تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/09 - 10:26
کد خبر: 228331

اطلاعیه آموزشی جنجالی درباره غیبت دانشجویان؛

حرکت گازانبری معاونت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا!

در ادامه اقدامات تعجب برانگیز دانشگاه ها و در پی آن اعتراضات دانشجویان، اخیرا در دانشگاه بوعلی سینا همدان، یک اطلاعیه آموزشی توسط معاونت آموزشی این دانشگاه منتشر شده است که محتوای آن، مورد اعتراض دانشجویان این دانشگاه واقع شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان معتقدند اولا در هفته ابتدایی، حتی برخی از اساتید نیز در کلاس حضور نیافته اند و از آن مهمتر اینکه در هفته ابتدایی، جاده های منتهی به همدان برفی بوده و امکان حضور برای اکثر دانشجویان میسر نبوده است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه اقدامات تعجب برانگیز برخی دانشگاه ها و در پی آن اعتراضات دانشجویان، اخیرا در دانشگاه بوعلی سینا همدان، یک اطلاعیه آموزشی توسط معاونت آموزشی این دانشگاه منتشر شده است که محتوای آن، مورد اعتراض دانشجویان این دانشگاه واقع شده است.

محتوای اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا
در این اطلاعیه جنجال برانگیز، که به تصویب شورای آموزشی این دانشگاه رسیده است، تاکید شده است که از ترم بهمن 95 به بعد، غیبت های کلاسی دانشجویان این دانشگاه در سیستم الکترونیکیِ آموزش این دانشگاه ثبت خواهد شد و اگر دانشجو از حد مجاز غیبت عبور کند، سیستم به طور خودکار وی را از درس موردنظر حذف کرده و نمره صفر منظور خواهد شد. همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است که جلسات درسی که به دلیل عدم حضور دانشجویان تشکیل نمی شود، برای کلیه دانشجویان غیبت لحاظ می شود.

علت اعتراض دانشجویان به این مصوبه
اولین اعتراض دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، مربوط به لحاظ کردن غیبت در اولین هفته نیم سال دوم تحصیلی است. این دانشجویان معتقدند اولا در هفته ابتدایی، حتی برخی از اساتید نیز در کلاس حضور نیافته اند و از آن مهمتر اینکه در هفته ابتدایی، جاده های منتهی به همدان برفی بوده و امکان حضور برای اکثر دانشجویان میسر نبوده است. علاوه بر این، دانشجویان نسبت به حذف شدن دانشجو، به علت رعایت نکردن غیبت مجاز، به صورت اتوماتیک و سیستمی نیز معترض هستند. آنها اعتقاد دارند، حذف کردن دانشجو با اقتضایی و با توجه به تصمیم گیری استاد انجام شود، چرا که واگذار کردن حذف دانشجو به سیستم آموزشی گلستان مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

در ادامه پیام های اعتراض آمیز برخی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در رابطه با الکترونیکی شدن حضور و غیاب آمده است:

در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان دانشگاه بوعلی سینا به اعتراض دانشجویان اعتنا می کنند و این رویه آموزشی را به روال سابق بازمی گردانند و یا به همین روال ادامه خواهند داد. البته در صورت ادامه روند فعلی احتمال تجمعات اعتراضی دانشجویان نیز بسیار محتمل خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top