در این اوضاع بحرانی، سفر ریاست جمهوری و هیات همیشه همراه است که با هدف بررسی اوضاع اهواز ، پس از حدود یک هفته از وقوع بحران اتفاق افتاد.

نکته بسیار جالب توجه این سفر همان تشریفاتی بود که در بازدیدهای استانی صورت می پذیرفت، سخنرانی در فرودگاه، در افتتاحیه طرح ها و در پایان تاکید بر همکاری دیگر مسئولین تا حل نهایی مشکلات که نه تنها در این دوره بلکه در تمام ادوار ریاست جمهوری به عنوان کلی گویی در اعلام سیاست ها مطرح می شود.

اتفاق جالب دیگری که به وقوع پیوست، درگیری نماینده لیست امید با ابتکار در حضور ریاست جمهور بود. تحلیل چرایی این اتفاق و برخوردهایی که با آن صورت پذیرفت می تواند پرده از نوع مدیریت بحران در دولت را نشان دهد . پس از پخش شدن فیلم اعتراضی این نماینده ، رسانه های همسو با دولت سریعا آن را سناریو خبرگزاری فارس اعلام نموده و آن را نمایشی مبهم در حضور رئیس جمهور،  در راستای برهم زدن جلسه عنوان نمودند و به معنای دیگر بی نتیجه بودن جلسه را به گردن خبرگزاری فارس و نماینده معترض انداختند. حال آنکه حرکت اعتراضی نماینده در مقابل سخنان ابتکار، می توانست با پاسخی قاطع از سوی دولت  به جای "نمایشی از سوی خبرگزاری فارس " به " پاسخ قاطع دولتمردان به منتقدان " تبدیل گردد، که اینطور نشد.

نکته جالب توجه در این مسئله، نگاه رسانه های به اصطلاح اعتدالی به این قضایا بود، انتظار سکوت از نماینده بحران زده در راستای عدم تخریب جبهه همسو، عملا نمی تواند توجیه اخلاقی داشته باشد. حال آنکه ابتکار می توانست با پاسخی قاطع این مسئله را به نفع خود برگرداند. حمله به نماینده لیست امید در صورتی به وقوع پیوست که آسیبی جدی در فرهنگ سیاسی جامعه را به نمایش گذاشت.

اینکه اگر بحران یا اتفاقی همسو با نظرات و جناح سیاسی گروهی نباشد، نباید آنر مطرح کرد و در اصل با برگرداندن موضوع به مسئله ای غیر واقعی آن را لاپوشانی نمود. نشان از سیاست زدگی عرصه مدیریت بحران های حیاتی کشور دارد. اینکه سیل و زلزله و ریزش و آتش سوزی به فرد یا جناحی نسبت داده شود، که البته افرادی بنا به مسئولیت خود در آن دخیل هستند، دور از اخلاق اسلامی و عرف اخلاقی جامعه است.

دفاع از دولت به قیمت ندیدن مشکلات ریشه ای یک منطقه بحران زده و به جای آن برگزاری دیدارهای نمایشی با شن ها و ریزگردها، نمی تواند به مشروعیت افراد در اذهان عمومی کمک برساند. برداشت عمومی در روزهای اخیر نشان داده است که ژست های نگران و قرار دادن تصویر و متن های احساسی در توییتر و اینستاگرام هم کاری از پیش نمی برد.

چالش اهواز نشان داد که مدیریت محیط زیست ملی ایران عزمی مردانه و مجدانه جهت پیش بینی بحران های پیش رو را خواستار است و بستن قرار داد صوری با کشورهای به اصطلاح پیشرفته گاز و آب و برق را برای مردم جنگ دیده و غیور جنوب کشور باز نخواهد گرداند. در نتیجه باید عنوان نمود، تنها مدیریت جهادی است که قدرت رفع تنش های ملی را در ذات خود هویدا نموده است و نگاه از بالا به پایین به شهرستان های آسیب زده و شعار " ما بعدا می توانیم " عملا کاری از پیش نخواهد برد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top