تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/07 - 10:38
کد خبر: 228089

در آخر هفته دانشگاه پیام نور بجنورد چه اتفاقی افتاد؛

رقص کرمانجی دختران در همایش علمی «استارتاپ ویکند» و تشویق مسئولین! +فیلم

در مراسمی که روز چهارشنبه مسئولان برگزاری برای آغاز این همایش سه روزه در نظر گرفته بودند اتفاقی قابل تاملی روی داد. در بخشی از مراسم چند دختر با حضور در جایگاه به اجرای رقص به اصطلاح محلی پرداختند که این مسئله گرچه با تشویق مسئولین همایش روبرو شد، اما دانشجویان نسبت به آن اعتراض کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: "استارت‌آپ ویکند" عنوان همایش سه روزه ای بود که نیمه کاره به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارشنبه هفته گذشته بود که جشنواره "استارتاپ ویکند" با همکاری دانشگاه پیام نور بجنورد در این دانشگاه برگزار شد که حواشی زیادی را با خود همراه کرد.

در مراسمی که روز چهارشنبه مسئولان برگزاری برای آغاز این همایش سه روزه در نظر گرفته بودند اتفاقی قابل تاملی روی داد. در بخشی از مراسم چند دختر با حضور در جایگاه به اجرای رقص به اصطلاح محلی پرداختند که این مسئله گرچه با تشویق مسئولین همایش روبرو شد، اما دانشجویان نسبت به آن اعتراض کردند.

این اعتراض باعث شد روز پنج شنبه مسئولین دانشگاه با تشکیل جلسه این همایش سه روزه را لغو کنند.

دانشگاه پیام نور بجنورد ،مواضع خود را در خصوص این اتفاق  بیان کرد.

امید باغچقی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در مصاحبه ای با سایت دانشجویی این استان، درباره این مراسم گفت: متاسفانه در اتفاق ناگوار و ناشایستی که در همایش استارت آپ ( طرح ایده های برتر ) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور بجنورد رخ داد ، قلب تمام دانشجویان انقلابی دانشگاه را بدرد آورد و همانطور که در سیره دینی و مذهبی ما مصداق بارز فعل حرام محسوب میشود لذا لکه ای ننگ در کارنامه ی مسئولین دانشگاهی خواهد بود که نام خود را مسئول به اصطلاح انقلابی میدانند ، اما در صحنه ی عمل خلاف جهت مسیر انقلاب  حرکت میکنند.

مسئول بسیج دانشجویی پیام نور بجنورد به گله مندی از مسئولین دانشگاه پیام نور و صدور مجوز برای چنین برنامه های کنترل نشده ای اشاره کرده و گفت: نظر بنده این است که این اتفاق نشان از بی کفایتی و تسامح مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد و علی الخصوص مرکز استان را دارد که با برگزاری چنین برنامه های کنترل نشده ای در سطح دانشگاه موافقت میکنند که کاملا غیر همسو با جریان انقلابی و فضای فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی میباشد و با چشم بسته و بدون نظارت صحیح و مستمر اجازه برگزاری اینچنین برنامه ها را میدهند.

امید باغچقی در ادامه با اشاره به حرمت شکنی این مراسم دربدو ورود به  ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره نموده و تصریح کرد : درد این اتفاق زمانی بیشتر میشود که اکنون در روزهایی هستیم که دانشجویان دانشگاه ما در حال برپایی خیمه ی عزادری برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند و فضای دانشگاه آماده ی میزبانی از عزاداران فاطمیه بود.

تجمع اعتراض آمیز در نماز جمعه
این اعتراضات به نمازجمعه این شهر نیز کشیده شد و جمعی از دانشجویان روزگذشته و پس از پایان نماز جمعه این شهر اعتراض خود را به این مراسم اعلام کردند.

استارت‌آپ ویکند چیست؟
اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنیم: استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده‌ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند.

استارت‌آپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند، برای موفقیت استارت‌آپ تکنیک‌های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.

استارت‌آپ ویکند همانطور که از نامش پیداست یک رویداد کارآفرینی است که در سه روز آخر هفته برگزار می‌شود.


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/12/08 - 14:48

ظاهرا فرآیند اندلسی کردن ایران در حال نتیجه دادن کامل است.
1395/12/08 - 20:24

خود گذاشتن رقاصی ها مصداق اشاعه فحشا است.
تورهای مسافرتی آفری
نوروز، بزرگ‌ترین جشن ایرانیان
واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
تایید صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابیه
برپایی سفره افطار در حرم حضرت معصومه(س) +عکس
ایران حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
اینفوگرافیک: توصیه‌های مفید برای تشنه نشدن روزه‌داران
میدان تجریش در آستانه نوروز ۱۴۰۳ +عکس
خبر خوش واریزی برای فرهنگیان تا قبل از پایان سال
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان
«کودک‌شو» نوروزی از ۲۹ اسفند می‌آید
صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید شد
پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
اعزام و پذیرش بیش از ۳۹۴ هزار مسافر هوایی نوروز طی ۴روز
دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک ابلاغ شد
شهادت مدیر عملیات پلیس غزه
موضع‌گیری رییس سازمان جهانی بهداشت درباره غزه
برگزاری آیین رونمایی از پویش پیمان محمد (ص)
مصر: آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا
ضیافت افطاری در حرم مطهر رضوی +عکس
کاریکاتور| مسافر نمایان ارز مسافرتی نقره‌داغ می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top