تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/07 - 19:13
کد خبر: 228170

6 قابلیت دوربین گوشی‌های هوشمند که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید

6 قابلیت دوربین گوشی‌های هوشمند که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبرید

دوربین گوشی شما علاوه بر عکس گرفتن و فیلم گرفتن، توانمندی‌هایی دیگری نیز دارد. در این ترفند به معرفی 6 قابلیت جالب دوربین‌ گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم که کم‌تر شناخته‌شده‌اند و احتمالاً از آن‌ها بی‌خبر هستید.

خبرنامه دانشجویان ایران: دوربین گوشی شما علاوه بر عکس گرفتن و فیلم گرفتن، توانمندی‌های دیگری نیز دارد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این ترفند به معرفی 6 قابلیت جالب دوربین‌ گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم که کم‌تر شناخته‌شده‌اند و احتمالاً از آن‌ها بی‌خبر هستید.

مشاهده‌ی نور مادون قرمز
اشعه‌ی مادون قرمز (فروسرخ یا اینفرارد) با چشم انسان قابل مشاهده نیست. اما اغلب سنسورهای دوربین‌های دیجیتال، از جمله دوربین گوشی شما، امکان مشاهده‌ی نور فروسرخ را در قالب یک نور ارغوانی‌رنگ فراهم می‌کنند. این قابلیت کاربردهای گوناگونی دارد. از جمله چک کردن کارکرد ریموت کنترل تلویزیون. کافی است ریموت کنترل را در جلوی دوربین قرار دهید و یک دکمه فشار دهید تا اشعه‌ی فروسرخ را توسط دوربین گوشی مشاهده کنید. اگر این نور را نمی‌بینید احتمالاً نیاز به تعویض باتری ریموت کنترل دارید. در گوشی‌هایی نظیر آی‌فون، دوربین عقب مجهز به فیلترکننده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز است، در نتیجه بایستی از دوربین جلو برای این کار استفاده کنید.

2. استفاده از دکمه‌ی صدا برای عکس‌برداری
اگر اهل سلفی گرفتن هستید حتماً می‌دانید که گاهی نگه داشتن گوشی و فشردن همزمان دکمه‌ی عکس‌برداری موجود روی صفحه چقدر مشکل است. حتی هنگام که قصد دارید یک عکس نرمال بگیرید، برای فشردن دکمه‌ی عکس‌برداری بایستی تعادل دو دست خود را بر هم بزنید. اما الزاماً برای عکس‌برداری نیاز به فشردن دکمه‌ی موجود روی صفحه نیست. تقریباً در تمامی گوشی‌های هوشمند می‌توان با فشردن دکمه‌ی کم یا زیاد کردن صدا عکس‌برداری کرد. در نتیجه بهتر است عادت عکس‌برداری با دکمه‌ی روی صفحه را کم‌کم فراموش کنید و برای عکس گرفتن یکی از دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا را فشار دهید.

3. اسکن نگاتیو‌ها
اگر نگاتیوهای قدیمی عکس‌برداری آنالوگ را در اختیار دارید، برای ظاهرسازی آن‌ها نیازی به صرف هزینه ندارید. اگر اپلیکیشن دوربین گوشی شما مجهز به افکت نگاتیو است می‌توانید نگاتیو‌های خود را بدون دانلود هر اپ دیگری و پرداخت هر هزینه‌ای دیجیتالی کنید. کافی است نگاتیو را در حالی که در معرض نور است نگه دارید و هنگامی که افکت نگاتیو دوربین فعال است از آن یک عکس بگیرید. افکت نگاتیو دوربین، بلافاصله رنگ‌های نگاتیو را معکوس می‌کند و عکس دیجیتالی شما را تحویل می‌دهد. اگر دوربین شما مجهز به این افکت نیست می‌توانید اپ‌های دیگر را دانلود کرده و تست کنید.

4. خواندن بارکدها
 این روزها بارکدها همه‌جا هستند و در صنایع مختلف از آن‌ها برای اهداف مختلف نظیر تبلیغات و معرفی محصولات استفاده می‌شود. اپ‌هایی وجود دارد که امکان خواندن بارکدهای استاندارد را فراهم می‌سازند. بارکدخوان‌ها (ترفندستان) به شما کمک می‌کنند راجع به یک محصول بیش‌تر بدانید. بسیاری از گوشی‌ها نیز به طور پیش‌فرض دارای اپ‌های ازپیش‌ساخته‌ی بارکدخوان هستند که به امکان خواندن بارکد به وسیله‌ی دوربین گوشی را فراهم می‌سازند.

5. اندازه‌گیری ضربان قلب
گجت‌های تناسب اندام این روزها بسیار در نزد کاربران محبوب هستند. علاوه بر قدم‌شماری، بسیاری از این دستگاه‌ها امکان اندازه‌ی گیری ضربان قلب کاربر را نیز فراهم می‌کنند. اما برای اندازه‌گیری ضربان قلب، نیازی به این گجت‌های گران‌قیمت نیست. بلکه با نصب اپ‌های مخصوص بر روی گوشی تلفن همراه و با استفاده از دوربین گوشی می‌توانید ضربان قلب خود را بسنجید. با بهره‌گیری از اپ‌هایی نظیر Instant Heart Rate می‌توانید انگشت خود را بر روی سنسور دوربین قرار دهید و اندازه‌گیری ضربان قلب را آغاز کنید. در نهایت میزان ضربان قلب شما از این طریق محاسبه‌شده و یک گراف تغییرحجم‌سنجی نوری (PPG) برای‌تان رسم می‌شود.

6. ترجمه‌ی هر زبانی
اپ‌های بسیاری هستند که به کمک دوربین گوشی شما، هر آن چه را که می‌بینند تشخیص‌داده و به طور آنی ترجمه می‌کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن Google Translate می‌تواند به این طریق متون را به بیش از 103 زبان مختلف ترجمه کند. کافی است دوربین را به سمت متن بگیرید و متن ترجمه‌شده را همان لحظه روی صفحه مشاهده کنید. ترجمه‌‌ی متون در دنیای واقعی هیچ‌گاه انقدر آسان نبوده است.

منبع: ترفندستان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top