تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/08 - 18:07
کد خبر: 228279

پناهیان در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه»:

هاشمی سال 84 معتقد بود تقلب شده اما واقع‌بینانه برخورد کرد

هاشمی سال 84 معتقد بود تقلب شده اما واقع‌بینانه برخورد کرد

پناهیان با اشاره به نقش بیگانگان در فتنه 88 افزود: فتنه 88 به سرعت روشن شد. شبکه‌های مانع همیشه مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس می‌کردند ولی در 2 انتخابات دیدیم که مردم را برای حضور در پای صندوق‌ها تشویق می‌کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مگر اصلاح‌طلبان هاشمی رفسنجانی را سکه یک پول نکردند؟ هاشمی صبورانه برخورد کرد و عزتش برگشت. هاشمی هم سال ۸۴ معتقد بود در انتخابات تقلب شده و حتی به خود بنده هم این مسئله را گفت ولی با آن واقع‌بینانه برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم اختتامیه جشنواره «ایران قیامت شد» که به مناسبت حماسه 9 دی از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده بود و تا 21 بهمن ماه ادامه داشت، عصر امروز با تقدیر از نفرات برتر در بخش‌های مختلف در تالار شیخ‌انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم که با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و در حاشیه پنجمین همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» برگزار شد، گفت: امیرالمومنین علی(ع) که همواره برخوردهای متفاوتی را با فتنه‌های مختلف داشت. گاهی با فتنه مماشات می‌کرد، گاهی سختگیرانه برخورد می‌کرد و گاهی هم در ابتدا ملایم بود و به تدریج برخوردش با فتنه سخت‌تر می‌شد.

وی افزود: فتنه طلحه و زبیر و فتنه جَمَل از فتنه‌هایی بود که امیرالمومنین از ابتدا قاطعانه با آنها برخورد کرد و موفق هم شد. فتنه معاویه هم فتنه‌ای بود که امیرالمومنین در مقابل آن قاطعانه ایستاد ولی موفق نشد. فتنه خوارج هم فتنه‌ای بود که حضرت علی(ع) در ابتدا با آن با مماشات برخورد کرد ولی بعد قاطعانه با این فتنه مقابله کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: فتنه یعنی امتحان، یعنی چالشی که انسان در آن چالش استعدادهای خودش را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: اینکه کلمه فتنه به حوادث سال 88 اضافه شد و این حادثه به عنوان فتنه 88 باقی ماند، به خاطر این نیست که قبل از آن فتنه‌ای نداشته‌ایم. ما فتنه‌ای مانند جنگ تحمیلی را پشت‌سر گذاشتیم که این فتنه موجب قدرتمندتر شدن ما هم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فتنه‌های صدر اسلام با فتنه‌های آخر زمان خیلی متفاوت است. فتنه‌های آخر زمان به سرعت روشن می‌شود و منافقین را به سرعت نابود می‌کند ولی در صدر اسلام اینگونه نبود و گاهی صدها سال طول می‌کشید که فتنه روشن شود.

پناهیان با اشاره به نقش بیگانگان در فتنه 88 افزود: فتنه 88 به سرعت روشن شد. شبکه‌های مانع همیشه مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس می‌کردند ولی در دو انتخابات دیدیم که مردم را برای حضور در پای صندوق‌ها تشویق می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: چون عده‌ای در فتنه 88 شکست خوردند، امروز دوست ندارند از کلمه فتنه برای اتفاقات سال 88 استفاده کنند. سیاستمداران ما هم اگر چنین کاری نمی‌کنند یا عوام‌زده‌اند یا عوام‌فریب. آنها خودشان می‌دانند اتفاقات سال 88 فتنه بوده است.

وی با اشاره به ایجاد فتنه‌ای با نام آشتی ملی در کشور تصریح کرد: با فتنه آشتی ملی در بدو امر برخورد شد ولی با اتهام دخالت نظامیان در انتخابات هنوز برخوردی نشده است. آیا امروز دستورالعمل نظامیان تغییر کرده است که می‌بینیم برخی با وجود همین ساز و کار و با وجود همین نظامیان رأی آوردند ولی امروز تهمت دخالت نظامیان در انتخابات را مطرح می‌کنند.

پناهیان تأکید کرد: امام(ره) با برخی از فتنه‌ها از آغاز سخت برخورد کرد ولی با برخی فتنه‌ها مماشات کرد به طول مثال با فتنه منتظری و بنی‌صدر سخت برخورد نکرد ولی با فتنه‌ای مانند فتنه مهدی هاشمی سخت برخورد کرد و نگذاشت افرادی مانند مهدی هاشمی هرگونه که می‌خواهند رفتار کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برای اینکه فتنه‌های آخر زمان را با سهولت پشت‌سر بگذاریم و از آنها نجات پیدا کنیم، باید واقع‌بین باشیم. واقع‌بین بودن یعنی هرجا دیدیم به ضرر ملت است، کنار بکشیم. نجات از فتنه‌ زیاد ربطی به ولایتمداری و دین و ایمان ندارد و باید در مقابله با فتنه واقع‌بین بود.

وی افزود: یک واقع‌بینی ساده می‌توانست به موسوی بگوید که بعد از انتخابات چگونه رفتار کند. موسوی می‌توانست بگوید من نتیجه انتخابات را قبول ندارم ولی به خاطر ثبات جامعه آن را می‌پذیرم. آیا اینگونه موسوی محبوبیت تاریخی پیدا نمی‌کرد؟

پناهیان گفت: مگر اصلاح‌طلبان هاشمی رفسنجانی را سکه یک پول نکردند؟ هاشمی صبورانه برخورد کرد و عزتش برگشت. هاشمی هم سال ۸۴ معتقد بود در انتخابات تقلب شده و حتی به خود بنده هم این مسئله را گفت ولی با آن واقع‌بینانه برخورد کرد.

پناهیان تصریح کرد: هاشمی یک زمان به واسطه اصلاح‌طلبان در انتخابات به عنوان سی‌امین نفر انتخاب و وارد مجلس شد و اصلاح‌طلبان آن زمان به طنز به هاشمی می‌گفتند آقاسی! ولی هاشمی بردبارانه برخورد کرد و در انتخابات‌های بعدی نتیجه‌اش را گرفت.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: متأسفانه برخی مواقع سیاستمداران ما واقع‌بینی ندارند. اگر واقع‌بینی وجود داشت اجازه نمی‌داد برجام به این صورت شکل بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top