تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/07 - 08:40
کد خبر: 228060

توقف طرح ترامپ درباره سپاه پاسداران

روند پیشرفت طرح رئیس جمهور آمریکا برای گنجاندن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، در پی هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی این کشور متوقف شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روند پیشرفت طرح رئیس جمهور آمریکا برای گنجاندن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، در پی هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی این کشور متوقف شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر به نقل از رویترز، طبق اظهارات مقامات آگاه در دولت آمریکا روند پیشرفت طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای گنجاندن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، در پی هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا متوقف شده است.

به گفته این منابع آگاه، مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند که این اقدام کاخ سفید ممکن است نتیجه معکوس در پی داشته باشد.

یکی از مقامات آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: «چنانچه دولت آمریکا این طرح را اجرایی کند،‌ خود را از هرگونه امکان مذاکره با ایران پیرامون موضوعات مختلف محروم می کند».

منابع آگاه در آمریکا و اروپا اعلام کردند که انگیزه اصلی برای صدور احتمالی این دستور از سوی رئیس جمهور آمریکا به دنبال بروز بحث و جدالهای داخلی میان مقامات واشنگتن و ابراز نگرانیها در خصوص تضعیف روند مقابله با گروه تروریستی داعش، بروز مخالفتها از جانب متحدان کلیدی واشنگتن، تخریب هرگونه چشم انداز دیپلماتیک میان ایران و آمریکا و همچنین پیچیده شدن روند اجرای توافق هسته ای ایران، اندکی با تردید همراه شده است.

این طرح پیشنهادی که بخشی از تلاش گسترده دونالد ترامپ برای عمل به وعده های انتخاباتی خود و اتخاذ سیاستهای سختگیرانه تر در قبال ایران است، در صورت اجرایی شدن در اقدامی غیرمنتظره «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار می دهد.

این اقدام، گامی فراتر از تحریمهای تعیین شده علیه شخصیتهای حقیقی و حقوقی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

تهیه و تدوین این طرح پیشنهادی هفته هاست که ادامه دارد و در ابتدا انتظار می رفت که تا پایان ماه میلادی جاری ارائه شود، اما طبق اظهارات منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، هنوز زمان ارائه این طرح مشخص نشده است.

مقامات دفاعی آمریکا می گویند که تصویب و اجرایی شدن این طرح ترامپ، مقابله آمریکا با داعش در عراق و سوریه را پیچیده خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top